Distributieriem

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Johan s60 schreef:
Ramon&Ramon schreef:Wordt een lang verhaal voor eeen uurtje werk. :)
Dat zij maar zo dan, vind het wel netjes om antwoord te geven, wel opvallend dat dit je standaard antwoord begint te worden op mijn reacties, heb ik iets vekeerds gezegd??

het gaat niet om jou antwoord,maar we vallen steeds in herhalingen vind ik.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik heb ook aangegeven dat het zonder de poelie te demonteren ook kan,maar het is makkelijker als hij er af is,dat werkt makkelijker.
lees even terug zou ik zeggen,veel dezelfde antwoorden staan er .
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Met makkelijker bedoel je dan vooral ook sneller denk ik.... ;-)

Voor degene die het zelf doen, niet zo het benodigde gereedschap hebben om de poelie eraf te halen en waarvoor tijd = geld niet zo belangrijk zijn is het verwijderen van het plaatje een leuke optie.
menno744
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24.01.2008 - 22:01
Locatie: haarlem

Misschien een domme vraag maar waarom gaat het fout als je de spanner de andere kant op spant? ontspant de riem zich dan weer of loopt de spanner dan aan en gaat die stuk?
Wie heeft het antwoord hierop? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

menno744 schreef:Misschien een domme vraag maar waarom gaat het fout als je de spanner de andere kant op spant? ontspant de riem zich dan weer of loopt de spanner dan aan en gaat die stuk?
Wie heeft het antwoord hierop? Alvast bedankt.
Ik denk dat niemand dit durft uit te proberen. :P
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

menno744 schreef:Misschien een domme vraag maar waarom gaat het fout als je de spanner de andere kant op spant? ontspant de riem zich dan weer of loopt de spanner dan aan en gaat die stuk?
Wie heeft het antwoord hierop? Alvast bedankt.
Je kunt spanner niet de andere kant op spannen! Dat is ontspannen! Er is
maar 1 mogelijkheid! met de klok mee is los, tegen de klok in is vast.
menno744
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24.01.2008 - 22:01
Locatie: haarlem

volgens mij kun je hem wel 2 kanten opspannen want de spanner is a-symmetrisch als je hem met de klok mee spant komt de indicator ook naar boven maar zit het dikste gedeelte van de spanner boven de bout en span je hem tegen de klok in zit het dikste gedeelte van de spanner aan de onderkant van de bout.
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Volgens de vadis handleiding is met de clock mee draaien los en tegen de klok in vast.

Je bedoeld als je maar ver genoeg doordraait met de klok mee dat de spanner weer vast komt?

Waarom zou je het anders willen doen dan voorgeschreven?
menno744
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24.01.2008 - 22:01
Locatie: haarlem

Je bedoeld als je maar ver genoeg doordraait met de klok mee dat de spanner weer vast komt?
Dat bedoel ik inderdaad, maar het gaat mij er niet om dat ik het anders wil doen dan voorgeschreven maar waarom de boel dan stuk gaat. De riem is namelijk op beide manieren gespannen.
Pitte
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 21.05.2008 - 15:04

Kijk hier eens:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T5 2001 sportonderstel,BSR PPC tuning,321pk/460Nm,3";DP+race cat,open K&N filter BSR,boostcontroller,+3°nokkenas.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dan loopt hij in de prak.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

er staat een pijltje op voor de juiste draairichting.
menno744
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24.01.2008 - 22:01
Locatie: haarlem

Dan loopt hij in de prak.
Dat had ik al begrepen, maar mijn vraag is waarom loopt hij dan in de prak?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Omdat de spanner tegen zijn aanslag komt en dan afbreekt.
menno744
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24.01.2008 - 22:01
Locatie: haarlem

Omdat de spanner tegen zijn aanslag komt en dan afbreekt.
Ok Ramon dat is een duidelijk antwoord, bedankt!
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Ramon,

Ik hoorde dat je van de spanner voor de multiriem ook alleen het wiel los kunt bestellen. Is dat aan te raden of loop je daarmee risico's?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

HansEindhovenV70 schreef:Ramon,

Ik hoorde dat je van de spanner voor de multiriem ook alleen het wiel los kunt bestellen. Is dat aan te raden of loop je daarmee risico's?
als de spanner zelf goed is zou ik hem laten zitten,het wieltje kun je los vervangen,dat klopt.
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Kun je die spanner eigenlijk op een bepaalde manier (ontspannen) vastzetten) of is het een kwestie van hem met een T60 zodanig houden dat de riem eraf kan en dat de spanner zich daarna weer spant?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

je kunt er een pennetje in doen om te blokkeren,er zitten twee gaatjes in de spanner.
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Hoi Ramon,
Ik zie op die multibelt spanner geen gaatjes zitten. Het gaat om spanner type 31251250
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”