FrankM schreef:
Dat klopt niet. De RTI zal op basis van het TMC id van Nederland zoeken naar de sterkste zender. Dat is zeker niet altijd Radio 1. Ooit is bedacht dat zenders met dezelde ID ook dezelfde datastroom zouden uitzenden, maar dat is (in Nederland althans) jammerlijk mislukt. Vandaar dat de RTI vrijelijk switcht tussen Radio 1, Q-music, R538, etc. Alleen is de verkeersinformatie niet hetzelfde en bevat die soms flitsers (die ook nog eens zender-dedicated zijn: de flitsers van 538 komen uit een andere bron dan die van BNR).
Gr/F
Nu moet ik toch even wat rechtzetten.
De bewering, dat de bovengenoemde zenders allemaal hetzelfde "Service ID" zouden uitzenden is onjuist.
Vanmorgen heb ik het (nog maar eens) gecontroleerd.
Zie de resultaten in het onderstaande lijstje:
De momenteel in gebruik zijnde SID's van Nederlandse TMC providers:
Station; Service ID; Program ID
RADIO 1; 1; 8201
3FM; 1; 8203
SKYRADIO ; 3; 83C6
VERONICA ; 3; 83E1
Q-MUSIC; 5; 83C8
RADIO538; 7; 83C7
BNR; 9; 83D1
De Nederlandse TMC Service Providers houden zich dus aan de TMC-specificaties.
De zenders met dezelfde Service ID worden "gevoed" uit dezelfde databron.
TMC-berichten met dezelfde Location Table, dezelfde Service ID, dezelfde Country Code (eerste "nibble" van de Program ID) en dezelfde ECC mogen elkaar "updaten".
Als de RDS-TMC ontvanger omschakelt naar een andere zender, die niet aan de "update-regel" voldoet, zou de verzameling TMC berichten in de RTI gewist behoren te worden, omdat de aanwezige berichten niet meer actueel gehouden kunnen worden.
Dit fenomeen is bij VOLVO in Gent bekend.
Alleen heeft mijn contactpersoon de VOLVO fabriek in Gent inmiddels verlaten.
Deze contactpersoon heeft mij nog wel gevraagd, of ik er akkoord mee ging, dat hij mijn contactgegevens aan Mitsubishi zou mogen geven.
Ondanks mijn akkoord hierover, heeft Mitsubishi tot op heden nog geen contact met mij opgenomen.
Als er nog aanvullende technische vragen zijn over RDS-TMC, dan wil ik die graag via dit forum beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Auke