Dag,
Sinds een tijdje brandt de verlichting van mijn radio/cd HU850 niet meer zo fel als hij eerder heeft gedaan. (lees minder fel dan de rest van de midden console)
Soms is de verlichting bijna uit en soms weer iets beter maar nog steeds niet wat het moet zijn. het display functioneert overigens wel naar behoren. De lampjes zelf in de radio zijn ook in orde. Wie weet waar ik kan zoeken? Is het misschien software?
Robert
Radio HU 850 verlichting
- robertslaat
- 3rd Gear member
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
-
- 3rd Gear member
Is dat van die lampjes makkelijk te controleren/vervangen, want bij mij brandt het meest linker deel minder fel. Ik wijt dat zelf wel aan de lampjes. De lichtopbrengst van lampjes kan soms duidelijk minder worden, terwijl het lampje niet is doorgebrand.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
- aertssenhjc
- 5th Gear member
lampjes kun je helaas niet zo 1-2-3 vervangen..Dit zijn kleine ledlampjes die gesoldeerd zitten op een printplaat. als je echt heel handig bent kun je je radio demonteren ledjes los solderen en via conrad oid nieuwe bestellen. deze kun je er dan weer terug op solderen....al met al een heftig klusje die niet geheel zonder risico is.
Het beste is een ruiltoestel halen via je dealer als je je er ECHT aan stoort.
Het beste is een ruiltoestel halen via je dealer als je je er ECHT aan stoort.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- Rick H
- 3rd Gear member
ik heb hier een heel verhaal over: ik heb er nog niet over geschreven op het forum omdat ik momenteel nog bezig ben met de dealer om alles OK te krijgen.
Zoals sommigen hier misschien wel weten ben ik al sinds een tijdje bezig om een premium set in te bouwen (het inbouwen is al een tijdje geleden afgerond) onderdeel hiervan wat nog miste wat de HU850 ik gaf aan ergens in februari dat deze bij de dealer had besteld.
wat is nu al een tijdje het probleem, mijn auto lust de software van de hu850 niet. de HU850 functioneert prima stand-alone, echter communiceren met mijn park-assist en stuurwiel bediening zit er nog niet bij.
ondertussen is er al een probleem rapport ed verzonden naar volvo HQ, iig
het is nog onderhanden. en ik zal er zeker nog op terugkomen en mijn ervaring delen.
Een van de kenmerken dat de software niet/niet goed is geïnstalleerd is dat de verlichting van de HU850 amper (bijna onzichtbaar) brand.
heel hinderlijk, dus vandaar dat ik toch maar even tussentijds reageer en mijn ervaring deel. misschien dat dit bij jou ook wel het probleem is.
grt
Rick
Zoals sommigen hier misschien wel weten ben ik al sinds een tijdje bezig om een premium set in te bouwen (het inbouwen is al een tijdje geleden afgerond) onderdeel hiervan wat nog miste wat de HU850 ik gaf aan ergens in februari dat deze bij de dealer had besteld.
wat is nu al een tijdje het probleem, mijn auto lust de software van de hu850 niet. de HU850 functioneert prima stand-alone, echter communiceren met mijn park-assist en stuurwiel bediening zit er nog niet bij.
ondertussen is er al een probleem rapport ed verzonden naar volvo HQ, iig
het is nog onderhanden. en ik zal er zeker nog op terugkomen en mijn ervaring delen.
Een van de kenmerken dat de software niet/niet goed is geïnstalleerd is dat de verlichting van de HU850 amper (bijna onzichtbaar) brand.
heel hinderlijk, dus vandaar dat ik toch maar even tussentijds reageer en mijn ervaring deel. misschien dat dit bij jou ook wel het probleem is.
grt
Rick
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
- robertslaat
- 3rd Gear member
Dank voor de reacties.
Mijn radio brandt idd bijna onzichtbaar maar dimt wel mee met de rest tot helemaal geen verlichting zeg maar. Het vreemde is dat hij daar een tijdje geleden mee is begonnen.
Lampjes die minder fel branden sluit ik uit omdat ik alle lampjes heb gecheckt.
Mijn radio brandt idd bijna onzichtbaar maar dimt wel mee met de rest tot helemaal geen verlichting zeg maar. Het vreemde is dat hij daar een tijdje geleden mee is begonnen.
Lampjes die minder fel branden sluit ik uit omdat ik alle lampjes heb gecheckt.
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- sbv
- 6th Gear member
Is dit inmiddels opgelost ?
Ik heb sinds een aantal dagen dat de display van mijn HU-850 het prima doet, stuur bediening etc ook, enkel de verlichting van de toetsen is weg. Overige verlichting van o.a. airco is prima te zien in het donker. Lampje(s) defect ?
Ik heb sinds een aantal dagen dat de display van mijn HU-850 het prima doet, stuur bediening etc ook, enkel de verlichting van de toetsen is weg. Overige verlichting van o.a. airco is prima te zien in het donker. Lampje(s) defect ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Nope, storing in je canbus communicatie.
Accu er even geheel af voor 2 minuten minimaal.
(bij opnieuw aansluiten van de massa contactsleutel in standje II !)
