OK van GROM 4 nieuwe Posi-taps maar geen nieuwe data kabel. Zelf maar aan het doe-het-zelven geslagen mbv een half kroonsteentje, luidsprekerkabeltje + ductape. Alles werkte toen weer naar behoren.t5power schreef:WAT EEN TROEP!t5power schreef: Geinstalleerd!
In eerste instantie werkte hij niet, kreeg wel stroom (lichtje van USB ging aan) maar wilde niet switchen naar CDCHANGER. Auto uitgezet en verder gekeken @ handleiding. Eigenlijk geen tips behalve alles stevig aanduwen en dat laatste heeft kennelijk gewerkt!
Ja zolang je alles los uit hebt hangen werkt het allemaal maar wacht maar totdat je het ding terug moet duwen. Sowieso is door de kabelbrei de HU850 al dik, maar allemachtig wat een gedonder om dat ding goed terug te krijgen.
Na al dat gepruts en geduw was er dus mooi een kabelbreukje opgetreden in de rode 12volt lijn van GROM. Echt, wie die kabel heeft ontworpen zou ontslagen moeten worden.
Heb je enerzijds een super robuuste datakabel die vanaf de GROM naar de HU850 gaat, heb je ineens het allergoedkoopste kabeltje voor de stroom, wat een miskleun.
Oh ja, toen ik aan het prutsen was met dat blauwe ding om de stroom af te tappen, donderde het dopje in de middenconsole, die zijn we dus ook mooi kwijt.
Maar goed, wederom het probleem om de HU terug te duwen! Er zat steeds wat in de weg! Mijn oplossing:
- de grom adapter met kabel richting stuurhuis geduwd, daar was nog genoeg ruimte.
Toen met wat gepruts de HU terug gekregen, wat een gedonder zeg niet te geloven. Maar goed, alles werkt nu.
M.b.t. moeite/energie balans:
- installatie GROM en HU eruit trekken 10%
- HU terug duwen 90%
Komt misschien doordat alle kabels wel bezet waren, het was iig een drukke bedoening achter mijn HU850.