Exit C70 20D Powershift, welkom C70 D3 geartronic

Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ja maar als ik de oude plaat erop zet zijn er gaten op de verkeerde plaats als de nieuwe plaat er achteraf op moet, omdat de oude plaat 6 digits heeft en de nieuwe 7.

Ik zie wel of morgen de documenten al toegekomen zijn bij de dealer.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4293
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Achterste plaat is los in de plaathouder geklemd, voortste plaat met dubbelzijdige dikke kleefband vastgezet. Je gaat inderdaad geen gaten zitten boren in een nieuwe auto als je niet zeker bent dat ze op de juiste plaats staan.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

mmmm bij de huidige C70 staat de voorste plaat erop met parkerschroeven
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4293
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik had over de oude platen die je tijdelijk even bevestigt in afwachting van de nieuwe. Alle truken zijn goed om de nieuwe auto zo spoedig mogelijk mee naar huis te kunnen nemen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik snap em ("dure de comprenure" zegt men dan he)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Die geartronics worden altijd bekritiseerd omdat ze zo traag zijn. Grappig dat ze in dit draadje juist als zeer kwiek worden bestempeld, dan moet die "slowershift" wel erg traag zijn.
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4293
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Je zou haast gaan denken dat het ooit toch nog goed komt met de Geartronic.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Nou wij hebben een Slowershift en een geartonic nu en ik weet wel welke mijn voorkeur heeft !

het enige was "beter" is aan de slowershift is het opschakelen tijdens het rijden, dat gaat (als het goed gaat) echt boterzacht.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb geen vergelijkings materiaal maar mijn GT vindt ik heerlijk schakelen.
Als ik vermogen vraag bij het inhalen dan schakelt hij vlot terug en als het allemaal niet zo snel hoeft zoeft hij boterzacht door de versnellingen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik heb op de V70 ook de 6 trpas GT en die is goed, maar bij opschakelen vloe je nog een heel klein schokje, bij de powershift zie je het schakelen alleen op de toerenteller.

Maar om van R naar D te gaan of gas los en terug gas geven is een drama met de powershift
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Maar ik kan mij ook weer niet voorstellen dat het probleem met jouw bak/auto maatgevend is voor alle PS bakken... Waarschijnlijk zijn er een aantal "foute" bakken gemaakt..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11739
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

De Powershift went ook. Het is inderdaad een heerlijk soepele bak als je gewoon aan het rijden bent, en je moet er gewoon aan wennen dat als je ineens een peut gas geeft, dat de bak niet altijd meteen doet wat je wilt.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Daar kunnen wij dus niet aan wennen, in een ogenblik dat je snel gas moet geven om vb iets of iemand te ontwijken, weet je nooit of de auto gaat reageren of niet, althans niet binnen de eerste 5 sec.

Al enkele keren een bumperklever achter me gehad die vond dat ik te traag optrok als het stoplicht plots van rood op groen ging toen we aan kwamen rijden, maar we gaven vol gas, alleen de auto moest weer even "nadenken".

waardeloos vind ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
spooky202
3rd Gear member
Berichten: 371
Lid geworden op: 11.12.2007 - 16:12
Locatie: Maarsbergen

Ivo, jouw omschrijving komt ook niet overeen met hoe ik de PS heb ervaren. Het kan niet anders of er was toch echt iets mis met die specifieke bak.

Ik heb nu ook een GT (wel wat ouder) maar vind 'm ergens fijner dan de PS. PS gaat prima als je de versnelling wilt hebben die de bak zelf verwacht. Als ie naar een versnelling moet die ie niet verwacht had duurt het wat mij betreft te lang.

Veel plezier met de nieuwe C70 iig! :)
Casper

MY23 V90 T8 Ultimate Dark
MY24 EX30 Ultra
MY21 V90 T8 R-Design - MY21 XC40 T4 Recharge R-Design Expression - MY95 850 2.5 20v Estate - MY09 V50 2.0D Powershift Edition II - MY01 V70 2.4T - MY99 V70 R AWD - MY09 V70 2.4D R-Design - MY18 V90 T4 "Ocean Race Edition" - MY07 V70 D5 Edition Sport - MY13 V70 D5 R-Design

Gast

945i schreef:Maar ik kan mij ook weer niet voorstellen dat het probleem met jouw bak/auto maatgevend is voor alle PS bakken... Waarschijnlijk zijn er een aantal "foute" bakken gemaakt..
Ook andere merken hebben verhoudingsgewijs veel problemen met de PS-bakken
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Geen idee hoe het intussen zit, maar VW had in het begin inderdaad serieuze problemen met hun DSG bak (problemen die veel erger waren dan wat traag reageren van de bak)
Daar kunnen wij dus niet aan wennen, in een ogenblik dat je snel gas moet geven om vb iets of iemand te ontwijken, weet je nooit of de auto gaat reageren of niet, althans niet binnen de eerste 5 sec.
Reageert de motor niet, of reageert de bak niet? (moet de bak een versnelling lager gaan en doet 'ie dat niet?)
Ik zie het vaak als ik meerij met een kennis en z'n BMW 525i dat hij de bak liever in manuele bediening legt dan in automatisch, met een Powershift kan je dat toch ook?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik lig er niet meer wakker van, gisteren is de Slowershift omgeruild voor de D3 geartonic, een wereld van verschil, veeeel pittigere motor ook dan de 2.0D

vdotinga, hierbij zoals beloofd de fotos :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mijn complimenten in 1 woord fantastisch.
Veel veilige km toegewenst.
BTW je woont leuk..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
tuftuf
4th Gear member
Berichten: 501
Lid geworden op: 31.12.2006 - 14:11
Locatie: Norr om Stockholm, i en skog

Mooi hoor!
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11739
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Heel sjiek.

En je oude nummerplaten in een nieuwe houder? Dat kan ook :)
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”