jongens ik hoorde vandaag een raar geluid en het gaat niet weg
als de auto stationair loopt hoor ik een hele hoge piep toon non stop het komt aan de rechter voorkant achter de bumper vandaan ?
wat zit daar ? en kan het kwaad ?
voor de rest rijd de auto prima
maar de piep maakt me toch wel zorgen
het gaat hier om een 05 s40 t5
heeft iemand een idee wat het is en kan het kwaad ?
groet
ilan
piep geluid recht achter de voorbumper s40 t5
- black smoke
- 3rd Gear member
en als je rijdt, is 't er ook ?
of verdwijnt 't na korte tijd ?
zet de kap is open ! misschien dat je wat preciezer kan
zien/horen waar 't vandaan komt ?
kan evt 'n snaar zijn die wat te los staat ?!
of verdwijnt 't na korte tijd ?
zet de kap is open ! misschien dat je wat preciezer kan
zien/horen waar 't vandaan komt ?
kan evt 'n snaar zijn die wat te los staat ?!
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
-
- 5th Gear member
Ik kan op basis van je beschrijving het geluid niet direct plaatsen, wellicht kan je een stukje filmen onder de kap zodat we het kunnen horen.
Mij staat wel bij dat je een soort hoge pieptoon hoort als de motor loopt, wat dat is heb ik mij nog niet afgevraagd, wellicht krijgen we hier het antwoord ?
Mij staat wel bij dat je een soort hoge pieptoon hoort als de motor loopt, wat dat is heb ik mij nog niet afgevraagd, wellicht krijgen we hier het antwoord ?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 2nd Gear member
hey jongens hier nog wat extra info
het blijft continue of je nou rijd of stationair loopt het word niet harder of zachter als je gas geeft .
het geluid lijkt te komen precies achter de voorbumper waar je koplamp sproeier zit precies in de ronding van de bumper
heel vaag
ik zal vanmiddag proberen een geluids opnamen te maken voor jullie en hem hier posten
het klinkt niet als een piepende snaar , voor me gevoel klinkt het meer electronisch ..
alle input is welkom
het blijft continue of je nou rijd of stationair loopt het word niet harder of zachter als je gas geeft .
het geluid lijkt te komen precies achter de voorbumper waar je koplamp sproeier zit precies in de ronding van de bumper
heel vaag
ik zal vanmiddag proberen een geluids opnamen te maken voor jullie en hem hier posten
het klinkt niet als een piepende snaar , voor me gevoel klinkt het meer electronisch ..
alle input is welkom
MY05 S40 T5 Summum
-
- 5th Gear member
Nu je dit zegt en je aangeeft dat je koplampsproeiers hebt zou het wellicht de electronica van de xenon verlichting kunnen zijn mits je die er ook in hebt zitten.
Ik heb ook even een filmpje gemaakt omdat ik een soortgelijk geluid heb als de auto uit is maar het contact op II staat, het gaat niet om het beeld maar om het geluid aan het einde van het filmpje
Dit zou iets van b.v. een pompje kunnen zijn ook.
Ik heb ook even een filmpje gemaakt omdat ik een soortgelijk geluid heb als de auto uit is maar het contact op II staat, het gaat niet om het beeld maar om het geluid aan het einde van het filmpje
Dit zou iets van b.v. een pompje kunnen zijn ook.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
- arnoud
- 8th Gear member
Mijn gok zou ook de xenon verlichting zijn.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
heey mensen hier weer even een update je
goede suggesties van jullie allemaal heb alles na gelopen
xenon is het volgens mij niet want of ik de lampen nou aan of uit heb staan het geluid blijft .
ik heb asta's input geprobeerd met contact op stand II maar dan hoor ik niets ik hoor het zuiver alleen als de auto loopt . dus die valt ook af
heb zelf ook nog een filmpje gemaakt met de tel wel is waar zal hem vanavond plaatsen heb nu niet de upload kabel bij de hand
ik neig zelf naar de electronische stuurhuis pomp
kan het kloppen dat die recht voor achter de bumper zit gemonteerd?
