Daar is de edit knop in je bericht voorRamon&Ramon schreef:Kan lekker typen ook lees ik nu.
vervangen draagarm
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ja,ik ben niet zo snugger. 
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2380
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
isnie erg, zolang je maar goei tips geeftRamon&Ramon schreef:Ja,ik ben niet zo snugger.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Beter sleutelen dan typen« Ramon&Ramon » :Ja,ik ben niet zo snugger.
isnie erg, zolang je maar goei tips geeft
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
T5je
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Bij inspectie bleek bij mij ook de rubbers van de draagarmen versleten te zijn. Zou eerst vervangers ingezet worden maar toen de draagarmen verwijderd waren bleek ook de verticale rubbers versleten te zijn. (Die je dus niet ziet omdat deze bij de binnenste bevestigingsbout zit) Vervanging van deze rubbers kost nogal tijd en daarmee geld. Bijna net zoveel als ze te laten vervangen door nieuwe armen. Zitten bij mij dus twee orginele draagarmen onder voor 140 euro/stuk.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
T5je schreef:Bij inspectie bleek bij mij ook de rubbers van de draagarmen versleten te zijn. Zou eerst vervangers ingezet worden maar toen de draagarmen verwijderd waren bleek ook de verticale rubbers versleten te zijn. (Die je dus niet ziet omdat deze bij de binnenste bevestigingsbout zit) Vervanging van deze rubbers kost nogal tijd en daarmee geld. Bijna net zoveel als ze te laten vervangen door nieuwe armen. Zitten bij mij dus twee orginele draagarmen onder voor 140 euro/stuk.
Die zijn orgineel een stuk duurder dan jij opgeeft,zo kosten imitatie al 170 euro ex btw per stuk..
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Bij Koebergen Auto's op Marktplaats niet, maar ik ga persoonlijk toch voor de originele delen.
http://01.nl/wvzrp
.
http://01.nl/wvzrp
.
S80 2,5T AUT5 2004
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Citaat advertentie:
"LET OP ALLE ONDERDELEN ZIJN VAN ORIGINELE KWALITEIT !!!
NIET ALLEEN SCHERP GEPRIJSD MAAR OOK ORIGINELE KWALITEIT !!!"
Ze zijn dus zeker niet origineel van Volvo, maar zouden wel aan dezelfde norm voldoen. Aldus de verkoper. Hij heeft die zin vast gejat van Carglass, want die beweert immers ook dat zij alleen ruiten plaatsen van originele kwaliteit.
Zelf heb ik twee jaar geleden ook imitatie-draagarmen laten monteren. En een ieder die dat nu overweegt, adviseer ik dit niet te doen. Twee jaar en 30.000 km verder zijn de rubbers al merkbaar slechter geworden!
"LET OP ALLE ONDERDELEN ZIJN VAN ORIGINELE KWALITEIT !!!
NIET ALLEEN SCHERP GEPRIJSD MAAR OOK ORIGINELE KWALITEIT !!!"
Ze zijn dus zeker niet origineel van Volvo, maar zouden wel aan dezelfde norm voldoen. Aldus de verkoper. Hij heeft die zin vast gejat van Carglass, want die beweert immers ook dat zij alleen ruiten plaatsen van originele kwaliteit.
Zelf heb ik twee jaar geleden ook imitatie-draagarmen laten monteren. En een ieder die dat nu overweegt, adviseer ik dit niet te doen. Twee jaar en 30.000 km verder zijn de rubbers al merkbaar slechter geworden!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Precies,goedkoop is vaak duurkoop!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik heb er speciaal gereedschap voor om die dingen te de en te monteren,dat werkt super.Ramon&Ramon schreef:Ik bedoelde de Powerflex rubbers. Daar ben je al snel een uur per kant exra aan bezig om te vervangen ipv de normale rubbers.edraket schreef:Ramon&Ramon schreef: Met het gereedschap dat er voor is,is het per kant een uur werk,maar niet iedereen heeft dat in zijn bezit natuurlijk..
je moet met monteren ook opleeten dat je ze op de juiste stand terug monteerd,ik had laats iemand hier die ze verkeerd had gemonteerd,dan staan de wielen er een beetje stom onder,dat stuurt erg vreemd ook.[/quote]
Ramon, Ik ben erg benieuwd waar dat gereedschap voor de Powerflex rubbers uit bestaat. Je hebt namelijk alleen het binnenste metalen deel nodig van het originele (kapotte) rubber. Dat moet eraf gebrand worden om de metalen pen over te houden. Deze plaats je vervolgens in het hart van de powerflex rubbers. Monteren kan met een pers, maar ook mbv een goede bankschroef.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat is van Volvo dat gereedschap,is erg duur,dus voor de sleutelaar niet echt interressant.
