Daar is de edit knop in je bericht voorRamon&Ramon schreef:Kan lekker typen ook lees ik nu.

isnie erg, zolang je maar goei tips geeftRamon&Ramon schreef:Ja,ik ben niet zo snugger.
Beter sleutelen dan typen« Ramon&Ramon » :Ja,ik ben niet zo snugger.
isnie erg, zolang je maar goei tips geeft
T5je schreef:Bij inspectie bleek bij mij ook de rubbers van de draagarmen versleten te zijn. Zou eerst vervangers ingezet worden maar toen de draagarmen verwijderd waren bleek ook de verticale rubbers versleten te zijn. (Die je dus niet ziet omdat deze bij de binnenste bevestigingsbout zit) Vervanging van deze rubbers kost nogal tijd en daarmee geld. Bijna net zoveel als ze te laten vervangen door nieuwe armen. Zitten bij mij dus twee orginele draagarmen onder voor 140 euro/stuk.
Ik heb er speciaal gereedschap voor om die dingen te de en te monteren,dat werkt super.Ramon&Ramon schreef:Ik bedoelde de Powerflex rubbers. Daar ben je al snel een uur per kant exra aan bezig om te vervangen ipv de normale rubbers.edraket schreef:Ramon&Ramon schreef: Met het gereedschap dat er voor is,is het per kant een uur werk,maar niet iedereen heeft dat in zijn bezit natuurlijk..
En Hans, jouw auto heeft ongeveer net zoveel km's gemaakt als de mijne.Hans oet Twent schreef:Ook hier alle rubbers vervangen. Wel met behulp van pers en aangepast gereedschap. Als je dan toch bezig bent, vervang dan ook de fusee kogeltjes en d estuurkogeltjes. Ook preventief doen, immers je hebt alles los liggen. Pak dan ook gelijk de andere kant aan. Vroeg of laat gaan die ook komen en kun je het weer opnieuw doen.
Al met al ben ik er in combinatie met olie verversen/filters vervangen er een hele zaterdag druk mee geweest.
edraket schreef:Ik heb er speciaal gereedschap voor om die dingen te de en te monteren,dat werkt super.Ramon&Ramon schreef:Ik bedoelde de Powerflex rubbers. Daar ben je al snel een uur per kant exra aan bezig om te vervangen ipv de normale rubbers.edraket schreef:
je moet met monteren ook opleeten dat je ze op de juiste stand terug monteerd,ik had laats iemand hier die ze verkeerd had gemonteerd,dan staan de wielen er een beetje stom onder,dat stuurt erg vreemd ook.
Wel zelf gedaanRamon, Ik ben erg benieuwd waar dat gereedschap voor de Powerflex rubbers uit bestaat. Je hebt namelijk alleen het binnenste metalen deel nodig van het originele (kapotte) rubber. Dat moet eraf gebrand worden om de metalen pen over te houden. Deze plaats je vervolgens in het hart van de powerflex rubbers. Monteren kan met een pers, maar ook mbv een goede bankschroef.