Hallo,
Binnnen een onafzienbare tijd gaan wij onze V70 ( 1998 ) afdanken en een XC 90 binnenhalen. Nu vraag ik mij af wat de gebreken of nadelen zijn van dit type wagen. Zijn er bevoorbeeld bepaalde onderdelen die snel stuk gaan?
Wat zijn de nadelen of gebreken van Uw XC90?
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
wiellagers
Volvo for life
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Leverd de cardanas geen problemen op (AWD)?
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
soms, overall weinig problemen mee
Volvo for life
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Dat zal inderdaad wat verschillen met mijn huidige verbruik. :occasion5:
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Is het navigatie systeem en RSE systeem storings vrij of net storings gevoelig?
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- MartinG
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 21:07
- Locatie: Amsterdam
Heb gelukkig weinig problemen met de auto. Navigatie werkt prima.
Het enige wat is heb (volgens mij een uitzondering) is dat ik de automaat niet uit de P stand krijg indien het vriest, dan moet ik een truukje doen om hem eruit te halen.
Verder een heerlijke auto.
groet
Martin
Het enige wat is heb (volgens mij een uitzondering) is dat ik de automaat niet uit de P stand krijg indien het vriest, dan moet ik een truukje doen om hem eruit te halen.
Verder een heerlijke auto.
groet
Martin
XC90 2010-nu D5 Executive (2007) Automaat 185pk, RTI, Premium Sound, Adaptief Xenon, BLIS, Park Assist Camera, Electrisch bedienbare kindersloten.
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
- mmxc90
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 30.12.2008 - 21:50
- Locatie: Volendam
Nadelen: draaicirkel zelfs een vrachtwagen Volvo FM draait nog korter verder je rechtervoet.
En je moet iedere keer uitleggen waarom je met een glimlach op je gezicht uit je auto stapt. ::?
Voordelen: Goed overzicht, geweldig rijcomfort en wat betreft de navigatie heb ik voor de gvn-53 garmin gekozen met harde schijf.
Je begrijpt dat ik heel tevreden ben.
En je moet iedere keer uitleggen waarom je met een glimlach op je gezicht uit je auto stapt. ::?
Voordelen: Goed overzicht, geweldig rijcomfort en wat betreft de navigatie heb ik voor de gvn-53 garmin gekozen met harde schijf.
Je begrijpt dat ik heel tevreden ben.

XC90 sport my08 185pk D5 geartronic black sapphire met.
vulcanis 19"; silver bright (zomer)
alutec nrg 78 17"; polar zilver nokian wr 235/65(winter)
vulcanis 19"; silver bright (zomer)
alutec nrg 78 17"; polar zilver nokian wr 235/65(winter)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 16.02.2010 - 22:31
Maakt het uit wat voor een truukje? Konijn uit de hoge hoed, een eeuwigdurende zakdoek, euro achter je oren?MartinG schreef: Het enige wat is heb (volgens mij een uitzondering) is dat ik de automaat niet uit de P stand krijg indien het vriest, dan moet ik een truukje doen om hem eruit te halen.
Toch leuk zo'n magische XC90!
Volvo XC90 D5 2019 R-Design met (vrijwel) alle opties
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
- MartinG
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 21:07
- Locatie: Amsterdam
hahaMaakt het uit wat voor een truukje? Konijn uit de hoge hoed, een eeuwigdurende zakdoek, euro achter je oren?
Toch leuk zo'n magische XC90!

Ik begrijp eruit dat je graag wilt weten wat je moet doen. Ik haal dan de plaat rondom de pook omhoog. Dan zie aan de linkerkant een staafje lopen die normaal het signaal (via beweging) door geeft van welke stand de automaat heeft (tenminste dat denk ik). Deze staaf loopt door een rood en een geel balletje. Door het achterste balletje (ik geloof de gele) een heel klein beetje verder naar achteren te doen is de vergrendeling weg en kan je zonder problemen verder de automaat bedienen.
Volgens mij informatie ontgrendeld de automaat normaal als je het rempedaal intrapt.
Ik hoop dat het bovenstaande helder is, als er nog toevoegingen van echte experts zijn (met technische kennis) dan hoor ik dat graag.
groet
Martin
XC90 2010-nu D5 Executive (2007) Automaat 185pk, RTI, Premium Sound, Adaptief Xenon, BLIS, Park Assist Camera, Electrisch bedienbare kindersloten.
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Ik heb tot dusver helemaal geen problemen. Ik zie wel bij veel oudere exemplaren dat de (leren) bekleding van de bestuurdersstoel wat gekreukeld raakt. Volvo noemt dat "mooi verouderen". Ik noem dat slecht (Amerikaans) leer. Een V70 heeft daar bijvoorbeeld veel minder last van........
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
De bus aandrijfas naar achteren zit toch in de tussenbak? Of bedoel je dat de Haldex koppeling vervangen is. Dat laatste is toch zeer uitzonderlijk.
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Ik heb onlangs iemand gesproken over de voornaamste onderdelen die vervangen moeten worden. Voornamelijk de wiellagers (achteraan), en in mindere mate de tussenbak.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 19.06.2009 - 14:20
Zowel de tussenbak (dus niet de Haldex koppeling) en de bus die weer aan de tussenbak naar de cardanas zit, zijn vervangen.pimsam schreef:De bus aandrijfas naar achteren zit toch in de tussenbak? Of bedoel je dat de Haldex koppeling vervangen is. Dat laatste is toch zeer uitzonderlijk.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26.02.2011 - 19:03
stond vorig jaar bij wintersport vast bergop en moest mijn xc90 door een Subaru (!) de berg opgetrokken worden. AWD deed het niet. Na veel zoeken (op Engelse websites) ontdekt dat het vaker voorkomt bij XC90's ("triangle probleem") uit de eerste series, en dat dat hier omdat (bijna) niemand hier AWD dagelijks gebruikt nauwelijks wordt ontdekt. Op engelse sites bekend probleem door het in de modder naar je eigen voordeur te moeten rijden. Na klagen en hulp van mijn Volvo garage hoefde ik slechts 10% van de herstelkosten (totaal bijna €3500,-) te betalen hoewel auto al uit de garantie.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat ontzettend netjes van je dealer!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- subvolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 20:40
Ik heb een XC90 2.5T van juli 2004. Toen deze 2,5 jaar oud was heb ik hem gekocht. OP dit moment 90.000 km op de teller.
Tot op heden:
2008: Wiellagers achter 2x vervangen. Al was de tweede keer onder garantie. Binnen een paar maanden bleken de eerste niet goed te zijn (en maar denken dat het aan verkeerd gebalanceerde banden lag)
2010: Sensor vervangen: Deze sensor zorgt er voor dat een klep sluit als de buitenlucht van slechte kwaliteit is (bv in een tunnel).
2011: Eén van de vier parkeersensors achter vervangen.
Tot op heden:
2008: Wiellagers achter 2x vervangen. Al was de tweede keer onder garantie. Binnen een paar maanden bleken de eerste niet goed te zijn (en maar denken dat het aan verkeerd gebalanceerde banden lag)
2010: Sensor vervangen: Deze sensor zorgt er voor dat een klep sluit als de buitenlucht van slechte kwaliteit is (bv in een tunnel).
2011: Eén van de vier parkeersensors achter vervangen.
Hans
Subaru Legacy II, 1995
BMW 523i touring executive, 1998
Volvo XC90 2.5T Geartronic, 2004
Subaru Legacy II, 1995
BMW 523i touring executive, 1998
Volvo XC90 2.5T Geartronic, 2004