Powershift - slippende koppeling?

Geleverd vanaf 2003
Gesloten
Stijn123
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 26.12.2010 - 22:51

Als ik m'n automaat in de manuele stand zet, in 3de en ik geef plank gas, dan krijg ik dit "effect".

Lineair kan je dit niet echt noemen :s Is dit normaal? Zeker omdat rond 3 seconden (zie filmpje), schiet hij nog eens de hoogte in, terwijl hij in 3de blijft staan.

Het gaat hier over een V50 - 2.0d


Hier een filmpje:

Smirky
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 29.09.2006 - 13:00
Locatie: Tessenderlo

Ik heb dit fenomeen ook, rijd met een 1.6D met manuele bak.
Eerst dacht ik dat het de koppeling was, maar na testen bleek dit niet zo te zijn. Heb er nog steeds geen benul van wat het zou kunnen zijn.
Wat me opvalt is dat het fenomeen zich voordoet voornamelijk op koudere dagen.
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Smirky schreef:Ik heb dit fenomeen ook, rijd met een 1.6D met manuele bak.
Eerst dacht ik dat het de koppeling was, maar na testen bleek dit niet zo te zijn. Heb er nog steeds geen benul van wat het zou kunnen zijn.
Wat me opvalt is dat het fenomeen zich voordoet voornamelijk op koudere dagen.
Het is wel de koppeling. En 't is ook logisch dat een versleten koppeling z'n verschijnselen van slippen sneller gaat voordoen bij koud (en vaak een combinatie van vochtig) weer.

Begin van 't einde.
Stijn123
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 26.12.2010 - 22:51

Ik heb een nieuw filmpje gemaakt met extra info erbij


Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

2.0D Powershift heeft toch natte plaat koppelingen?

Misschien iets met olie of oliedruk niet in orde?
Gesloten

Terug naar “S40 - V50 series”