Onderhoud Volvo vs BMW

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Joentje
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13.12.2009 - 12:30
Locatie: Zaanstreek

Hoi allen,

Misschien een wat gekke plek om deze vraag te stellen.

Ik twijfel tussen aankoop van een andere Volvo (nu een S60) of een BMW.
Heeft iemand enig idee of het onderhoud (beurt, onderdelen etc.) van een BWM veel duurder is dan dat van Volvo? Of ligt dat ongeveer gelijk?

Ik hoor het graag,

MvG, Jeroen
Volvo V50 1.8 Edition II | Black Sapphire | Beige leder
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Althans hier is Volvo niet van de goedkoopste in onderhoud, integendeel, eerder van de duurste.

Als het bij BMW dan al duurder is zal 't verschil wel zeer miniem zijn, daarvoor moet je dus niet laten om een BMW te kopen.

Tussen welke Volvo en BMW twijfel je ?
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Bij BMW zijn er geen vooraf gestelde kilometrages, de service indicator geeft dat aan aan de hand van het gebruik.
Ook heb je geen distributieriem gedoe.

Maar idd. welke twee gaat het om?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Joentje
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13.12.2009 - 12:30
Locatie: Zaanstreek

Als het een Volvo wordt, gaat het een V50 worden. Als het een BMW zou worden, zou het een 3-serie worden, een 318i of 320i...

Voor de Volvo val ik echt als een blok voor een licht (lederen) interieur (heb ik nu ook) en de BMW vindt ik een onwijs gave, stoere uitstraling hebben.
Volvo V50 1.8 Edition II | Black Sapphire | Beige leder
Gebruikersavatar
blue nautic
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
Locatie: omgeving arnhem

ga eens neuzen op een bmw forum . daar zijn net zoveel autofielen.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Tussen de V50 en de E91 LCI touring, de E91, al zal die een pak duurder uitvallen met gelijkaardige opties.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21419
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het algemene BMW-forum is niet zo groot als dit V-forum. Tenzij het suggestie is van mijn kant ...

Ik heb er wel eens rondgeneusd vanwege de interesse voor een 530 maar eigenlijk was ik snel klaar met de te lezen topics. het leek erop dat er minder te lezen viel.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

wtr_s60 schreef:Althans hier is Volvo niet van de goedkoopste in onderhoud, integendeel, eerder van de duurste.

Als het bij BMW dan al duurder is zal 't verschil wel zeer miniem zijn, daarvoor moet je dus niet laten om een BMW te kopen.

Tussen welke Volvo en BMW twijfel je ?
Pardon?
Ik weet niet wat jij betaalt voor een Volvo-onderhoud, maar onze Volvo's worden onderhouden aan een prijs die veel lager ligt dan wat je bij BMW moet betalen.
Een XC60 met een jaarlijks onderhoud van 230 Euro, dat moet je bij BMW met een X3 maar eens proberen ...
Niels_#
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09.05.2010 - 16:23
Locatie: Boven de rivieren

*meldt zich*

Sorry voor de Volvo liefhebbers hier maar de keuze tussen een V50 of een 3-serie zou voor mij echt een no-brainer zijn :wink: De V50 is een mooie Ford Focus die je eventueel met een mooie Volvo motor kunt kopen. Nu ben ik niet erg onder de indruk van de Focus qua running costs en kwaliteit gezien de ervaringen van een collega van me (rijdt nu ST met jawel een Volvo motor :D ). De V50 stuurt wel mooi voor een voorwiel aangedreven auto maar niet zo mooi als een 3-serie.

De 3-serie is een zeer fijne wagen om te rijden en voelt zeer degelijk aan. De mijne staat nu op 320.000km en kraakt en rammelt 0,0! Dat terwijl de V70 met de helft aan kilometers nog wel eens een kraakje geeft over een dwarsriggel bijvoorbeeld. Ook is het interieur van de BMW mooier afgewerkt. Eerlijk is eerlijk, de BMW (E46) heeft wel z'n zwakke punten zoals draagarmen, CV unit, kachelweerstand, achterveren en dat soort werk. De V70 heeft me tot nu toe twee keer laten staan en daarvan zijn accu en startmotor nu van vervangen. Af en toe klappert er wat in de voorwiel ophanging, rookt de standkachel als een ketter en heeft de automaatbak een software update gehad. Tijd zal uitwijzen welke het beter heeft gedaan qua kosten.

