Storing motormanagement

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Markoes
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.08.2006 - 18:11

Hallo medeforummers.

Sinds een week of 4 heb ik een klein probleempje met mijn V50 2.4i 2004.
Het lampje van motormanagement is gaan branden.
Uit laten lezen bij de garage gaf 3 fouten aan.

- 1x foutieve stand geweest rempedaal
- 1x verkeerd brandstofmengselsamenstelling
- 1x verkeerde stand kleppen

Besloten om alles te resetten en kijken of er nog een melding zou komen.
Nu zijn de laatste 2 terug gekomen na 3 dagen, waarop besloten is om (ik weet niet precies wat voor onderdeel) de carterontluchting/ luchtaanzuiging te vervangen.
Schijnt bij de V50 nogal eens kapot te gaan.
Het hield in ieder geval in dat er een onderdruk onstond in het blok.
Zo is het mij in ieder geval verteld.

Dit vervangen en nu heb ik opnieuw na 3 dagen het lampje branden van het motormanagement.

Iemand enig idee wat dit kan zijn??

Ik zal in ieder geval proberen om de nummers van de foutcodes te achterhalen bij de garage.

Alvast bedankt mensen!
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Misschien dat jij net als ppFreddy een kabelbreuk hebt?
Zescilinder
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 26.12.2010 - 16:42

Lijkt idd wel veel op elkaar.
Markoes
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.08.2006 - 18:11

Nou daar zijn we weer.
Het heeft even geduurd, maar het zou nou opgelost zijn.
Inmiddels 4x terug geweest bij de garage.

1x keer, lampje aan van storing motormanagement.
Naar de garage, zoals boven omschreven diverse storingen.
Alles gereset en na 3 dagen ging het lampje weer aan.

Bleek dat de carterventilatie kapot te zijn. Best duur grapje want het hele oliefilterhuis moet vervangen worden en dit zit nogal verstopt bij de 2.4 motoren.

Dacht ik dat is opgelost, maar opnieuw een storing.
Flink balen natuurlijk, dus weer terug.
2 dagen hebben ze ernaar gezocht maar niet echt iets kunnen ontdekken.

Na diverse telefoontjes bij volvo hebben ze op advies van volvo nieuwe software erop gezet.
Schijnbaar gaf de luchtmassameter een andere waarde aan dat die hij aan zou moeten geven.
Bleek nu dus niks kapot te zijn, alleen een storing/ fout in de software.

Iemand dit ooit meegemaakt?

Foutcode was ECM250A mengselaanpassing
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
Markoes
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.08.2006 - 18:11

Hij staat weer in de garage,
Vrijdagavond stond ik langs de kant met een auto die niet meer liep.
Starte wel, maar draaide ongeveer 500 toeren, liep 2 seconden en sloeg dan weer af.
Paar keer geprobeerd, maar iedere keer hetzelfde.
Pa gebeld om af te slepen, maar duurde even.
Kreeg het ondertussen koud, dus even warmen in de auto.
Proberen te starten en deze liep weer gewoon.
Viel me wel op dat de auto bij het starten ging lopen op ca. 2500 toeren, en toen terugviel naar de normale 800 toeren.
Naar huis gereden niks aan de hand.
Later op de avond nog eens geprobeerd en toen ging het lampje weer aan van het motermanagement.
Smorgens even naar de bakker en lampje was weer uit.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Overigens auto staat nu weer bij de garage met dezelfde foutcode in zijn geheugen.
Behalve die ene storing merk ik voor de rest niks aan de auto.

Iemand?
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
Gebruikersavatar
blue nautic
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
Locatie: omgeving arnhem

dat lampje gaat bij mij ook af en toe aan ze hebben er bij de vorige beurt iets bij de benzine gedaan en gereset. is tijdje weg geweest maar komt zo nu en dan weer terug .....ga me nu ook afvragen wat er aan de hand is .
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Wat ik in jouw eerste bericht lees komt mij heel bekend voor Markoes.
Afgelopen jaar zuid Frankrijk ineens een vrij luid geluid van een slippende V-snaar.
Ik zat vlak bij de camping dus doorgereden.
Uiteindelijk auto naar NL omdat ze het daar niet konden vinden.
Bleek dus dat de motor een dusdanige onderdruk had dat zelfs de olie pijlstok er niet uit te krijgen was!
Uiteindelijk is bij mij ook het onderdeel vervangen waar je oliefilter aan bevestigd zit heb ik begrepen, ik zal het straks nog even navragen voor je want ik moet nog even langs de dealer. (inmiddels heb ik dit dus nagevraagd en aangepast).
Bij mij sloeg alleen de auto niet af maar ik kon gewoon blijven rijden zelfs op vol vermogen.

Probeer straks even als je auto een stukje gereden heeft de oliedop los te draaien en eraf te nemen, dit zou heel soepel moeten gaan i.t.t. wat er bij mij gebeurde, deze was er nauwelijks af te draaien.
Gaat dit allemaal goed dan weet je dat het ergens anders moet zitten.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Markoes
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.08.2006 - 18:11

Het vreemde is dat steeds dezelfde foutmelding terug blijft komen.
En dat deze ook weer terug kwam nadat de auto niet liep.
Lijkt me een beetje toevallig dat dit allemaal dezelfde foutmelding opleverd?
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Als de melding ook terugkomt als de auto niet loopt zou je gaan vermoeden dat het software/sensor gerelateerd is?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Markoes
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.08.2006 - 18:11

Vandaag auto weer terug,
Ze hebben nu de brandstofdruksensor vervangen.
Kijken of dit helpt of niet natuurlijk..........
Wordt het nu wel een beetje erg moe zeg
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Die is bij mij ook vervangen omdat rond de 2200 rpm de auto ging inhouden, dit stond bij mij volledig los van de storingsmelding met de onderdruk en heeft zich ook in een andere periode voorgedaan.
Of de brandstofdruksensor ook een melding zal geven op de samenstelling van de brandstof vraag ik mij af, tenslotte heet de sensor brandstofdruksensor


Maar als je de meldingen bekijkt in je begin post dan zou het wel een van de gerelateerde sensorenen kunnen zijn:
- 1x verkeerd brandstofmengselsamenstelling
- 1x verkeerde stand kleppen
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Gebruikersavatar
blue nautic
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
Locatie: omgeving arnhem

vandaag is bij mij de brandstofdruksensor vervangen , ik had de zelfde klachten als markoes . vanavond stukje gereden , merkbaar verschil met het brandstof verbruik dit zijn cijfers waar je vrolijker van word 2 a 3 liter per 100 km.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
Markoes
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.08.2006 - 18:11

De auto doet het nu al enige tijd zonder problemen dus valt achteraf wel weer allemaal mee.
Toch weer ontzettend blij dat ik volvo rij!
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”