zo ja en het is de pomp kan het kwaad?
want ik voel de bui al hangen als ik die moet gaan vernieuwen dat word een erg dure grap
goede suggesties van jullie allemaal heb alles na gelopen
xenon is het volgens mij niet want of ik de lampen nou aan of uit heb staan het geluid blijft .
ik heb asta's input geprobeerd met contact op stand II maar dan hoor ik niets ik hoor het zuiver alleen als de auto loopt . dus die valt ook af
heb zelf ook nog een filmpje gemaakt met de tel wel is waar zal hem vanavond plaatsen heb nu niet de upload kabel bij de hand
ik neig zelf naar de electronische stuurhuis pomp
kan het kloppen dat die recht voor achter de bumper zit gemonteerd?
zo ja en het is de pomp kan het kwaad?
want ik voel de bui al hangen als ik die moet gaan vernieuwen dat word een erg dure grap

MY05 S40 T5 Summum
-
- 2nd Gear member
Ik heb het ook dat geluid (uit het filmpje).
Mij is he topgevallen dat he tmisschien iets met de stuur te maken kan hebben, want als ik met de stuur links rechts draai heeft dit invloed op het geluid. test het eens als je wil. Kan naar mijn mening geen kwaad.
Mij is he topgevallen dat he tmisschien iets met de stuur te maken kan hebben, want als ik met de stuur links rechts draai heeft dit invloed op het geluid. test het eens als je wil. Kan naar mijn mening geen kwaad.
-
- 5th Gear member
Hoe kijk je naar de auto?
Het kan ook de airco zijn dan.
Sta je naar de neus te kijken dan zit die links voor achter de bumper.
Zit je in de auto dan zit hij rechtsvoor
Het kan ook de airco zijn dan.
Sta je naar de neus te kijken dan zit die links voor achter de bumper.
Zit je in de auto dan zit hij rechtsvoor

-
- 2nd Gear member
@asta het is idd links voor achter de bumper als je met je neus ervoor staat
heb ook een filmpje maar denk niet dat we wijzer worden want het geluid is bar slecht van mijn tel heb ik gemerkt
misschien worden we er wat wijzer uit
zit die electronische stuur pomp daar toevallig?
dat lijkt me de meest logische namelijk .
heb ook een filmpje maar denk niet dat we wijzer worden want het geluid is bar slecht van mijn tel heb ik gemerkt
misschien worden we er wat wijzer uit
zit die electronische stuur pomp daar toevallig?
dat lijkt me de meest logische namelijk .
MY05 S40 T5 Summum
-
- 5th Gear member
Eerlijk gezegd hoor ik helemaal niets in je filmpje. :roll:
Maar mijn vermoeden van de aircopomp zou wellicht nog een optie zijn, die zit daar als ik het goed heb.
Die werkt ook alleen als je de auto hebt lopen, (motor hebt draaien).
Zet je airco eens uit en luister dan eens, vervolgens laat je de airco alles invriezen in die auto en ga je weer luisteren.
Zou je toch moeten verwachten dat er verschil een is?
Maar mijn vermoeden van de aircopomp zou wellicht nog een optie zijn, die zit daar als ik het goed heb.
Die werkt ook alleen als je de auto hebt lopen, (motor hebt draaien).
Zet je airco eens uit en luister dan eens, vervolgens laat je de airco alles invriezen in die auto en ga je weer luisteren.
Zou je toch moeten verwachten dat er verschil een is?
- Silver_R
- 6th Gear member
Ik heb bij mijn vorige auto, V50 T5 ook een piep rv gehad.
Bleek uiteindelijk om de ditributie te gaan. Een snerpend hoge piep.
Rij gewoon ff langs de dealer en laat t horen.
Neem in ieder geval geen risico, mocht het de distributie zijn dan kan het in kosten gaan lopen als je er nix aan doet.
Neem in ieder geval geen risico, mocht het de distributie zijn dan kan het in kosten gaan lopen als je er nix aan doet.