V.w.b. de onderdelen valt BMW mij mee maar ik was dan ook VW gewend en dan is BMW zeker niet duurder. De BMW motor heeft een distributie ketting wat wel erg fijn is zeker als je leest dat er nog wel eens een D5 kapot is gelopen omdat er in de distributie iets niet goed is gegaan..

Echt een verkeerde keuze kun je niet maken imho. Dus kwestie van inlezen hier en op het BMWportal. Vervolgens proefrijden en keuze maken :wink: Succes :!:
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

Vóór mijn V50 2.4i had ik een BMW 318i. De reden dat ik ben overgestapt waren de kosten. Om mijn BMW uit te lijnen betaalde ik €300, omdat daar "speciale" apparatuur voor nodig was.
Bovendien is het onderhoud van een BMW door een niet BMW dealer bijna ontuitvoerbaar, omdat er hele specifieke kennis voor nodig schijnt te zijn. Bij mijn V50 is dat niet het geval. Die is al een tijd in onderhoud bij een gewone BOVAG garage tegen zeer schappelijke prijzen en naar volledige tevredenheid.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat is natuurlijk onzin, 300€ voor uitlijnen... Iemand wilde je gewoon oplichten.
Onderhoud bij een BMW is hetzelfde als bij een Volvo, maakt echt niets uit.
behalve dan die distributie...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

Quote uit het BMW forum:

Re: UITLIJNEN E90 / 91
door Noahfem7 » 03 Sep 2010, 18:01


Ook @smets:
Hehe, net een offerte binnegekregen om uit te lijnen bij BMW. Hou u vast aan de takken van de bomen he

Geachte,
Een volledige uitlijning, waar zowizo zal rekening gehouden worden met de opties van uw wagen komt ongeveer op een 185€ incl. btw

Mvg,


Is weliswaar geen €300,- maar toch fors duurder dan gemiddeld.
En die iemand is dan wel de BMW dealer. Het verhaal was, dat ik mijn BMW bij de plaatselijke KWITFIT liet uitlijnen. Dat was bagger. Ik sprak met de vestigingsmanager af, dat ik het nogmaals liet doen bij de BMW dealer en dat de rekening daarvan door kwikfit betaald zou worden. Toen ik hem de factuur liet zien, was hij net zo verbaasd als velen onder ons.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dan ben je dus wel opgelicht met die 300 €... ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Flipje14
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 03.02.2011 - 19:26
Locatie: Laag-Keppel

Hier kost een 4wiel uitlijning gewoon rond de 5 a 6 tientjes en dat gebeurt met een high-tech John Bean bank, soms is er wel speciaal gereedschap nodig maar kan nooit zo duur zijn hoor lijkt mij ? Weet ook niet of BMW die nodig heeft. 300 euro is wel veel, zou ik wel graag 2 banden bij willen hebben dan ;)
Suzuki Swift GTi 1992
Suzuki Baleno GTi1996
Volvo V70 R 1998
Ralf T
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 04.07.2010 - 13:09
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Heb 5 BMW's hiervoor gereden: E30 318i, E36 316i en 318tds, E46 320d en E81 118dA. De eerste 4 waren privé-auto's, de laatste een leaser. Reed met ze allemaal tussen de 50.000 km - 100.000 km per jaar en dan kost iedere auto gewoon veel geld aan onderhoud. BMW is qua onderhoud bij de dealer wel duurder dan Volvo. Dat ligt simpelweg aan het torenhoge uurtarief van BMW monteurs. Laat je 'm door een specialist onderhouden, dan ben je veel goedkoper uit. Voor bijv. het vierkant uitlijnen was ik bij een specialist nog geen € 100 kwijt. In zo'n geval denk ik dat er niet veel verschil zit in onderhoudskosten. BMW's zijn relatief betrouwbaar. De laatste generatie E90 3 Serie is wel een stuk beter dan de E46 3 Serie. Daar heb ik toch wel veel problemen mee gehad. Dat heeft me zo'n € 11.000 aan onderhoud/reparaties in 3 jaar gekost (onderhoud bij de BMW dealer). Wel zijn BMW's echte rijdersauto's. En dat is ook meteen de reden dat ik niet snel meer voor een BMW zal kiezen. Ik mis toch het comfort en ging me ergeren aan het sportieve. Een Volvo is overall een stuk comfortabeler. Maar ik mis met de V50 wel de goede afwerking en dito materialen. Ook is een BMW veel uitgebalanseerder qua rijgedrag. Dat komt mede door de juiste aandrijving (op de achterwielen) en de 50/50 gewichtsverdeling.

