Sindskort heb ik een V40 Bifuel van 2003.
De auto heeft nu 198 dkm gelopen en is de afgelopen 6 jaar bij dezelfde volvo dealer onderhouden. Op onderhoud is niet bespaard.
Toch ervaar ik een probleem bij het rijden op gas schokt de motor alsof deze onvoldoende vermagen kan leveren, dit gebeurd vooral bij lagere toerentallen.
bv 80 km per uur op cruisecontrol en dan door een aquaduct, de auto schokt dan zo erg dat ik wel terug moet schakelen.
is dit normaal?
Update:Het is een bekend probleem bij de Bi-fuels, de gasverdeler was vervuild, deze is gereinigt en nu loopt die weer als een zonnetje.
Arnold
V40 BiFuel: schokt bij lage toeren: Opgelost
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Even uit laten lezen denk ik.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44
Originele topic aanvuld:
De auto heeft 198 dkm gelopen, het probleem treedt vooral op bij lage toerentallen.
op benzine heb ik nig niet gereden.
Alle tips zijn welkom,
Arnold
De auto heeft 198 dkm gelopen, het probleem treedt vooral op bij lage toerentallen.
op benzine heb ik nig niet gereden.
Alle tips zijn welkom,
Arnold
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 26.12.2010 - 16:42
Normaal is dat schokken niet. Nog een melding gehad op de BC?
Uitlezen is een goed idee, misschien heb de storing dan meteen al te pakken.
Uitlezen is een goed idee, misschien heb de storing dan meteen al te pakken.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het kan van alles zijn,zonder hem eerst uit te lezen is het gokken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29.12.2006 - 14:30
in navolging van topicstarter,
ik heb hetzelfde probleem met lpi, uit laten lezen bij volvo dealer en alles zou goed zijn, ook bij gasistallateur lpiinstallatie uit laten lezen ook alles goed, bij rijden op benzine geen probleem. de gasinstallateur denkt aan de pomp die het aan het "begeven" is. Hopelijk kan iemand me hier verder helpen
ik heb hetzelfde probleem met lpi, uit laten lezen bij volvo dealer en alles zou goed zijn, ook bij gasistallateur lpiinstallatie uit laten lezen ook alles goed, bij rijden op benzine geen probleem. de gasinstallateur denkt aan de pomp die het aan het "begeven" is. Hopelijk kan iemand me hier verder helpen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44
vandaag uitgevonden hoe ik de lpg installatie kan uitschakelen, straks naar huis nog even proberen. ik kom twee akwaducten tegen dus benzine moet duidelijkheid geven.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44
Op benzine gaat het beter, al schokt ie nog wel.
uitlezen geeft in eerste instantie geen foutmelding, bij doorzoeken blijkt dat de pingel/klop sensor een probleem geeft.
wordt vervolgt
uitlezen geeft in eerste instantie geen foutmelding, bij doorzoeken blijkt dat de pingel/klop sensor een probleem geeft.
wordt vervolgt
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Dus: niet (helemaal) goed op zowel Gas als benzine.
Wanneer heeft ie dan voor het laatst een beurt gehad? Als hij bij de Volvo dealer is onderhouden, wanneer zijn dan voor het laatst de kleppen gesteld? Dit zit niet in het periodieke onderhoud van Volvo. Door wie laat je 'm nu uitlezen? Ben erg nieuwsgierig wat het is.
Ik kan je wel wat dingen uit ervaring vertellen, maar let wel, dit hoeft niets te maken te hebben met jouw probleem. Ik heb zelf ook een bifuel, en de zaken die ik ben tegengekomen de afgelopen 5 jaar zijn:
-Verstopte benzine injector (ultrasoon laten reinigen).
-(preventief) kleppen laten stellen: een inlaatklep stond al wat strak.
-Revisie verdeler (kost je de kop niet!).
Eerste gaf foutmelding tijdens rijden op benzine...komt vooral omdat het systeem zo weinig wordt gebruikt. Ik rij nu wat vaker op benzine.
