Parrot MkI9100 : FAN TAS TISCH

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
drive_a_legend
3rd Gear member

Ik dacht dat ipod-integratie in mijn xc90 hééél duur zou zijn (dension gateway of zo, iets van 500 euro dacht ik, of die van volvo zelf - ook veels te duur)

Deze week heb ik onze xc90 mijn parrot ck3100 vervangen door een MKi 9100. De mutebox van Kram kon ik behouden. Ik had enkel nog een verloop nodig van die kram naar de nieuwe parrot.
Handig bij de mki is dat je een line-out hebt - deze heb ik aangesloten op de jack aux-in van de volvo.

Nu wordt de radio gemutet als er telefoon is, en als ik ipod of usb wil beluistrren, hoef ik enkel de radio op aux-in te zetten. (Iphone gaat zelfs geheel draadloos voor muziek ook : via bluetooth - a2DP heet zoiets geloof ik)

Er zit een mooi schermpje bij wat alle mogelijke info geeft over de songs-artieste-playlist etc. Bedienen gaat ook vanop afstand.

Deze oplossing is in mijn ogen beter dan de imiv die ik in de v70 zitten heb.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nou installeer ik me helemaal suf, en heb uitsluitend mooi geluid uit de Mki9100 kunnen krijgen door een versterker te plaatsen op de lineout van de MKi...
Anders is het NIET te vergelijken met een versterkt systeem (en al helemaal niet met de iMIV of in jouw geval een GW500)...

Wellicht dat het practisch voordelen biedt, qua audio zeker niet...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
drive_a_legend
3rd Gear member

Ik hoor hoegenaamd geen verschil met het geluid dat in de v70 door de imiv gaat. Nu ben ik wel de eerste om toe te geven dat ik geen pietjeprecies ben op dat vlak. Maar voor de doorsnee gebruiker voldoet het prima...

Het geluid van de muziek wordt nu trouwens niet versterkt door die mki. Het komt net op hetzelfde neer als zou ik de koptelefoon van de iPod op de aux in zetten... Versterker van de xc90 doet de rest.
zijdo
1st Gear member

VolvoTech schreef:Nou installeer ik me helemaal suf, en heb uitsluitend mooi geluid uit de Mki9100 kunnen krijgen door een versterker te plaatsen op de lineout van de MKi...
Anders is het NIET te vergelijken met een versterkt systeem (en al helemaal niet met de iMIV of in jouw geval een GW500)...

Ik heb een mki9100 op mijn hu803 zelfde setup met kram mute box en verloopkabel, geluid is inderdaad waardeloos. Wel grappig dat je een usb stick op de mki9100 kan aansluiten maar ik krijg alleen maar geluid over 2 speakers voor.
telefoon perfect, audio niet :(
Groet Peter

s60 2.4 170pk Lpi
drive_a_legend
3rd Gear member

zijdo schreef:
VolvoTech schreef:Nou installeer ik me helemaal suf, en heb uitsluitend mooi geluid uit de Mki9100 kunnen krijgen door een versterker te plaatsen op de lineout van de MKi...

Ik heb een mki9100 op mijn hu803 zelfde setup met kram mute box en verloopkabel, geluid is inderdaad waardeloos. Wel grappig dat je een usb stick op de mki9100 kan aansluiten maar ik krijg alleen maar geluid over 2 speakers voor.
telefoon perfect, audio niet :(
dan heb je vlgs mij iets verkeerd ingesteld : mute in streaming moet off staan (anders behandelt ie idd muziek als een telefoongesprek! Met die mute off gaat de muziek rechtstreeks naar de line in!

Want waardeloos is de klank bij ons echt niet... Duidelijk verschil met telefoon idd...
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Oh, je gebruikt de line-out van dat ding en vervolgens de line-in van je auto.
Dat kan, dat is hetzelfde als een extra versterker plaatsen achter de parrot....
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
drive_a_legend
3rd Gear member

VolvoTech schreef:Oh, je gebruikt de line-out van dat ding en vervolgens de line-in van je auto.
Dat kan, dat is hetzelfde als een extra versterker plaatsen achter de parrot....
Ik heb mijn eerste post nog eens gelezen, en inderdaad !

;-)
rdkraker
3rd Gear member

Hallo!
Nieuw op dit forum ivm mijn V70 (2002) 5D welke ik volgende maand krijg!!

Ook ik wil graag de MKi9100 gaan installeren icm mijn HU803. Ik heb nu de kram kabelset besteld die als het goed is bij de HU803 hoort.

Ik had nog een aantal vragen, hoop dat jullie kunnen helpen.

1) Hoe kom ik bij de versterker?
2) waar plaats ik de bluebox? Bij de versterker? Ik begrijp nl dat daar de kabelset op aangesloten wordt?
3) Ik begrijp dat de line-out van de mki op de line-in van de versterker kan? Maar waar vind ik de kabel om dat te doen?

Alle hulp is welkom (werkbeschrijvingen en foto's zijn natuurlijk helemaal super... :) )
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Zoals ge-emaild;
- uw auto/hu combinatie heeft geen AUX ingang.
- dus direct aansluiten via het parrot versterkertje
- u heeft een versterker, dus een speciale muteset nodig. (deze moet om en nabij de 70 euro hebben gekost, anders geheid de verkeerde!)
www.volvotech.eu

rdkraker
3rd Gear member

Heb deze besteld bij PDA Plus

http://www.pdaplus.nl/nl/kram-audio2car-volvo.html

Is nummer 84958; zou volgens Kram lijst de goede moeten zijn...? Was trouwens 50 eu..?
rdkraker
3rd Gear member

VolvoTech schreef:Zoals ge-emaild;
- uw auto/hu combinatie heeft geen AUX ingang.
- dus direct aansluiten via het parrot versterkertje
- u heeft een versterker, dus een speciale muteset nodig. (deze moet om en nabij de 70 euro hebben gekost, anders geheid de verkeerde!)
@volvotech; overigens vast bedankt voor de info!
MB76
1st Gear member

VolvoTech schreef:Oh, je gebruikt de line-out van dat ding en vervolgens de line-in van je auto.
Maar kan dit truckje nu wel of niet met de HU-803 uitgehaald worden..?
Volvo S60 2.4 170Pk 2002
rdkraker
3rd Gear member

Nope
Maar ik ben tevreden met de mki zoals ie nu werkt; geluid is heel acceptabel hoor!
Citroen c4 grand picasso zwart, 1.6thp my 2012
Ix35 my 2010 2.0 benzine I-catcher
V70 D5 my03, donkerblauw RTI, HU803, volleder
Renault Espace 2.0 16V LPG-G3 (donkergrijs) my00
VW Passat variant 1.9 TDI (d.blauw) my99
Renault Laguna (d.blauw) LPG-G3
Renault Megane Coupé (kanariegeel) 1.6
Citroën Saxo 1.1 (blauw) my97[/s][/size]
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

MB76 schreef:
Maar kan dit truckje nu wel of niet met de HU-803 uitgehaald worden..?
Zeker wel, MII er tussen (aux ingang) et voila.
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”