trekhaak montage v40 ph2

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Menaz
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12.06.2006 - 10:38
Locatie: Friesland

Dag mensen,

Idd, ben nieuw en heb een vraag!

Ik wil een trekhaak kopen voor m'n v40 ph2, maar ik hoor verschillende verhalen of de bumper eraf moet en dat schijnt een tijdrovende klus te zijn.. iemand die dat kan bevestigen? Verder iemand misschien nog een tip voor een goedkope online trekhaakverkoper?
V40 1.9d 102pk/ph2/okt 2000/260+ kms
Najreg
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:48
Locatie: Zwolle

Het verwijderen van de achterbumper is niet zo erg lastig, ik dacht dat het 2 bouten in de kofferruimte en een paar schroeven in de wielkasten. Heb zelf ook een trekhaak gemonteerd en dat was zo gebeurt. Mijn trekhaak heb ik via marktplaats gekocht (origineel volvo afneembaar voor 150 euro)
V40 Phase2 102Pk (2001) verkocht nu autoloos (vrouw opel astra van de zaak)
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
Menaz
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12.06.2006 - 10:38
Locatie: Friesland

Oh, aardige prijs. 'k Zie ze zelden op 2e hands sites, dus ga al uit van nieuw. Goedkoopste bij trekhakenspecialist.nl (duh!) voor eur192 incl btw en verzending, niet afneembaar, 7 polig. Bij de lokale garage zeiden ze dat 't hun wel 3 uren zou kunnen kosten omdat die bumper er dus af moest. Heb je een brug gebruikt?
V40 1.9d 102pk/ph2/okt 2000/260+ kms
Najreg
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:48
Locatie: Zwolle

Om de bumper te verwijderen heb je geen brug nodig. Om de trekhaak te monteren kan het wel handig zijn. Zelf heb ik de auto opgekrikt en op assteunen geplaatst. Ik denk dat het geheel mij 2-3 uur heeft gekost maar ik ben geen automonteur.
V40 Phase2 102Pk (2001) verkocht nu autoloos (vrouw opel astra van de zaak)
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
Menaz
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12.06.2006 - 10:38
Locatie: Friesland

Najreg, tx voor de info!
V40 1.9d 102pk/ph2/okt 2000/260+ kms
Gebruikersavatar
vox
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.02.2006 - 21:37
Locatie: Gelderland

ik heb afneembare trekhaak van brinks er onder laten zetten. als ie er niet aan zit dan zie je er (bijna) niets van. ik vond die afdekdop en stuk uit bumper van volvo niet zo'n charmant gezicht. door garage laten doen, uitonderhandeld in prijs van de auto dus geen idee wat excact heeft gekost.
V40 1.9D Ph2 102 PK Atlantic Blue bouwjaar 2000
Menaz
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12.06.2006 - 10:38
Locatie: Friesland

Oja, nog een vraag. Moet er bij een phase2 nou wel of niet een stuk uit de bumper of heb jij een phase1, Vox?
V40 1.9d 102pk/ph2/okt 2000/260+ kms
Gebruikersavatar
vox
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.02.2006 - 21:37
Locatie: Gelderland

ik heb phase 2. bij mij hoefde er zichtbaar geen stuk uit bumper. er moest een heel klein stukje aan de achterkant van de bumper weg, maar dat zie je aan de voorzijde helemaal niet. daarom wilde ik er geen originele trekhaak op laten zetten.
V40 1.9D Ph2 102 PK Atlantic Blue bouwjaar 2000
Menaz
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12.06.2006 - 10:38
Locatie: Friesland

Ik heb m'n trekhaak (via internet besteld) onlangs gekregen. Het grappige is dat ie ook op een Mitsubitshi Charisma '95 - '99 past. Volgens mij heeft Volvo ten tijden van de V/S40 Renault dieselmotoren gebruikt maar dus blijkbaar ook Mitsubitshi onderdelen. 'K was laatst bij de bandenboer en die zei ook al dat het formaat slotbouten Japans was :?

Volgens de handleiding moet er alleen bij de Charisma wat uit de bumper gezaagd worden (idd aan de binnenkant - niet zichtbaar) en gaat het mistachterlicht op de auto uit als je een aanhanger aankoppelt via de standaard 12V. Gaat om een trekhaak van het merk GDW trouwens.
V40 1.9d 102pk/ph2/okt 2000/260+ kms
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Menaz schreef:maar dus blijkbaar ook Mitsubitshi onderdelen
Sterker nog: de Carisma en de V/S40 werden op dezelfde productielijn in Born gefabriceerd...
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20777
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Menaz,

Nog sterker. Zelfs de Carisma Diesel had een Renault motor.
En om het nog sterker te maken dan Welles aangeeft. De Carisma en de X40 modellen werden niet alleen op dezelfde productielijn gemaakt maar ook nog door elkaar. Dus 4 VOLVO's en dan opeens een Carisma.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

Menaz,

Nog sterker. Zelfs de Carisma Diesel had een Renault motor.
En om het nog sterker te maken dan Welles aangeeft. De Carisma en de X40 modellen werden niet alleen op dezelfde productielijn gemaakt maar ook nog door elkaar. Dus 4 VOLVO's en dan opeens een Carisma.
En hebben ze ook niet grotendeels dezelfde bodemplaat??

Verder heb ik, om on topic te blijven, vorig jaar een vaste Brink trekhaak laten monteren met 13-polige stekkerdoos. Prijs was rond de €150,- inclusief BTW. Montage was gratis (dankzij aankoop van de auto) Met deze trekhaak hoeft er niets uit de bumper gezaagd te worden!
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Menaz
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 12.06.2006 - 10:38
Locatie: Friesland

Zo.. weer wat geleerd!

En om on-topic te blijven: de trekhaak zit eronder. Ben er wel flink wat uurtjes mee bezig geweest omdat de uitlaat ervoor zat maar deze heb ik met een spanband ergens aan vastgemaakt zodat ie opzij geschoven was. De montage van de daadwerkelijke haak was niet duidelijk beschreven en de bouten draaiden lastig vast. De electronica ging daarentegen weer simpel en zelfs het mistlicht deed het.

Oja, onderaan de bumper moest een stukje gezaagd maar da's niet zichtbaar vanaf de achterkant.
V40 1.9d 102pk/ph2/okt 2000/260+ kms
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”