Aanjagermotor ventilatiesysteem defect?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
swinderen
Starter

De ventilator van de kachel van mijn V70 Classic uit 1/2000 met 180.000 op de teller maakt het laatste half jaar soms een brommend geluid. Onlangs stopte de ventilator er tijdens een lange snelwegrit na een paar uur helemaal mee. Bij het starten knipperden de diagnoselampjes oranje. De volgende dag was alles weer OK en uitlezen door de dealer leverde "te veel weerstand" (of zoiets) op.
Advies van de dealer: aanjagermotor vervangen, € 480 incl. montage.
Nu zal het vast wel een vreselijk bijzondere ventilator zijn omdat er Volvo op staat, maar dan nog vind ik het belachelijk duur.
Heeft iemand een beter advies voor me? Kan er bijv. vuil inzitten (ondanks het interieurfilter) ?
Hulp wordt zeer gewaardeerd!
HMG
4th Gear member

Hierdoor wil je weerstand ook nog wel eens het loodje leggen. Op de sloop (Rima oid) zijn ze vast een stuk goedkoper of je moet een imitatiemotor zoeken. Wel compleet met 'trommel' eraan want die schijnt nogal moeilijk over te zetten te zijn.
swinderen
Starter

Bedankt voor de reactie. Ik denk dat er geen weerstand kapot is, want vandaag werkte alles nog steeds weer normaal. Ik heb hem er net uit gehaald, maar echt vuil was hij niet: beetje zwarte aanslag. Ondertussen zal ik eens gaan zoeken bij sloopbedrijven (partfinder.nl ?).
s80 1999
4th Gear member

www.autorima.nl veel volvo onderdelen
niet dat ik er aandelen in heb.
maar die hebben echt veel
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”