is het eindelijk warm, is mijn airco defect
dus zoeken naar de storing eerst de zekering gekontroleerd
( de kleine 25 A ) maar die was nog oke
toen de hoofd zekering bekeken maar hoe kan ik die door meten met een
multimeter? het is een grote vierkant zekering met 4 contact pinnen.
p.s.
(ook de fan draait niet meer)
of moet naar de dealer voor uitlezing.
airco defect
- smokingman
- 4th Gear member
Die "zekering" met 4 pinnen is volgens mij een relais.
Gebruik eens de zoekfunctie hier op het forum en je komt meerdere berichten tegen over airco's en V70's.
Gokje: Ik denk dat je een lekke verdamper hebt.
Gebruik eens de zoekfunctie hier op het forum en je komt meerdere berichten tegen over airco's en V70's.
Gokje: Ik denk dat je een lekke verdamper hebt.
- eaarsen
- 2nd Gear member
Veel Volvo dealers hebben nu een actie. De airco wordt voor 74 euro (Furness cars Hengelo) gecontroleerd, gereinigd, afgeperst en bijgevuld.
Geen enkele airco is een 100 % gesloten systeem. Elke installatie verliest jaarlijks 8,2 % vulmiddel.
Dus is je auto ong. 4 jaar oud dan kan er al een probleem ontstaan met de hoeveelheid vulmiddel. Meestal wordt er bij het bijvullen tracer toegevoegd zodat een eventueel lek onder UV zichtbaar wordt.
Toch vreemd dat Volvo ( meeste andere merken ook) bij een grote beurt nooit iets voorschrijft over de airco controle.
Geen enkele airco is een 100 % gesloten systeem. Elke installatie verliest jaarlijks 8,2 % vulmiddel.
Dus is je auto ong. 4 jaar oud dan kan er al een probleem ontstaan met de hoeveelheid vulmiddel. Meestal wordt er bij het bijvullen tracer toegevoegd zodat een eventueel lek onder UV zichtbaar wordt.
Toch vreemd dat Volvo ( meeste andere merken ook) bij een grote beurt nooit iets voorschrijft over de airco controle.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
- Okke
- 4th Gear member
74,- Euro? Weet je dat heel zeker? Ik dacht dat juist de beurt met bijvullen op 149,- Euro kwam.
http://www.volvocars-campagnes.nl/summer/airco.html
V40
- eaarsen
- 2nd Gear member
Furness cars Hengelo doet het voor de helft.Okke schreef:74,- Euro? Weet je dat heel zeker? Ik dacht dat juist de beurt met bijvullen op 149,- Euro kwam.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
-
- 1st Gear member
vandaag bij de dealer geweest het blijkt de kachelmotor te zijn €580
(maarja zonder airco is ook geen optie)
(maarja zonder airco is ook geen optie)
- Okke
- 4th Gear member
Komt het niet doordat je je auto daar hebt gekocht...of heb je daar soms aandeleneaarsen schreef:Furness cars Hengelo doet het voor de helft

V40