Zo zeg daar komen beste vonken van af!!ferdy schreef:VR sensor + 36 - 1 tandwiel. Ik zou eventueel ook de triggers uit de 123 kunnen gebruiken, maar variable reluctance werkt tot nu toe best goed
Dit is trouwens ook wel een apart filmpje
Volvo 164
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik heb de FAQ nog eens even rustig gelezen en hoogstwaarschijnlijk hoef ik enkel de hysterese potmeter iets met de klok mee te draaien. Morgen ff proberen 
http://www.megamanual.com/ms2/vradjust.htm

http://www.megamanual.com/ms2/vradjust.htm
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Nadat m'n accu vol geladen en mijn triggerwheel gecalibreerd was op TDC sloeg hij in een keer aan. Hij loopt netter dan met de 123 ignition!
Trouwens nog iets geks, de meter in tunerstudio geef ca 30 graden voor ontsteking aan, in de tabel staat 15 en dat lees ik ook af met de stroboscoop..
filmpje!!
Potmeters ga ik nog even bijstellen en tevens vervang ik de innovate LC1 voor de techedge die toch wel stabieler is. De vervelende piep/ruis over m'n audio versterker is nu ook een stuk minder, verdeler ontsteking :oops:
Trouwens nog iets geks, de meter in tunerstudio geef ca 30 graden voor ontsteking aan, in de tabel staat 15 en dat lees ik ook af met de stroboscoop..
filmpje!!
Potmeters ga ik nog even bijstellen en tevens vervang ik de innovate LC1 voor de techedge die toch wel stabieler is. De vervelende piep/ruis over m'n audio versterker is nu ook een stuk minder, verdeler ontsteking :oops:
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
de upgrade gaf een beter lopende motor.
de mogenlijkheid bestaat dat je de verkeerde 15 graden afleest. verander de gehele spark tabel eens naar 10, lees je dan ook 10graden VOOR ontsteking?
Zoals de bobines nu liggen heb je veel draden die dwars over elkaar lopen, hierdoor kunnen resets komen. zorg voor een goede min verbinden voor de computer en sensoren, de techedge aarden aan de computer en 1 zijde van de sfgeschermde bekabeling vastmaken aan aarde.
de resets kunnen ook komen door een te scherp afgestelde potmeters, je moet hier een beetje in middelen.
de mogenlijkheid bestaat dat je de verkeerde 15 graden afleest. verander de gehele spark tabel eens naar 10, lees je dan ook 10graden VOOR ontsteking?
Zoals de bobines nu liggen heb je veel draden die dwars over elkaar lopen, hierdoor kunnen resets komen. zorg voor een goede min verbinden voor de computer en sensoren, de techedge aarden aan de computer en 1 zijde van de sfgeschermde bekabeling vastmaken aan aarde.
de resets kunnen ook komen door een te scherp afgestelde potmeters, je moet hier een beetje in middelen.
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ja precies kwam hoogstwaarschijnlijk door de kabelbende
Als ik tabel op 10 graden zet lees ik dat ook af. Behalve de meter die zegt 20 graden in tunerstudio ?!? Zal het binnenkort even bekijken in Megatune. Techedge is trouwens toch echt de beste wideband controller, signaal is echt perfect.

- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Je had me eerder moeten overtuigen om wasted spark te monteren
motortje heeft nog nooit zo mooi strak gelopen! Samen met de stabiele tech edge controller regelt hij hem heel mooi strak zonder misfires (zelf met de 123 had ik daar last van!)

- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Nee, ik heb enkel de ontstekings settings overgenomen. LPG ontstekingsmap moet ik nog bijwerken. Ik denk dat wanneer ik overstap op een nieuwe firmware dat dit probleem weg is. Het lijkt wel alsof hij in tunerstudio de twee ontstekingstabellen bij elkaar optelt (dual fuel) ?!?! lijkt dus op een bug in de software 
edit
table switching pakt toch echt de 2e map voor benzine en de eerste voor LPG???
edit 2;
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... ableswitch
ik doe het dus wel goed vaaaaag :?: :?:

edit

table switching pakt toch echt de 2e map voor benzine en de eerste voor LPG???
edit 2;
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... ableswitch
ik doe het dus wel goed vaaaaag :?: :?:
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
wel toch? 15 (ignition map 1) + ~17 (ignition map 2) maakt ~ 32
ben benieuwd naar de reactie -> http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 15#p273115
ben benieuwd naar de reactie -> http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 15#p273115
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
tegen de regels in (mijn regels
) heb ik zicht op een W58 versnellingsbak uit een supra! 5 beren sterke versnellingen met overdive-5e met de 4bak van nu zit ik zo snel tegen de toerenbegrenzer aan, dat moet anders kunnen dacht ik 


-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Nieuw koppelhuis maken, supra koppelingsplaat met volvo drukgroep. Nieuwe middensteun en de aandrijfas aanpassen (supra of volvo as).
Niet helemaal plug & play, maar dat is een m46 ombouw ook niet en deze bak is goed tot 500+ pk en dat kun je van een m46 of m410 niet zeggen!
Niet helemaal plug & play, maar dat is een m46 ombouw ook niet en deze bak is goed tot 500+ pk en dat kun je van een m46 of m410 niet zeggen!
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
500+
Dat klinkt als een ambitieus plan! Ben wel benieuwd!
Zijn de bekende T5 bakken niet makkelijker te vinden? Of zijn die ook niet tegen zoveel vermogen bestand?
Dat klinkt als een ambitieus plan! Ben wel benieuwd!
Zijn de bekende T5 bakken niet makkelijker te vinden? Of zijn die ook niet tegen zoveel vermogen bestand?
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Tsja, dan is je keuze logisch! 150euro is geen geld, alhoewel, niet voor zon bak!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter