Probleem Keyless Entry

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Bram, kun je hier misschien voor toekomstige info een fotootje van maken (liefst ook voor een howto op volvo-400)?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

ik heb een fotootje, zal hem binnenkort uploaden
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Graag, want ik heb geen idee wat je bedoelt ;)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Gevonden! Het is deze: Afbeelding
Te vinden door de kabelstreng van de grijze connector van de Keyless Entry Module een aantal centimeter stroomopwaarts te volgen.

PS: Had jij ook dat hij soms "op hol" sloeg en de deuren maar bleef openen/sluiten?
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Ehm neej... maar zou dat misschien kunnen omdat je bestuurdersportier bleef hangen/niet goed dicht was? Ik heb wel eens gehad met normale vergrendeling zonder ab dus, dat ie sluit en gelijk weer opent omdat het bestuurdersportier niet mee kwam.
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Gebruikersavatar
RutgerMeijer
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.02.2011 - 18:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

Hallo leden 440 forum,

ik ben nieuwe hier op dit forum en ben naar aanleiding van deze topic ook bezig gegaan met het inbouwen van een keyless entry systeem. Mijn 440 automaat uit 1996 is een versie zonder keyless entry, met cv. Een 440 freak (kennis) heeft vorig jaar originele electrische ramen voor en electrische spiegels plus een daarbij behorende kabelboom ingebouwd.

Nu heb ik zelf een keyless entry unit aangesloten op de lege stekker onder de meterkast. Ook heb ik het stekkertje losgetrokken. Tot slot heb ik nu de handzender uit laten lezen bij garage Helpman in Groningen. Ook heb ik zo'n microschakelaar besteld voor. Morgen ga ik een slave motortje inbouwen in de bestuurders zijde.

Het gekke is dat de handzender bij unlock alleen de binnenverlichting aanschakeld en niets doet met de drie portieren die het zouden moeten doen.

mis ik nog een onderdeel? De keyless entry unit heeft nog wel een open "stopcontact".

Er werd in dit topic ook gesproken over de draden in de bestuurders deur. Over een driepolige cv motor stekker die naar de cv relais gaat (hier moet de mikroschakelaar op aangesloten worden) en twee draden (groen en geel) die weer terugkomen (hier zou de slave cv motor op aangesloten moeten worden).

Misschien ook goed om te vermelden is dat er in deze auto ook een originele immobilizer zat. Deze heb ik door een volvo garage in Delft in der tijd laten deactiveren. Zou het hier misschien mee te maken kunnen hebben?

Ik hoop echt dat iemand dit leest en me kan en wil helpen want ik vind het wel erg spannend worden zo.

Groeten 440 freak
Volvo 440, for vikings only
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

het punt is dat hij dat slave motortje aan de bestuurderszijde nodig heeft. dit motortje laat de bestuurderskant omhoog komen. en de andere deuren kijken daarnaar. probeer maar eens aan de bijrijderskant de auto open te maken dan zie je dat alleen die kant open gaat
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
RutgerMeijer
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.02.2011 - 18:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ok, bedankt.
Dus jij denkt dat het wel goed moet komen als ik morgen het slave motortje intalleer?
Ik laat het wel weten als het gelukt is, ik ben erg benieuwd.

Groet Rutger
Volvo 440, for vikings only
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

waarschijnlijk wel. gewoon proberen en anders gaan we verder denken
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
RutgerMeijer
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.02.2011 - 18:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

Jammer ::cry:

heb vandaag een slave motortje aangesloten op de bestuurders kant. omdat ik geen tweepoligeconnector in mijn bestuurdersdeur heb liggen, heb ik de gele en de groene draad van de slave motor op de driepolige stekker van de eerste cv motor aangesloten en het zo geprobeerd.

wat er nu gebeurd is erg merkwaardig. er worden geen cv motoren aangestuurd en het lampje gaat ook niet meer aan.

Heb alles weer terug aangesloten zoals het was en de keyless entry unit er uit gehaald en alle desbetreffende zekeringen gecheckt.

Wat hij nu doet is dat als de sleutel niet op contact staat werken de volgende dingen niet: De centrale deurvergrendeling, de binnenverlichting, het dashboard vakje, en de klok werken dus niet.

Als ik de contactsleutel omdraai tot de tweede stand, dan gaat de binnenverlichting weer aan en de centrale deur vergrendeling werkt ook weer, dit geprobeerd met de reservesleutel.

ik heb het vermoeden dat er iets fout is gegaan in het cirquit. Ook omdat de immobilizer door de garage onklaar is gemaakt.

hoop dat het nog goed komt,

bedankt groet
Volvo 440, for vikings only
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

boven de zekeringkast zit het kastje. haal deze eens voor een minuut of 10 los en plaats hem dan weer eens terug. dit kan soms dit soort fouten verhelpen.

ik zou toch nog eens die zekeringen controleren. en hoe heeft de garage die immobilizer onklaar gemaakt??
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
RutgerMeijer
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.02.2011 - 18:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal morgen even proberen. Ik weeet niet hoe de garage de immobilizer onklaar heeft gemaakt. Ik zal nog even. Navragen. Hopelijk weten ze het nog. En ja, ik za gewoon even nieuwe zekeringen plaatsen.

Wordt vervolgt, dank
Volvo 440, for vikings only
Gebruikersavatar
RutgerMeijer
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.02.2011 - 18:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

welk kastje bedoel je precies? de central doorlock relais heft de storing niet op helaas. of bedoelde je een van de drie 20 polige stekkers (rood, wit of blauw) die aan een beugel bevestigd zijn?
Volvo 440, for vikings only
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

als het goed is moet er voor de centrale deurvergrendeling met ab. een kastje zijn. dit kastje zit bij mij boven de zekeringkast je ziet hier ook een klepje zitten. als je deze eens loshaalt van de connector en na 10 minutjes weer terug plaatst kan het probleem misschien verholpen zijn.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
RutgerMeijer
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.02.2011 - 18:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

Heb net de keyless entry module verwijderd en na tien muten weer teruggeplaat. Maar helaas geen resultaat. Alle zekeringen zijn goed..
Volvo 440, for vikings only
Gebruikersavatar
RutgerMeijer
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.02.2011 - 18:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

Joepie, ik heb de cv weer aan de gang, wat bleek, ik had de shunt zekering (oranje) op de transport plek gedaan. Hierdoor deed de cv het niet . Deze zekering heb ik in normal use geplaatst in de zekering kast en het werk weer. De klok, binnenverlichting en cv doen het. Keyless weer gemonteerd. Deze stuurt echter geen enkele cv motor aan. Alleen de binnenverlichting gaat aan en uit bij lock En unlock.
Volvo 440, for vikings only
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

mooi dat je dat gevonden hebt.

van dat de rest niet werkt dat komt echt omdat het hulpmotortje in de bestuurdersdeur niet werkt. je zei dat hier geen kabel voor liep. schema heb ik nog steeds niet kunnen vinden. als je deze heb zou je zelf die kabel kunnen leggen en dan is dat probleem ook verholpen.

dus hier nog effe een vraag algemeen:
wie heeft of kan aan het schema komen voor de cv/immobilezer
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
RutgerMeijer
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.02.2011 - 18:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

Tja, het is wel zo dat ik een schema met. Legenda van de volvo dealer heb gekregen. Dit schema geeft de situatie van de 440 uit 1995 ik denk full option want deze heeft de keyless entry er af fabriek in staan. Het bijzondere is wel dat hier geen central doorlock relais op staat aangegeven. De vier motoren worden bedient door de keyless entry module. Ik zal deze morgen wel even uploaden als het me lukt.

Ik zal wel proberen om een kabel aan te leggen voor de nieuwe slave motor in de bestuurders deur. Misschien moet deze dan het signaal krijgen van de keyless entry module,en dan weer doorgeven aan de central doorlock relais?
Misschien een goede gedachte?
Volvo 440, for vikings only
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

als je die online krijgt zou dat wel heel mooi zijn. anders moet je hem maar effe sturen. ik heb er de ruimte voor.

ik weet nog steeds niet precies hoe het nou inelkaar zit. dus ik zeg namelijk nu wel dat het zo is (naar eigen bevindingen beetje achter gekomen) maar het zou ook anders kunnen zijn maar dan moet ik het schema hebben.

zoals ik het begrijp uit eigen bevindingen:
de deuren kunnen opengemaakt worden met de sleutel. alle sloten gaan in 1 keer open als je aan de bestuurderskant de deur open doet. aan de bijrijderskant gebeurt dit niet.
dit houdt dus in dat aan de bestuurderskant er een master zit en de rest volgt.

nu moet dit ook gebeuren met de ab. en moet de master dus getriggerd worden. hiervoor zit het hulpmotortje wat vanuit de keyless module aangestuurd worden.
als je dus de ab indrukt wordt het motortje aangestuurd die de bestuurderskant opendoet en dan gaat de rest mee.

ik heb hier toendertijd voor de deur met volvo440ever gekeken omdat het bij hem ook niet werkte. we hebben de deuren van alle 2 open gehad en toen zijn we erachter gekomen dat het zo aangestuurd werd.

als ik het schema heb kan ik hier dus complete duidelijkheid over geven.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
RutgerMeijer
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.02.2011 - 18:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

Hier zijn dan de schema's zoals ik die gekregen heb van de volvo garage,

wat ik nu ga proberen is het extra slave motortje (van de sloop gehaald uit de pagagierszijde deur van een volvo 440) inbouwen naast de master in de bestuurders deur (hopelijk heeft deze slave dan voldoende power om de master aan te zwengelen. Zodoende kan het bestaande mechaniek hopelijk op zijn plek blijven en gaan de 4 deuren ook nog gewoon open en dicht met de sleutel zonder de microswitcht (deze heb ik overigens wel gekocht voor 60 euro nieuw). Deze sluit ik aan op de juiste draden van de keyless entry.

Als we het schema erbij nemen, dan zou dit uitkomen op het aansluiten van de draden 2 (groen) en 11 (geel) van R1 (ECU centrale portiervergrendeling) op de draden 7 (groen) en 8 (geel) van X10 (10 polige A-stijl bestuurder). Als dit werkt, dan ga ik verder met het aansturen van de knipperlichten. Hiervoor sluit ik draad 4 (groen-rood) van R1 (Ecu centrale portiervergrendeling) aan op draad 2 (groen rood) van X4 (20 polig op connectorsteun links, blauw). En draad 5 (Groen-geel) van R1 (ECU centrale portiervergrendeling) sluit ik aan op draad 1 (Groen-geel) van X1 (20 polig op connectorsteun links, wit).

Als het goed is moet het dan werken. ik hoop het. Ik hoop dat zo duidelijk is wat ik van plan ben te gaan doen.
Ik laat het weten als het lukt, en als er nog tips zijn over het inbouwen van de extra slave motor, dan hou ik me aanbevolen.

Groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 440, for vikings only
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”