Hallo,
Ik heb een XC70 (bj 2003) met een standaard standverwarming. Hier ben ik ontzettend blij mee.... tot voor kort. Want hij doet het niet meer.
Als ik hem op direkte start aanzet hoor ik wel een motor draaien, maar vervolgens gaat hij na ca. een halve minuut weer uit (het gele driehoek-lichtje gaat ook uit en de tekste direkte start "aan" gaat ook naar uit. Er verschijnen geen foutmeldingen in het display.
Akku is nieuw en brandstoftank is vol.
Wat kan de oorzaak zijn en kan ik dat zelf repareren??
Groetjes
Jeffrey
Standkachel gaat niet aan.
- awedzing
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoe vaak heb je hem recentelijk gebruikt en wat voor afstanden heb je daarna gereden? Het kan zijn dat je een njieuwe accu hebt maar dat hij toch leeg is.
Onze belevenissen in Zweden zijn hier: http://www.prive.route62.nu te volgen.
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
- Koosvm
- 2nd Gear member
Ik heb recentelijk hetzelfde gehad met mijn standkachel. Na 3x niet starten gaat hij trouwens sowieso in een blokkeer stand en moet de computer gereset worden bij volvo.
Er staat vrij veel over geschreven, en ook hoe je de kachel kunt demonteren en schoonmaken. Er zitten veel verschillende onderdelen in. Het is ook niet zo te zeggen wat de oorzaak zal zijn. Het kan de waterpomp, gloeispiraal, sensor of gewoon vervuiling zijn. Heb zelf een poging gedaan om het uit elkaar te halen, maar na het verwijderen van de bumper vond ik de kachel niet zo toegankelijk zitten om zelf aan te sleutelen. Te meer omdat om de hele unit eraf te halen de koelvloeistof e.d. afgekoppeld moet worden. Bij de volgende beurt laat ik de garage er naar kijken.
Het schijnt dat de dealer de verschillende componenten in de kachel aan kan sturen om zo een diagnose te stellen. Soms slaat hij ook een code op in het geheugen, dat kunnen ze dan ook uitlezen.
Hoop dat je zo wat meer info hebt! succes
Er staat vrij veel over geschreven, en ook hoe je de kachel kunt demonteren en schoonmaken. Er zitten veel verschillende onderdelen in. Het is ook niet zo te zeggen wat de oorzaak zal zijn. Het kan de waterpomp, gloeispiraal, sensor of gewoon vervuiling zijn. Heb zelf een poging gedaan om het uit elkaar te halen, maar na het verwijderen van de bumper vond ik de kachel niet zo toegankelijk zitten om zelf aan te sleutelen. Te meer omdat om de hele unit eraf te halen de koelvloeistof e.d. afgekoppeld moet worden. Bij de volgende beurt laat ik de garage er naar kijken.
Het schijnt dat de dealer de verschillende componenten in de kachel aan kan sturen om zo een diagnose te stellen. Soms slaat hij ook een code op in het geheugen, dat kunnen ze dan ook uitlezen.
Hoop dat je zo wat meer info hebt! succes
XC90 D5 summum (MY 2010)
V70 D4 awd summum (MY 2015)
XC70 D5 summum (MY 2005)
V70 D4 awd summum (MY 2015)
XC70 D5 summum (MY 2005)
-
- 2nd Gear member
Nou.. had bij m'n V70 dit probleem ook en na de diagnose: er zit een soort fan in die de brandstof laat vernevelen. Dit onderdeeltje is berucht en meestal de oorzaak. Kosten technisch is het natuurlijk niet veel, echter het kost wat tijd om hem te demonteren..
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06