Hallo, hebben jullie misschien enig idee waar ik de thermostaat van een S40 2.0 uit 1997 kan vinden? Zit deze bij het waterpomp, of is deze makkelijker toegankelijk.
De reden dat ik hem wil vervangen, is omdat ik boordcomputer heb die de watertemperatuur en de olie temperatuur weergeeft.
Als ik 15 km gereden heb, blijft de watertemp ongeveer op 50 graden staat, en bij de olie temeratuur geeft hij " cold " aan. Ik moet minimaal 150 km gereden hebben voordat de olie 50 graden aangeeft. tevens heb ik het gevoel dat de verwarming niet optimaal werkt.
Alvast bedankt.
Thermostaat
-
- 5th Gear member
Dikke zwarte slang vanaf de bovenzijde van de radiator volgen richting het blok (distributiezijde, dus niet accu-zijde). Daar waar de slang stopt, zit je thermostaat huis.
Meen 2 of drie boutjes losdraaien, ding vervangen klaar. Let wel op hoe de oude zit. De nieuwe moet precies zo terug (zit een soort 'pielletje' onderop).
Meen 2 of drie boutjes losdraaien, ding vervangen klaar. Let wel op hoe de oude zit. De nieuwe moet precies zo terug (zit een soort 'pielletje' onderop).