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
En Hans, jouw auto heeft ongeveer net zoveel km's gemaakt als de mijne.Hans oet Twent schreef:Ook hier alle rubbers vervangen. Wel met behulp van pers en aangepast gereedschap. Als je dan toch bezig bent, vervang dan ook de fusee kogeltjes en d estuurkogeltjes. Ook preventief doen, immers je hebt alles los liggen. Pak dan ook gelijk de andere kant aan. Vroeg of laat gaan die ook komen en kun je het weer opnieuw doen.
Al met al ben ik er in combinatie met olie verversen/filters vervangen er een hele zaterdag druk mee geweest.
Zouden de mijne ook vervangen moeten worden ?
Met andere woorden.
Om de hoeveel km's moet je de draagarmrubbers vervangen?
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Ed,
Jij hebt toch een fotoreportage gemaakt van jouw "powerflexombouw"
Kan de link zo snel niet vinden. Misschien hier even plaatsten?
Jij hebt toch een fotoreportage gemaakt van jouw "powerflexombouw"
Kan de link zo snel niet vinden. Misschien hier even plaatsten?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
edraket schreef:Ik heb er speciaal gereedschap voor om die dingen te de en te monteren,dat werkt super.Ramon&Ramon schreef:Ik bedoelde de Powerflex rubbers. Daar ben je al snel een uur per kant exra aan bezig om te vervangen ipv de normale rubbers.edraket schreef:
je moet met monteren ook opleeten dat je ze op de juiste stand terug monteerd,ik had laats iemand hier die ze verkeerd had gemonteerd,dan staan de wielen er een beetje stom onder,dat stuurt erg vreemd ook.
Wel zelf gedaanRamon, Ik ben erg benieuwd waar dat gereedschap voor de Powerflex rubbers uit bestaat. Je hebt namelijk alleen het binnenste metalen deel nodig van het originele (kapotte) rubber. Dat moet eraf gebrand worden om de metalen pen over te houden. Deze plaats je vervolgens in het hart van de powerflex rubbers. Monteren kan met een pers, maar ook mbv een goede bankschroef.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
droosebo
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
- Locatie: Oldebroek
Gisteren de beide armen vervangen, ik had ze besteld bij Nordicar.
het demonteren en plaatsen ging best wel goed en ook wel een leuke klus.
echter nauticbluepearl
had er al voor gewaarschuwd en is bij dus gebeurd, ik heb ook altijd pech.
De kogels zijn uit de homokineet gerold.
ik vraag me af of ik deze nu kan terugplaatsen zonder de arm weer los te maken.
zoals het nu lijkt is er niets beschadigd, graag tips hoe ik dit kan herstellen en waar ik op moet letten.
Gr Dick
het demonteren en plaatsen ging best wel goed en ook wel een leuke klus.
echter nauticbluepearl
had er al voor gewaarschuwd en is bij dus gebeurd, ik heb ook altijd pech.
De kogels zijn uit de homokineet gerold.
ik vraag me af of ik deze nu kan terugplaatsen zonder de arm weer los te maken.
zoals het nu lijkt is er niets beschadigd, graag tips hoe ik dit kan herstellen en waar ik op moet letten.
Gr Dick
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Waar zijn ze eruit gerold?