Als dat niet helpt even laten uitlezen en wellicht even opnieuw laten laden.
Accu er even geheel af voor 2 minuten minimaal.
(bij opnieuw aansluiten van de massa contactsleutel in standje II !)
Als dat niet helpt even laten uitlezen en wellicht even opnieuw laten laden.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- sbv
- 6th Gear member
Hoi Bob,
Kan dit zo spontaan komen ?
Zal morgen eea eens uitproberen of het werkt.
Kan dit zo spontaan komen ?
Zal morgen eea eens uitproberen of het werkt.
- sbv
- 6th Gear member
Vanavond gepoogd met min pool los, paar minuten wachten en dan sleutel op stand 2 en min pool weer aansluiten. Helaas....
Dan van de week dealer maar even bezoeken
Dan van de week dealer maar even bezoeken
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ja kan, en als het niet werkt.... helaas, denk dat er iets kapot in je HU...
Laatste check, doen de advanced (hidden) functies het?
Laatste check, doen de advanced (hidden) functies het?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- sbv
- 6th Gear member
Afgelopen week was de auto in de garage en heeft men de software aangepast, maar helaas geen verschil. Alles werkt verder helemaal, alleen de verlichting niet van de knoppen.
Men kon mij een ruil unit aanbieden voor rond de 350 euro. Heb dit nog even niet gedaan. Ik heb inmiddels de HU-650 die ik nog heb liggen even gedemonteerd en kom erachter dat het 6 lampjes zijn, die waarschijnlijk centraal aangestuurd worden, ik weet niet of ze in serie staan, dat als er 1 defect is dat er geen verlichting meer is.
Vermoedelijk is er dus wat defect, geen idee wat en ook niet waar ik dit zou kunnen laten repareren tegen een redelijke prijs.
Men kon mij een ruil unit aanbieden voor rond de 350 euro. Heb dit nog even niet gedaan. Ik heb inmiddels de HU-650 die ik nog heb liggen even gedemonteerd en kom erachter dat het 6 lampjes zijn, die waarschijnlijk centraal aangestuurd worden, ik weet niet of ze in serie staan, dat als er 1 defect is dat er geen verlichting meer is.
Vermoedelijk is er dus wat defect, geen idee wat en ook niet waar ik dit zou kunnen laten repareren tegen een redelijke prijs.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Als GEEN van de knoppen verlicht is op je HU, denk ik dat de kans klein is dat de verlichting kapot is maar dat de unit simpelweg niet is aangemeld aan de canbus...
Is de 850 uit hetzelfde jaar als je auto of ouder?
Is de 850 uit hetzelfde jaar als je auto of ouder?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- sbv
- 6th Gear member
Unit komt uit zelfde bouwjaar/modeljaar en heeft een tijd in mijn auto netjes verlichting gegeven.
Het was opeens dat ik opmerkte geen verlichting meer te hebben. Overigens doet de display het wel netjes, enkel de knoppen zijn niet verlicht.
Volgens dealer staat de radio netjes aangemeld, daar ook de stuurbediening goed werkt.
Omdat het een half jaar goed gewerkt heeft denk ik niet dat de auto opeens afstoot verschijnselen gaat krijgen
Het was opeens dat ik opmerkte geen verlichting meer te hebben. Overigens doet de display het wel netjes, enkel de knoppen zijn niet verlicht.
Volgens dealer staat de radio netjes aangemeld, daar ook de stuurbediening goed werkt.
Omdat het een half jaar goed gewerkt heeft denk ik niet dat de auto opeens afstoot verschijnselen gaat krijgen
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
En doet je stuurwielbediening het nu met je 650?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- sbv
- 6th Gear member
Nog niet getest, eerst de HU-650 in elkaar zetten, zal dat morgenavond even testenVolvoTech schreef:En doet je stuurwielbediening het nu met je 650?
- sbv
- 6th Gear member
Hey Leo,leof schreef:Om een of andere reden heb ik hetzelfde probleem als sbv met mijn hu-850 de verlichting heeft gewerkt maar nu niet meer. Niet erg alleen soms wat lastig in het donker
Heeft de verlichting bij jouw wel gewerkt ? Met mijn HU-650 had je wel netjes verlichting erin. Bediening hebben we niet getest eigenlijk. Kunnen we nog wel doen.
-
- 1st Gear member
Hey Sander,
Volgens mij heel in het begin wel maar heel snel niet meer. Neem aan dat als de bediening bij jou werkt via het stuur het bij mij ook wel zal werken. Valt me trouwens op dat de afgelopen dagen ik op het Bass knopje moet drukken om mijn bassen terug te krijgen... Lekker vaag
Volgens mij heel in het begin wel maar heel snel niet meer. Neem aan dat als de bediening bij jou werkt via het stuur het bij mij ook wel zal werken. Valt me trouwens op dat de afgelopen dagen ik op het Bass knopje moet drukken om mijn bassen terug te krijgen... Lekker vaag
- sbv
- 6th Gear member
We kunnen de HU-650 eens bij jouw erin zetten en dat je er dan een aantal dagen mee rijdt. onze auto's schelen 2 weken om te horen of het dan nog wat vreemd is.