Eigenlijk twijfel ik nog óf ik m'n nieuwe V70 Powershift R-edition motorisch verder moet upgraden ? Daarom graag ervaring(en) gevraagd van déze 203 PK (powershift) motor.
Wat vinden jullie van deze (RICA-)upgrades? Gezien de tabellen de moeite waard ?
http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=1989
motor upgrade(s).
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Niet verkeerd maar ik heb zelf goede ervaring met fasttech.
Haalt er nu ongeveer 255pk uit.
Haalt er nu ongeveer 255pk uit.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25.04.2010 - 13:58
Toch gekozen voor (ook meestal goede recensies van) RICA. Ook omdat die 'hier om de hoek zitten'; was wel zo handig. Keurige en duidelijke uitleg over 3 verschillende opties; ze raadden mij eigenlijk ECU Upgrade aan (van 203 PK naar 243 PK en van 300 nm naar 371 nm), maar vanwege het (in verhouding kleine) prijsverschil toch gegaan voor RICA Stage 2 (van 203 PK naar 268 PK en van 300 nm naar 389 nm). Ze hadden gelijk tijd, dus na een klein uurtje was m'n Volvo alweer gebruiksklaar voor een nieuwe rijbeleving.
Natuurlijk nog geen ervaring in verbruik, maar wat rijdt 'ie nu heerlijk soepel, heeft 'ie een veel beter schakelmoment van de powershift-automaat vanwege de snellere 'boost' en wát een geweldige (maar toch mooi, bijna 'rustig', gedoseerde) power. Hoewel 't in het begin lijkt alsof 'ie toch wat 'nerveuzer' op het gaspedaal reageert; kwestie van gewenning; 't reageert gewoonweg zeer alert... :evil:
Ongetwijfeld ga ik de trekkracht vanwege het veel meer aan koppel ook zeer zeker merken bij het trekken van de (boot)trailer.
Kortom: een aanrader en wat míj betreft 't (toch niet misselijke...) geld meer dan waard.

Natuurlijk nog geen ervaring in verbruik, maar wat rijdt 'ie nu heerlijk soepel, heeft 'ie een veel beter schakelmoment van de powershift-automaat vanwege de snellere 'boost' en wát een geweldige (maar toch mooi, bijna 'rustig', gedoseerde) power. Hoewel 't in het begin lijkt alsof 'ie toch wat 'nerveuzer' op het gaspedaal reageert; kwestie van gewenning; 't reageert gewoonweg zeer alert... :evil:
Ongetwijfeld ga ik de trekkracht vanwege het veel meer aan koppel ook zeer zeker merken bij het trekken van de (boot)trailer.
Kortom: een aanrader en wat míj betreft 't (toch niet misselijke...) geld meer dan waard.
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Zo. 268 pk dat is niet mis! Dat rijd ongetwijfeld anders en leuker.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- i_n_f_e_r_n_o
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.11.2010 - 20:30
tomaatje, leuke cijfers. Klinken natuurlijk als muziek in de oren. Kun je zeggen wat de acceleratie tijden van 0-100 km/h en 0-200 km/h nu zijn?
V70 R-Edition/Polestar MY2011 handgeschakeld (foto's)
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25.04.2010 - 13:58
Zodra ik wat meer rij-ervaringen heb zal ik het wel weer melden...
Oa. acceleratie-tijden (0-100, 0-200), maar dán wil ik 'm eerst 'losgereden' hebben (staat nu nog maar 300 km op...). :?
En voor de 0-200 moet ik eerst eens naar Duitsland (want m'n rijbewijs is mij te lief én 't is hiero te gevaarlijk...) :evil:

Oa. acceleratie-tijden (0-100, 0-200), maar dán wil ik 'm eerst 'losgereden' hebben (staat nu nog maar 300 km op...). :?
En voor de 0-200 moet ik eerst eens naar Duitsland (want m'n rijbewijs is mij te lief én 't is hiero te gevaarlijk...) :evil: