De beste bobine in combinatie met een 123 ignition

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

mmm, weerstand kost 30, heb je ook een nieuwe bobine voor zo ongeveer...

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

eerst de weerstand, die was stuk toch? gemeten met een multimeter?
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

Heeft de WW uitgevogeld als oorzaak van een pierterpeuterige vonkje.

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Heb zelf zo'n flame thrower van Tinustechniek. Rond de 50euro. Lijkt me wel de moeite tov zon weerstand!
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

goed, heb vanochtend voor nog geen 4 tientjes een blauwe bosvh gehaald, maar daarmee (?) pakt de motor niet lekker op. timing anders zetten?

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Hoe zien de bougies eruit?
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

Twee weken geleden bij het monteren van de gereviseerde kop prima

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

hmm misschien dat de sterke vonk nu ergens overslaat en voor een slechte loop zorgt. hoe zijn de bougiekabels? als ze al wat ouder zijn kun je ze inspuiten met haarlak om ze weer een beetje te isoleren.
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

De kabels zijn goed denk ik, 3 jaar oude 8,5 en 10mm MAGNECOR kabels
Afbeelding

Het voelt als te weinig ontbranding (gas of vonk), niet bij geleidelijk versnellen maar wel bij 'beetje gas bij' :-)

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

De kabels lijken me goed, misschien is er nog meer niet lekker aan de ontsteking, punten of condensator? Volgens mij doe je alles goed..
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

:-)

Stroomverdeler, condensator, punten, kap, hele ding is gloedje nieuw.
Juist om storingen aldaar uit te sluiten toe ze na revisie niet lekker ontwaakte. Zal een dezer dagen de elektronische ontsteking er weer in zetten en kijken wat dat doet. Wat zou een juiste timing zijn 10 à 15 graden met lpg?

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Iets meer vervroeging in het lage gebied, maximale vervroeging redelijk vlot erin laten komen en deze iets minder dan bij benzine. Althans dat is wat ik na uren zoeken op internet heb begrepen..
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Heb je de kleppen al eens gecontroleerd na het monteren van de revisie kop? Nu je ermee hebt gereden kan het goed zijn dat je ze moet nastellen.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ik zie trouwens dat je twee volvo 164's hebt, heb je al geprobeerd onderling materiaal uit te wisselen om te kijken of het probleem verschuift?
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

ferdy schreef:Iets meer vervroeging in het lage gebied, maximale vervroeging redelijk vlot erin laten komen en deze iets minder dan bij benzine. Althans dat is wat ik na uren zoeken op internet heb begrepen..
**nOOb**

Hoe bedoel je, draai toch met de verdeler heen en weer, hoe regel je dat dan per toerengebied?

Uitwisselen onderdelen? Ja die nieuwe verdeler moet op de 164r :-)

Zou het kunnen zijn dat het fabrieksvet op de contactpunten 'aanslaat' en 'stoort'? Heb ik nl niet schoon gemaakt bij installatie

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Er zit een stelschroef waarmee je de veerspanning van je centrifugale vervroeging kan bijstellen. Dan is het op toeren brengen en je vervroeging aflezen. Het effect van je vaccuumvervroeg ook goed in de gaten houden. Wat betreft fabrieksvet, even met remmenreiniger erover heen spuiten dan ben er zeker van.
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

Ah, helder, dank

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Weet je trouwens zeker dat je je ontstekings tijdstip goed hebt afgesteld en dat je LPG toevoer niet te arm staat? Rijdt hij wel goed op benzine?
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”