Bij het uitlezen van mijn ECU kwam ik de volgende fouten tegen zonder dat ik ergens last van heb. Alles functioneert.
GLA 312 Siren. Internal battery fault.
GLA 416 Left ultrasonic sensor. Internal fault.
Komt het vaker voor dat onterechte foutmeldingen worden opgeslagen?
Bedankt voor jullie reacties.
Onterechte foutcode?
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
siren internal battery fault: is de sirene van het auto alarm waarvan de batterij aan zijn eind is, in sommige gevallen trekt deze de accu leeg, en je hebt nu kans dat je sirene niet werkt
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Sirene werkt perfect. Als ik je goed begrijp, heeft de sirene een aparte voeding. Hoe kan ik deze batterij vervangen/vernieuwen?volvo-jan schreef:siren internal battery fault: is de sirene van het auto alarm waarvan de batterij aan zijn eind is, in sommige gevallen trekt deze de accu leeg, en je hebt nu kans dat je sirene niet werkt
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- volvomonteurtje
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 11:02
- Locatie: utrecht
geen onterechte foutcode de battery van je sirene is slecht
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Kan ik de batterij vervangen?volvomonteurtje schreef:geen onterechte foutcode de battery van je sirene is slecht
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
nee deze zit vast in de sirene, er moet dus een nieuwe sirene in
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Nice ... Is het gebruikelijk dat de sirene in zo'n geval vervangen wordt of ben ik dan ‘roomser dan de paus’ of wellicht ‘een dief van mijn eigen beurs’? Hoe groot is het gevaar dat mijn stroomvoorraad vermindert als de auto bijv. een week niet gebruikt wordt (of gebruikt de sirene alleen stroom van de accu als hij afgaat)? Wat kost dat onderdeel?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
De officiele weg is dat de sirene vervangen wordt; maar als je sirene nog werkt kun je ook met wat kunst en nijverheid de batterij vervangen. Staat ergens op dit forum beschreven hoe dat moet. De sirene zit overigens achter het rechter binnenscherm genmonteerd met een eenmalige schroef/bout.
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Oké, hier houd ik van. Een avond frunniken om de batterij/accu te vervangen, en niet een heel onderdeel vervangen omdat de batterij leeg is! Ik ben nl. van die generatie die een ABS-controller repareert i.p.v. vervangt.Maus-met-Volvo schreef:De officiele weg is dat de sirene vervangen wordt; maar als je sirene nog werkt kun je ook met wat kunst en nijverheid de batterij vervangen. Staat ergens op dit forum beschreven hoe dat moet. De sirene zit overigens achter het rechter binnenscherm genmonteerd met een eenmalige schroef/bout.
Dank, ik heb één probleem: ik kan het item NIET VINDEN ....
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
Hey RKR, Gevonden!!
Kijk hier maar even rond:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=sirene
succes ermee!
Kijk hier maar even rond:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=sirene
succes ermee!
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Prachtig dat je het gevonden hebt, Maus-met-Volvo. Vooral de tips met de batterijen zijn voor mij zeer waardevol. Nu is het zo dat ik een andere (vroegere) sirene op mijn s70 uit 98 heb, zie afbeelding.Maus-met-Volvo schreef:Hey RKR, Gevonden!!
Kijk hier maar even rond:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=sirene
succes ermee!
Nu heb ik twee vragen:
1 Zitten hier dezelfde batterijen in?
2 Zou het niet zo kunnen zijn dat in dit model de batterijen niet bóven maar naast de printplaat geplaatst zijn, zodat een eventuele lekkage van de batterijen niet meteen op de printplaat druppelt en deze vernielt.
Ben benieuwd wie met deze sirene ervaring heeft!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
Poeh, dat zou ik niet weten; wel weet ik dat mijn sirene ook stuk is en die wordt dinsdag vrijwel zeker vervangen. Ik kan vragen of ze de sirene voor me bewaren, dan sloop ik 'm open voor je om te kijken hoe het er vanbinnen uitziet. Je kunt natuurlijk ook je vraag in de genoemde topic stellen, wie weet?!
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Hallo Maus-met-Volvo,
Ik zie dat jij een 2003-model rijdt. Dan heb je toch niet mijn model sirene (zie afbeelding) gemonteerd? Als dat wél zo is, ben ik inderdaad zeer benieuwd naar jouw plan om hem open te zagen.
Ik zie dat jij een 2003-model rijdt. Dan heb je toch niet mijn model sirene (zie afbeelding) gemonteerd? Als dat wél zo is, ben ik inderdaad zeer benieuwd naar jouw plan om hem open te zagen.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
Het garagebedrijf wist me te vertellen dat er twee types sirene voor mijn auto in omloop zijn, dus het is voor mij ook een vraag wat er bij mij inzit. Ik hgeb in ieder geval het prentje van jouw sirene dus als ik die ook heb weet ik wat me te doen staat. Wordt vervolgd.
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik heb voor mijn sirene (zie plaatje eerder in dit topic) een los verkrijgbare batterijset (accu) bij mijn dealer kunnen bestellen voor €60,70, uiteraard origineel Volvo. Ben benieuwd: dit betekent namelijk dat het sirenehuis keurig via een of meerdere schroeven geopend kan worden om de accu te vervangen. Is dan wel even beter geregeld dan bij de latere sirene, die nota bene opengezaagd moet worden of een compleet nieuwe sirene moet worden aangeschaft!Maus-met-Volvo schreef:Het garagebedrijf wist me te vertellen dat er twee types sirene voor mijn auto in omloop zijn, dus het is voor mij ook een vraag wat er bij mij inzit. Ik hgeb in ieder geval het prentje van jouw sirene dus als ik die ook heb weet ik wat me te doen staat. Wordt vervolgd.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik heb afgelopen weekend de batterypack vervangen. Origineel Volvo €60,-. Vier schroefjes en de sirene ligt open. Oude batterijen lekten (nog) niet maar om te vermijden dat de printplaat aangetast wordt (zitten wel degelijk precies boven de printplaat gemonteerd), heb ik de investering maar gedaan. Heb wel de rekening goed bewaard want de nieuwe pack is in 2002 gemaakt (LOT-nummer). Heeft dus al 9 jaar in het onderdelenmagazijn gelegen.
Prijs me gelukkig dat bij mijn s70 98 niet de hele sirene vervangen hoeft te worden.
Prijs me gelukkig dat bij mijn s70 98 niet de hele sirene vervangen hoeft te worden.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:39
Bedankt voor de update.
Fijn dat het gelukt is.
Ik ga binnenkort ook een poging wagen de batterypack te vervangen.
Begint al met het feit dat niet geheel duidelijk is aan welke kant de sirene zit.
Volgens Vadis zit ie links (zou de waarheid moeten zijn) terwijl ik ook op internet gelezen heb dat ie rechts zit bij mijn type auto (C70 T5 Cabrio uit 2000).
Fijn dat het gelukt is.
Ik ga binnenkort ook een poging wagen de batterypack te vervangen.
Begint al met het feit dat niet geheel duidelijk is aan welke kant de sirene zit.
Volgens Vadis zit ie links (zou de waarheid moeten zijn) terwijl ik ook op internet gelezen heb dat ie rechts zit bij mijn type auto (C70 T5 Cabrio uit 2000).
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Mijn VADIS geeft voor jouw auto aan dat de sirene LINKS onder het spatbord zit, uiteraard gezien vanuit de bestuurdersstoel. Denk aan de 5 popnagels van de spatschermbevestiging: die moeten los. Succes!
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black