De beste bobine in combinatie met een 123 ignition
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Heb zelf zo'n flame thrower van Tinustechniek. Rond de 50euro. Lijkt me wel de moeite tov zon weerstand!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
De kabels zijn goed denk ik, 3 jaar oude 8,5 en 10mm MAGNECOR kabels

Het voelt als te weinig ontbranding (gas of vonk), niet bij geleidelijk versnellen maar wel bij 'beetje gas bij'

Het voelt als te weinig ontbranding (gas of vonk), niet bij geleidelijk versnellen maar wel bij 'beetje gas bij'

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

Stroomverdeler, condensator, punten, kap, hele ding is gloedje nieuw.
Juist om storingen aldaar uit te sluiten toe ze na revisie niet lekker ontwaakte. Zal een dezer dagen de elektronische ontsteking er weer in zetten en kijken wat dat doet. Wat zou een juiste timing zijn 10 à 15 graden met lpg?
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
**nOOb**ferdy schreef:Iets meer vervroeging in het lage gebied, maximale vervroeging redelijk vlot erin laten komen en deze iets minder dan bij benzine. Althans dat is wat ik na uren zoeken op internet heb begrepen..
Hoe bedoel je, draai toch met de verdeler heen en weer, hoe regel je dat dan per toerengebied?
Uitwisselen onderdelen? Ja die nieuwe verdeler moet op de 164r

Zou het kunnen zijn dat het fabrieksvet op de contactpunten 'aanslaat' en 'stoort'? Heb ik nl niet schoon gemaakt bij installatie
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Er zit een stelschroef waarmee je de veerspanning van je centrifugale vervroeging kan bijstellen. Dan is het op toeren brengen en je vervroeging aflezen. Het effect van je vaccuumvervroeg ook goed in de gaten houden. Wat betreft fabrieksvet, even met remmenreiniger erover heen spuiten dan ben er zeker van.