Tegen die tijd is de verwachting dat ik 180.000km in de auto heb doorgebracht (momenteel staat hij op 158.899km) en dat is het maximum wat ik er mee mag rijden.
Dus ik ben al een tijdje aan het kijken voor een vervanger.
Nu wilde ik eigenlijk een V60 maar het lease budget, ondanks dat het best ruim is, is niet voldoende voor een lekker dik aangekleed exemplaar. Om nou in een Base te gaan rijden zonder ook maar een paar essentiele opties is toch wel zonde.
Dus de afgelopen maanden ben ik op een zoektocht geweest naar een vervanger van mijn ruim aangeklede V50 (voor wie het niet weet: Momentum + Edition 2 + Edition Plus + Premium Audio + Bodykit + dakspoiler + nog wat...).
Ik heb vanalles bekeken (Alfa, Saab, BMW, Audi, VW...) en niets kreeg me echt warm. Of het model wat ik wel mooi vond bestond nog niet (Alfa 159 opvolger), of de stoelen en het interieur waren K (Saab, en GEEN USB AANSLUITING???) of stond me om diverse redenen niet aan (de rest

- we nemen weer een V50 maar dan in een andere kleur
- we proberen toch een V60 te krijgen
Maar de crisis in lease-land en het feit dat de V50 toch 'oud en bijna aan vervanging toe' begint te worden maakte dat de leaseprijs voor deze auto flink omhoog was gegaan in de afgelopen drie jaar. En de interessante 'Edition' pakketten bestaan niet meer, en voor een automaat moet je een D3 nemen in plaats van de 2.0D in het verleden. Dit alles maakte de V50 niet de meest voor de hand liggende optie.
Dus.... Toch maar voor de V60 gegaan. Ik heb een aantal testritten gemaakt, uren over de prijslijsten gehangen, dealers tot aan vervelens toe lastig gevallen, en maar geslikt dat ik een stukje meer moet bijbetalen per maand het volgende lijstje samengesteld:
- V60 Kinetic D3 Geartronic
- Flamenco Red Metallic
- Antracite Black Leder Soft Beige/Offblack
- Njord 17" velgen
- Shimmer graphite inleg
- Business Pack Pro
- Premium Sound Multimedia upgrade
- Regensensor
- Verwarmbare voorstoelen

Daarnaast nog de volgende wensen:
- Aluminium inleg op het stuurwiel
- Sunblinds achterin (de getinte ramen vind ik te donker)
- Rechthoekige uitlaat
- eigenlijk wil ik ook nog een dubbele variant van de uitlaat
Dus op dit moment moeten we ons maar behelpen met het lijstje zoals ik boven heb samengesteld.
En nu wachten op de lease maatschappijen tot ze eindelijk de final offerte weten uit te brengen en we de handtekeningen onder het wurgcontract kunnen zetten....
Wordt vervolgd...
Update 18-2-2011: Offertes zijn allemaal binnen, goedgekeurd door HR en handtekening worden vandaag gezet!
Update 22-2-2011: De auto is officieel afgelopen vrijdag bij de leasemaatschappij besteld. Nu hopen dat begin mei de auto voor me klaar staat, dan loopt het huidige contract af.
Update 28-2-2011: De dealer zegt dat de auto waarschijnlijk half april al voor me klaar staat, maar het huidige lease contract loopt nog tot begin mei... Aaaaargh

Update 17-3-2011: De auto staat deze week al op de planning voor productie! En wordt over twee weken bij de dealer verwacht! Yippie

Update 25-3-2011: En hij is al bij de dealer! YEAH... Nu wachten...

Update 5-5-2011: En het wachten is EINDELIJK ten einde: morgen mogen we de auto ophalen... In de tussentijd heb ik de plaatjes hierboven aangepast met het nieuwe stuur.
Update 6-1-2014 : de auto ingeleverd bij het inleverpunt van de leasemaatschappij en de nieuwe opgehaald.