Turbo probleem V50 2.0D

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
rpanhuis
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23.08.2010 - 22:57

Hallo,

Ik heb een Volvo V50 2.0D uit 2004 Km stand 191.000. Een paar weken geleden viel me op dat de turbo niet meer goed functioneerde van het ene op het andere moment viel de turbodruk weg en ging hij over op de veilig/noodloop.

Inmiddels de volgende reparaties verder:

- EGR klep vervangen + sofware upgrade
- Turbodruksensor vervangen
- magneet ventiel aansturing turbo vervangen
- Luchtmassameter vervangen


Probleem is nog niet weg. Heeft iemand idee wat het probleem zou kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt

Roy
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27337
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zit er niet ergens een kabelbreuk?

Heb zelf 2 keer een kabelbreuk in de buurt van de turbo gehad waardoor hij beide keren met enige regelmaat in de noodloop ging en op andere momenten weer perfect reed
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
rpanhuis
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23.08.2010 - 22:57

Hallo Ferdi,

Waren de momenten waarop je dit had altijd verschillend of had je een duidelijke oorzaak zoals stationair lopen, bochten nemen, drempels?

Ga het meteen bij de garage vragen of ze dit gecontroleerd hebben.

Bedankt voor de tip.

Grtz Roy
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27337
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik had het altijd bij verschillende momenten.

Maar bij de 2e breuk bleef hij ook 95% van de tijd in de noodloop, bij de eerste wisselde het nog wel eens.
Maakte verder niet uit, de laatste keer gebeurde het zelfs op een compleet recht stuk weg
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Hee Ferdi, heb je je vaccum traject gechecked op lekken?

Bij mijn V50 bleek het na het vervangen van de twee boost controllers, LMM, vacuum slangetjes, turbodruksensor en uren storingzoeken in een lekkend T stukje te zitten. (kan er nog moe om worden...)

Oplossing: goed kijken hoe alle vacuum slangetjes lopen, foto's maken, alles loshalen en onder water voorzichtig onder druk zetten om te kijken of er iets lekt.

Succes, dit soort zoektochten zijn vreselijk!
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27337
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ook die was gecontroleerd ja, maar constant in orde.
Was beide keren echt een kabelbreuk.

Mag hopen dat de nieuwe eigenaar van mijn V50 daar minder last van heeft, want ik heb nogal wat kabelbreuken gehad in de 2,5 jaar dat ik hem had
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
rpanhuis
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23.08.2010 - 22:57

Ze hebben de kabels gecontrolleerd hier zou geen kabelbreuk in zitten.
Ik ga ze ook vragen of ze de slangen en t-stukken onder druk hebben gecontrolleerd.

Hopen op snel resultaat.
TomVDG
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02.01.2011 - 14:26

achteraan het motorblok aan de turboregelklep zitten paar vacuumslangetjes die nogal snel de geest geven. even met je hand achter het motorblok ingaan en lichtjes trekken aan de slangen die je tegen komt en dan zul je heel waarschijnlijk wel de oplossing vinden voor je probleem
rpanhuis
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23.08.2010 - 22:57

Auto heeft vorige week een week lang bij de volvo dealer gestaan maar zonder resultaat. Ik zal nogmaals vragen aan mijn vaste garage of ze de t-stukken de slangetjes achter aan de turbodrukregelaar willen controleren. Wat moet je voelen als je er aan trekt?

Heeft ook al eens iemand gehoord dat de dieselpomp dit probleem kan veroorzaken dat de auto na 10 sec in veiligloop springt?
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”