Het is maar net wat je wil. Wil je een sportieve, echt premium (wat een woord ook) auto, dan kies je voor de BMW. Wil je een comfortabele, no-nonsense auto, dan ga je voor de Volvo. En als je echt een comfortabele auto wil, ga dan lekker voor Mercedes. Die oude E-Klasse van mij is zelfs na ruim 21 jaar een prettiger vervoermiddel dan m'n moderne V50.
Joentje
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13.12.2009 - 12:30
Locatie: Zaanstreek

Dank voor alle antwoorden. Het blijft een lastige keuze :-) (wat een luxe-probleem he haha)

Ik rij vrij weinig. Mijn woon-werk verkeer is op de fiets omdat dat 5 minuutjes fietsen is. Ik rij zo'n 500-700km per maand.

De reden dat ik voor deze S60 koos, is dat áls ik in de auto zit, ik comfortabel en in een stille auto wil zitten. Verder zitten mijn huidige stoelen ook wel erg lekker. Wat ik mis in de Volvo is de sportiviteit. Ik hoef niet snel te rijden, maar vindt het wel leuk om een auto met eenstoere uitstraling te hebben. De meeste Volvo's stralen luxe en comfortabelheid uit.

Lastige keus dus :-) enerzijds hou ik van de luxe, stilte en comfabele Volvo, aan de andere kant mis ik het sportieve, stoerdere uiterlijk.
Volvo V50 1.8 Edition II | Black Sapphire | Beige leder
Joentje
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13.12.2009 - 12:30
Locatie: Zaanstreek

Wat raden jullie aan? (los van de onderhoudskosten dus, maar kijken naar het gebruik van de auto, zie laatste post)
Volvo V50 1.8 Edition II | Black Sapphire | Beige leder
Hollywood
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 03.07.2010 - 21:52

Joentje schreef:Wat raden jullie aan? (los van de onderhoudskosten dus, maar kijken naar het gebruik van de auto, zie laatste post)
Edit: nvm.
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Joentje schreef:Als het een Volvo wordt, gaat het een V50 worden. Als het een BMW zou worden, zou het een 3-serie worden, een 318i of 320i...

Voor de Volvo val ik echt als een blok voor een licht (lederen) interieur (heb ik nu ook) en de BMW vindt ik een onwijs gave, stoere uitstraling hebben.
V50 of BMW 3 ? dan zou ik voor een BMW gaan, s60 I of II vs BMW zo ik voor de S60 gaan, ja sorry mensen maar voor mij blijft s40/v50 gewoon een ford.

suc6 met je keuze :wink:
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
JSS
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
Locatie: Utrecht

Met betrekking tot je vraag: als iemand hier nou uit ervaring kan zeggen dat een BMW per jaar € 500,- duurder is qua onderhoud, neem je dan dáárom de Volvo?

Volgens mij zoek je rationele argumenten (onderhoudskosten) om een emotionele keuze (je wil de BMW want die is stoerder) te onderbouwen of ontkrachten. Gewoon met beide auto's gaan rijden en als je daarmee klaar bent, weet je het echt wel.

Overigens vraag ik me af of je een V50 en 3-serie qua ocassionprijzen goed kunt vergelijken. Ik kijk niet vaak naar prijzen van 3-series, maar over het algemeen zijn die wat couranter dan Volvo's. Ik kan me dus zomaar voorstellen dat je een V70 kunt vinden voor het bedrag dat je aan een 3-serie zou uitgeven.. en dan is het een heel andere overweging denk ik!
Volvo S60 D5 Edition MY2004
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”