-
- 5th Gear member
Sluit mij erbij aan, je kan maar nooit weten natuurlijk we kunnen er alleen naar raden wat het zou kunnen zijn.Silver_R schreef:Ik heb bij mijn vorige auto, V50 T5 ook een piep rv gehad.
-
- 2nd Gear member
heey jongens
ik dacht al dat het geluid slecht zo zijn via de tel
nokia ! zijn niet meer de meest up to date tegenwoordig
het is zowieso niet de distributie riem want daar is het geluid komt echt uit de bumper
heb vandaag de bodem plaat even verwijderd .
er zit dus een zwart apparaat waar het geluid uit komt nu twijfel ik of het de airo pomp is of de electronisch stuurhuis
heeft iemand toevallig een werkplaats plaatje van beide?
ik heb het geluid als ik de airco uit heb en vol aan dan is het het zelfde
dus denk niet dat het de pomp is . persoonlijk
we komen er wel uit
ik ben niet zo van de dealers kost handen vol geld ik ben zelf best handig als ik eenmaal weet wat het is vervang ik het zelf zonder problemen
alleen de meeste tijd gaat altijd zitten in het euvel op sporen
ik dacht al dat het geluid slecht zo zijn via de tel
nokia ! zijn niet meer de meest up to date tegenwoordig
het is zowieso niet de distributie riem want daar is het geluid komt echt uit de bumper
heb vandaag de bodem plaat even verwijderd .
er zit dus een zwart apparaat waar het geluid uit komt nu twijfel ik of het de airo pomp is of de electronisch stuurhuis
heeft iemand toevallig een werkplaats plaatje van beide?
ik heb het geluid als ik de airco uit heb en vol aan dan is het het zelfde
dus denk niet dat het de pomp is . persoonlijk
we komen er wel uit
ik ben niet zo van de dealers kost handen vol geld ik ben zelf best handig als ik eenmaal weet wat het is vervang ik het zelf zonder problemen
alleen de meeste tijd gaat altijd zitten in het euvel op sporen

MY05 S40 T5 Summum
-
- 5th Gear member
Als het die van de airco is dan zouden er geïsoleerde slangen vanaf moeten komen die naar je interieur lopen.
Ondanks dat die van jou zwart is kijk even of het apparaat wat dit geluid maakt er zo uitziet
Zo ja dan is het je aircopomp
Ondanks dat die van jou zwart is kijk even of het apparaat wat dit geluid maakt er zo uitziet
Zo ja dan is het je aircopomp
-
- 2nd Gear member
@ asta, dank je wel voor de foto nee het is dat apparaat niet
het is zwart plastic en zit achter de bumper gemonteerd
lijkt verstrekt veel op electronisch stuurhuispomp ?
heeft een T5 die ? of hydrolisch
het is zwart plastic en zit achter de bumper gemonteerd
lijkt verstrekt veel op electronisch stuurhuispomp ?
heeft een T5 die ? of hydrolisch
MY05 S40 T5 Summum
-
- 1st Gear member
Dit is zeker en vast je elektrohydraulische stuurbekrachtigingspomp. deze zit daar rv en maakt een zoemend geluid.
Goede test: de wagen laten stilvallen (bv. koppeling te snel laten opkomen) en dan met contact nog op gaan luisteren. Eventueel iemand met het stuur laten draaien. Dit verandert de zoem.
De pomp blijft dan nog draaien zodat je nog stuurbekrachtiging zou hebben als je stilvalt.
Goede test: de wagen laten stilvallen (bv. koppeling te snel laten opkomen) en dan met contact nog op gaan luisteren. Eventueel iemand met het stuur laten draaien. Dit verandert de zoem.
De pomp blijft dan nog draaien zodat je nog stuurbekrachtiging zou hebben als je stilvalt.
-
- 5th Gear member
Als dat hem niet was dan blijft er niet veel meer over denk ik.
Wat grazzhoppa480 als zegt en eerder al geopperd door Adnan hun optie testen.
Wat grazzhoppa480 als zegt en eerder al geopperd door Adnan hun optie testen.