Kleppen stellen hoort bij het onderhoud, en de verdeler slipt ook bij jouw km stand wel dicht. Ik zou sowieso onderhoud laten plegen aan het gas systeen (verdampere.nl), kan geen kwaad een Kees is een specialist!
Indien alles goed onderhouden is, moet ie snel starten, mooi lopen, en goed vermogen leveren op zowel benzine als LPG. Verschil tussen die twee merk ik eigenlijk niet!
Wanneer heeft ie dan voor het laatst een beurt gehad? Als hij bij de Volvo dealer is onderhouden, wanneer zijn dan voor het laatst de kleppen gesteld? Dit zit niet in het periodieke onderhoud van Volvo. Door wie laat je 'm nu uitlezen? Ben erg nieuwsgierig wat het is.
Ik kan je wel wat dingen uit ervaring vertellen, maar let wel, dit hoeft niets te maken te hebben met jouw probleem. Ik heb zelf ook een bifuel, en de zaken die ik ben tegengekomen de afgelopen 5 jaar zijn:
-Verstopte benzine injector (ultrasoon laten reinigen).
-(preventief) kleppen laten stellen: een inlaatklep stond al wat strak.
-Revisie verdeler (kost je de kop niet!).
Eerste gaf foutmelding tijdens rijden op benzine...komt vooral omdat het systeem zo weinig wordt gebruikt. Ik rij nu wat vaker op benzine.
Kleppen stellen hoort bij het onderhoud, en de verdeler slipt ook bij jouw km stand wel dicht. Ik zou sowieso onderhoud laten plegen aan het gas systeen (verdampere.nl), kan geen kwaad een Kees is een specialist!
Indien alles goed onderhouden is, moet ie snel starten, mooi lopen, en goed vermogen leveren op zowel benzine als LPG. Verschil tussen die twee merk ik eigenlijk niet!
V40
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
denk ook dat er een paar kleppen te strak staan..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44
De auto start vrijwel direct, en schakelt snel over naar LPG.
De laatste onderhoudsbeurt is in november geweest bij de volvo dealer.
De computer is uitgelezen door een vakgarage naast mijn werk.
Hij heeft mijn 480 ook altijd in onderhoud.
De laatste onderhoudsbeurt is in november geweest bij de volvo dealer.
De computer is uitgelezen door een vakgarage naast mijn werk.
Hij heeft mijn 480 ook altijd in onderhoud.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Misschien de bougiekabels?
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:58
Ik heb dit probleem gehad bij een km van 210.000. Dealer in Arnhem " Henk Scholten" heeft toen iets van een gasverdeler vervangen en vanaf dat moment rijdt onze V40 Bifuel weer goed. Nu 260.000 op de teller.
V50 D5 GT edition II
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44
Nu ik wat meer met de auto gereden heb, lijkt het erop dat de auto onvoldoende brandstof (gas) druk heeft, de opmerking van Denren lijkt me wel passen bij het gedrag, thanx.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:58
Wat ik met name merkte was dat bij het gas geven de auto licht schokte. Dacht eerst dat het te maken had met de koppeling omdat het bij iedere snelheid was..
Op benzine had de auto dit probleem nauwelijks/niet.
Zal eerdaags de dealer bellen om te vragen wat men toen vervangen heeft.
Op benzine had de auto dit probleem nauwelijks/niet.
Zal eerdaags de dealer bellen om te vragen wat men toen vervangen heeft.
V50 D5 GT edition II
- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Dat is niet zo gek, boven de 2 ton raakt deze vervuilt. Dealer zal idd er snel een nieuwe inzetten, ik ben langs Kees van verdampere gegaan. Die heeft revisie setjes, en kan het meteen doen (schoonmaken, vervangen rubbertjes etc.) waar je bijstaat. Heeft ook de juiste gasfilters. Test het systeem (lekkage, juiste druk) en...als nieuw. Niet te lang wachten, dit kost je de kop (nog) nietdenren schreef:Ik heb dit probleem gehad bij een km van 210.000. Dealer in Arnhem " Henk Scholten" heeft toen iets van een gasverdeler vervangen en vanaf dat moment rijdt onze V40 Bifuel weer goed. Nu 260.000 op de teller.

V40