Je moet in ieder geval weer een en ander los halen, en alvast beginnen met een zakje homokinetenvet te gaan halen want die heb je sowieso nodig. Dan de ashoes eraf pielen door die stalen banden los te maken, hoes wegschuiven (of gelijk een nieuwe!) en de ballen eruit vissen. Zaak weer in elkaar prakken/plakken met vet en de as precies recht voor het gat houden, anders schuift hij er niet in. Eigenlijk is een 2e set handen wel erg handig op dat moment. Reken ook op voldoende vetvlekken/lekken/spetters en leg er iets onder zodat een vallende bal niet beschadigd raakt van bijvoorbeeld de straat/beton eronder. Heel je handen zitten ook onder het vet, dus zorg dat je goed voorbereid bent voor je het lostrekt.
Er zijn echter zeker mensen die hier meer ervaring mee hebben dan ik!
Je moet in ieder geval weer een en ander los halen, en alvast beginnen met een zakje homokinetenvet te gaan halen want die heb je sowieso nodig. Dan de ashoes eraf pielen door die stalen banden los te maken, hoes wegschuiven (of gelijk een nieuwe!) en de ballen eruit vissen. Zaak weer in elkaar prakken/plakken met vet en de as precies recht voor het gat houden, anders schuift hij er niet in. Eigenlijk is een 2e set handen wel erg handig op dat moment. Reken ook op voldoende vetvlekken/lekken/spetters en leg er iets onder zodat een vallende bal niet beschadigd raakt van bijvoorbeeld de straat/beton eronder. Heel je handen zitten ook onder het vet, dus zorg dat je goed voorbereid bent voor je het lostrekt.
Er zijn echter zeker mensen die hier meer ervaring mee hebben dan ik!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
droosebo
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
- Locatie: Oldebroek
ze zijn er aan de kant van de stofhoes eruit gerold.
ik heb de ring waar de kogels in lopen ook eruit, en ben dus van plan morgen alles schoon te maken en inderdaad er nieuw vet erin te stoppen.
inderdaad wordt je er erg vies van, dat vind ik niet erg, als het maar weer goed komt.
ik wil de as aan de wielkant niet los maken en proberen met een hoop vat waar de kogels dus inblijven hangen er weer in te proppen.
Ik heb al gemerkt dat het erg precies komt.
Maar goed wat er uit is gekomen zal er ook wel weer in gaan..
gr Dick
ik heb de ring waar de kogels in lopen ook eruit, en ben dus van plan morgen alles schoon te maken en inderdaad er nieuw vet erin te stoppen.
inderdaad wordt je er erg vies van, dat vind ik niet erg, als het maar weer goed komt.
ik wil de as aan de wielkant niet los maken en proberen met een hoop vat waar de kogels dus inblijven hangen er weer in te proppen.
Ik heb al gemerkt dat het erg precies komt.
Maar goed wat er uit is gekomen zal er ook wel weer in gaan..
gr Dick
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
het is een k*t werkje.
het makkelijkst is toch even de aandrijfas weer los te halen,dat werkt
het best.
ook ik heb dit meegemaakt,en zorg dat je de kogels en de ring op de juiste
manier monteert.
hij kan op 2manieren in elkaar,maar probeer dan of de homokineet
alle kanten draaien wil,zo niet dan zit de ring niet korrekt.
eigenlijk wijst het zichzelf.
voor het vet volstaat een goed merk wiellagervet.
het makkelijkst is toch even de aandrijfas weer los te halen,dat werkt
het best.
ook ik heb dit meegemaakt,en zorg dat je de kogels en de ring op de juiste
manier monteert.
hij kan op 2manieren in elkaar,maar probeer dan of de homokineet
alle kanten draaien wil,zo niet dan zit de ring niet korrekt.
eigenlijk wijst het zichzelf.
voor het vet volstaat een goed merk wiellagervet.
geen glans zonder wrijving
-
droosebo
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
- Locatie: Oldebroek
Topperteje en alle andere leden bedankt voor zover.
Ik ga het morgen proberen en zal dan verslag doen of het al dan niet gelukt is.
ik heb een monteur op de achterhoede, maar wil het eigenlijk zelf klaren.
ik wil mijn ego niet aantasten.
Gr Dick
Ik ga het morgen proberen en zal dan verslag doen of het al dan niet gelukt is.
ik heb een monteur op de achterhoede, maar wil het eigenlijk zelf klaren.
ik wil mijn ego niet aantasten.
Gr Dick















