Hallo
Na terugkeer vakantie ( met caravan ) had ik behoorlijk last van trillende remmen. Op advies zijn toen de remschijven voor + blokken vervangen. Echter nu 2 maanden later blijkt toch met name bij hogere snelheid het euvel terug te keren tijdens het remmen. De auto heeft vandaag op een remmentestbank gestaan. Uit de meting blijkt dat er met de remdruk niets verkeerd is. Speling heeft met ook niet kunnen constateren.
Heeft misschien iemand ervaring met dit probleem en zo mogelijk een oplossing.
Groetjes
Jos
Remmen
- Jos van de Ven
- 1st Gear member
- sbv
- 6th Gear member
Wat is er geplaatst origineel of aftermarket schijven en blokken ? Gaat het hier om een automaat of handbak ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Jos van de Ven
- 1st Gear member
Het autobedrijf heeft naar mijn mening speciale schijven die in de autorace gebruikt worden geplaatst. Kunnen meer hitte verdragen. Tevens zijn ook nieuwe blokken geplaatst
- Jos van de Ven
- 1st Gear member
Oh ja 6 bak handmatig
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
race je met je 2.0D?
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Heeft misschien iemand ervaring met dit probleem en zo mogelijk een oplossing.
Ja, helaas heb ik hier ervaring mee.
Ik rijd zelf een T5 awd, inmiddels 100.000 km gereden en was aan de 3e set schijven toe! 1e keer vervangen wegens trillen bij 30.000.
2e keer vervangen bij 60.000.
Toen ik de 100.000 naderde begon het weer. Ik was het beu. (overigens wel altijd schijven bij de Volvo dealer laten vervangen).
Kijk maar eens wat ik gedaan heb. Er is een topic met 'soon in this theatre' ......
Ik kan nu remmen zolang en hard als ik wil. Perfect gevoel in het rempedaal, veel meer 'feeling'. Geen last van fading what so ever.
V50 T5 awd
Ja, helaas heb ik hier ervaring mee.
Ik rijd zelf een T5 awd, inmiddels 100.000 km gereden en was aan de 3e set schijven toe! 1e keer vervangen wegens trillen bij 30.000.
2e keer vervangen bij 60.000.
Toen ik de 100.000 naderde begon het weer. Ik was het beu. (overigens wel altijd schijven bij de Volvo dealer laten vervangen).
Kijk maar eens wat ik gedaan heb. Er is een topic met 'soon in this theatre' ......
Ik kan nu remmen zolang en hard als ik wil. Perfect gevoel in het rempedaal, veel meer 'feeling'. Geen last van fading what so ever.
V50 T5 awd
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
De topicstarter heeft een T5 AWD.bart simpson schreef:race je met je 2.0D?
- Jos van de Ven
- 1st Gear member
Interessant topic "soon in this theatre"
Ik zal het zeker meenemen naar mijn garage dinsdag a.s. als ik weer terug moet voor de stuurtrilling tijdens het remmen
Bedankt voor de tip
Ik zal het zeker meenemen naar mijn garage dinsdag a.s. als ik weer terug moet voor de stuurtrilling tijdens het remmen
Bedankt voor de tip
-
- 2nd Gear member
Kijk, enige nuance is natuurlijk wel op zijn plaats: Mijn auto is 4 jaar oud inmiddels. Uit de garantie/coulance what so ever. Dus als ik een BBK laat monteren is dat voor mijn risico ondanks het feit dat mijn auto nog wel voor de beurten naar de dealer gaat. Maar hoe de dealer gaat reageren, dat weet ik nog niet. Feit is echter wel dat mijn remproblemen voorgoed voorbij zijn.jos en helene schreef:Interessant topic "soon in this theatre"
Bedankt voor de tip
Zit je auto nog in de garantie of coulance periode (hoelang dat ook mogen zijn) dan is het monteren van een BBK geen optie. Probeer om te beginnen eens speciale (hitte behandelde) schijven en blokken. Niet van Volvo maar van een aftersales merk. (Brembo, XYZ maakt niet uit). Waarschijnlijk helpt dit al voldoende.
Wat ook helpt: kijk eens naar je velgen: zijn deze genoeg "open" Maw hoeveel ruimte is er voor koeling? Ook dit heb ik vaak genoeg gehoord als problemen met kromme remschijven. (want hoe je het ook went of keert, het trillen tijdens het remmen komt door kromme remschijven, hoe weinig dan ook en afslijpen helpt maar eventjes.)
het is vaak een hitte afvoer probleem.
De oplossing die ik heb gekozen is een paarde middel. Kost wat, maar dan heb je ook wat....
Hou me op de hoogte van wat de garage zegt/doet. Ik ben benieuwd.
Bij mij hebben ze 1 (bij 30dkm) de remschijven onder 'garantie' vervangen. Dat helpt, voor 20dkm.... Dan begint het opnieuw.
V50 t5 awd rica summum, blblablala....
- Jos van de Ven
- 1st Gear member
Hallo BBC2006
Ik ben vandaag pas teruggeweest naar de garage. ( Mijn dochter is overleden dus het heeft wat geduurt).
Ze hebben de schijven eraf gehaald, verhit, daarna extra verhard en vervolgens af gedraaid. Hji remt op dit moment perfect. Nu maar afwachten hoe het er na 10.000 km uitziet. Ik hoop er maar het beste van.
Ik hou je wel op de hoogte
Gr
Jos
Ik ben vandaag pas teruggeweest naar de garage. ( Mijn dochter is overleden dus het heeft wat geduurt).
Ze hebben de schijven eraf gehaald, verhit, daarna extra verhard en vervolgens af gedraaid. Hji remt op dit moment perfect. Nu maar afwachten hoe het er na 10.000 km uitziet. Ik hoop er maar het beste van.
Ik hou je wel op de hoogte
Gr
Jos
-
- 1st Gear member
Je dochter is overleden? Dat is nogal wat! Ik voel mijn adamsappel nog op en neer gaan...
En dan hebben we het hier over remblokjes en meer van die bla bla.
Sterkte ermee!
En dan hebben we het hier over remblokjes en meer van die bla bla.
Sterkte ermee!