Nieuwe Diesel leverbaar in buitenland

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
bart15
3rd Gear member

De vernieuwde D5 is leverbaar onder andere in Zweden en België ik weet niet of het ook al leverbaar is in meer landen alleen in Nederland helaas nog niet.

Wat gegevens:
186pk
400nm
Op het moment allen nog leverbaar handgeschakelt later dit jaar ook met de nieuwe geartronic (6speed die uit de XC90 V8 )

Weet het niet zeker want ben niet zo goed in Frans en ben ook geen Zweed maar volgens mij is het zo dat in het begin de D5 alleen leverbaar zal zijn voor de XC90,XC70 en later ook voor de andere modellen en als ik het goed begrepen heb is de 2,4D nu 163pk sterk (eerst 140)

Bron:
http://homepage.mac.com/jhellstrom/V70/V70D5HP.jpg
http://homepage.mac.com/jhellstrom/V70/V70D5HP.jpg
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Die 185pk D5 is vanaf eind juni ook in Nederland leverbaar.
De 163pk D5 gaat heten 2.4D, de 130pk 2.4D gaat heten D en heeft dan 126pk en een iets beter koppel.
Douwe
3rd Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:Die 185pk D5 is vanaf eind juni ook in Nederland leverbaar.
Als handgeschakeld of als automaat?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Douwe schreef:
bart simpson schreef:Die 185pk D5 is vanaf eind juni ook in Nederland leverbaar.
Als handgeschakeld of als automaat?
Handgeschakeld, de automaat komt veel later (zoals altijd bij Volvo)
Douwe
3rd Gear member
Contacteer:

Dan wordt het denk ik toch chippen...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Douwe schreef:Dan wordt het denk ik toch chippen...
En dus het vervallen van de garantie, je wordt een koopje voor Volvo!.
bart15
3rd Gear member

Het is best mogelijk hoor chiptuning en garantie kan ook samen gaan als je het eerst met je dealer bespreekt etc dan is het volgens mij wel mogelijk.
Marinus
4th Gear member

bart schreef:Het is best mogelijk hoor chiptuning en garantie kan ook samen gaan als je het eerst met je dealer bespreekt etc dan is het volgens mij wel mogelijk.
Hangt van de dealer af. Een aantal doen heel moeilijk en een aantal doen helemaal niet moeilijk.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

bart schreef:Het is best mogelijk hoor chiptuning en garantie kan ook samen gaan als je het eerst met je dealer bespreekt etc dan is het volgens mij wel mogelijk.
Misschien handig om een misverstand de wereld uit te helpen, een dealer geeft geen garantie, dat doet een fabrikant.
Bij het door wat voor reden dan ook aan de Vadiscomputer hangen bij een Volvodealer blijkt het tunen al snel, en bij uitlezen van een wat gecompliceerdere storing door Volvo NL online, vervalt heel simpel je garantie.
Laat je niet wijs maken dat tunen en fabrieksgarantie op mogelijke schadelijke gevolgen door tunen door een official dealer gedekt worden, het is niet zo, wat verschillende wijsneuzen op dit forum ook beweren.
Douwe
3rd Gear member
Contacteer:

Ik weet het, en juist daarom is mijn huidige XC90 ook niet getuned. Het is dus ook niet gezegd dat de volgende dat wel gaat worden.
bart15
3rd Gear member

Ik zat er ook aan te denken hoe dat nou zit...
Maar als een dealer zegt dat de garantie behouden blijft. Dan moet deze zicht er toch aan houden en dan neemt de Volvo dealer dus zeg maar de garantie van de Fabrikant opzich of niet???
bart15
3rd Gear member

Ik denk trouwens wel dat er een stuk minder mensen zullen zijn die de D5 zullen chiptunen omdat die toch wel een stuk sterker is.. + hij word gelevert met een betere automaat dat kan ook flink schelen in acceleratie.

Ander voordeel van die automaat is dat het ook minder schadelijk is om hem te chiptunen want deze is sterker en kan beter overweg met hoog koppel.

Heeft iemand eigenlijk al meer informatie over 0-100km/h en met name de tussen acceleraties?? Ik denk dat het misschien wel is zo zal zijn dat de 2,5T er dik uit gereden word door de nieuwe D5 ben wel benieuwd!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

bart schreef:Ik zat er ook aan te denken hoe dat nou zit...
Maar als een dealer zegt dat de garantie behouden blijft. Dan moet deze zicht er toch aan houden en dan neemt de Volvo dealer dus zeg maar de garantie van de Fabrikant opzich of niet???
Dat valt te bezien, maar ik hoor graag van je hoe het afgelopen is als de dealer niets kan claimen bij Volvo AB doordat jouw Volvo uit de 2 jaar fabrieksgarantie (en de daar opvolgende 12 maanden coulance) geknikkerd is, ik ben bang dat de dealer dan niet thuis is.
bart15
3rd Gear member

Uiteraard zal de dealer zich er onderuit lullen dat zal wel ja..
Maar het kan toch de doorslag geven als je dealer zegt dat de garantie NIET vervalt toch.
Douwe
3rd Gear member
Contacteer:

Als de dealer ooit zoiets zou zeggen, dan zou ik dat zwart op wit van hem willen hebben.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het blijft idd een mooie discussie
Battlecruiser
8th Gear member

Even inhoudelijk over die vernieuwde diesel:

Het is toch dezelfde D5 die met wat chipwerk meer pk's levert? Levert ie ook meer koppel?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart15
3rd Gear member

De D5 van Volvo leverde bij introductie eerst +- 170pk iets sterker dus. Toen is die wat gedimt met software tot 163pk dit was voordeliger ivm met belasting en volgens mij is dit ook gedaan om de oude geartronic niet te zwaar te belasten.

De nieuwe D5 is dezelfde D5 als de huidige maar dus een stukje sterker niet alleen in Pk's ook in trekkracht 400NM. Het komt gedeeltelijk door andere software (chiptuning) maar ik heb ook gehoord dat het komt door betere luchtdoorstroming en nog wat kleine aanpassingen waardoor die ook aan de strengste milieu eisen voldoet.
Battlecruiser
8th Gear member

En de geartronic? Is die verbeterd?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het is een 6 traps geworden,
Maar die nieuwe D5.... zuigers en drijfstangen zijn volgens Volvo ook anders (sterker?) geworden
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”