Mijn oude focus heeft het begeven en ben nu op zoek naar een nieuwe auto. Heb mijn oog laten vallen op de V50 of S40 en wil zaterdag her en der wat bekijken. Budget is tot max 10k voor een diesel uit 2005-2006, met max 200.000 op de teller. Heb wat aardige zaken zien staan in Haarlem/overveen/badhoevedorp en in/rond Dordrecht.
Nu ben ik aan het zoeken wat de 'standaard'-defecten zijn voor beide modellen. En welke jullie wellicht aan kunnen raden. Ruimte maakt niet heel veel uit als onderscheidende variabele.
Ik lees op internet wat over problemen met de lectronisch contactsloten, distributieriem, de EGR klep en de turbo. Klopt dat, danwel missen er dan nog dingen?
Any help appreciated, alvast bedankt!
Aankoopadvies gevraagd V50 of S40 / eventuele mankementen
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een S40 moet veel goedkoper zijn dan een V50
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Ja je mist nog:
- Draadboom in de deuren kunnen ervoor zorgen dat een deur niet meer reageert op openen en sluiten en de temperatuur op b.v. -20 graden staat terwijl het 5 graden is.
Dit heeft effect op de ecc (electronische klimaat controle).
- (RTI navigatiemodellen: wieltje van het scherm breekt af waardoor het scherm niet omhoog komt).
- (Winter pakket op een V50/Xenon verlichting) wil nog wel eens gebeuren dat de sproeiers niet meer terug in de bumper willen omdat ze vies worden.
- Bekleding vertoond bij t-tec vertoond scheurtjes.
- Leer vertoond loslatende deeltjes verf bij de voorstoelen.
Wellicht ook nog een punt is de aluminium delen in de auto zijn erg gevoelig, met name de handgrepen vertonen bijna allemaal putjes doordat de gordel losgelaten word en tegen de handgreep schiet, let er maar op als je gaat kijken.
Verder weet ik er even geen.
Succes met je zoektocht.
- Draadboom in de deuren kunnen ervoor zorgen dat een deur niet meer reageert op openen en sluiten en de temperatuur op b.v. -20 graden staat terwijl het 5 graden is.
Dit heeft effect op de ecc (electronische klimaat controle).
- (RTI navigatiemodellen: wieltje van het scherm breekt af waardoor het scherm niet omhoog komt).
- (Winter pakket op een V50/Xenon verlichting) wil nog wel eens gebeuren dat de sproeiers niet meer terug in de bumper willen omdat ze vies worden.
- Bekleding vertoond bij t-tec vertoond scheurtjes.
- Leer vertoond loslatende deeltjes verf bij de voorstoelen.
Wellicht ook nog een punt is de aluminium delen in de auto zijn erg gevoelig, met name de handgrepen vertonen bijna allemaal putjes doordat de gordel losgelaten word en tegen de handgreep schiet, let er maar op als je gaat kijken.
Verder weet ik er even geen.
Succes met je zoektocht.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Summum
- 6th Gear member
Behalve naar bekende problemen met de auto, kun je ook beter even opletten met bekende problemen van sommige autohandelaren!
Met name in de regio Haarlem/Overveen zitten een paar beruchte tenten....kijk dus altijd eerst even de betrouwbaarheid na voor je tot aanschaf overgaat!
Succes met je zoektocht.
Met name in de regio Haarlem/Overveen zitten een paar beruchte tenten....kijk dus altijd eerst even de betrouwbaarheid na voor je tot aanschaf overgaat!
Succes met je zoektocht.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- Starter
Welke heb je het dan over? Namen, rugnummers?
Wat is de betrouwbaarheid van bv Milano in Dordrecht?
Wat is de betrouwbaarheid van bv Milano in Dordrecht?
-
- 2nd Gear member
Bram ...
Je hebt een PB !!
Ik heb wat jij zoekt !!
Geloof me .... hier wordt je heel blij van .....
Je hebt een PB !!
Ik heb wat jij zoekt !!
Geloof me .... hier wordt je heel blij van .....

Ooit bezitter van:V50 2.0D Momentum, Estate Line, Mobility Line, Schuif/kanteldak, 18"; Medusa, Dakspoiler, Barents Blue Pearl, S40 grille en koplampen. Nu Passat Variant 2011 ....
- ICEFOX
- 2nd Gear member
Prima zaak. Let wel; wat je ziet is wat je koopt, daar zijn de prijzen ook naar. Enig onderzoek aan de hand van de boekjes bij de auto's kunnen je helpen. Ook is het natuurlijk mogelijk een aankoopkeuring bij Volvo te laten doen.Bram_Tijdelijk schreef: Wat is de betrouwbaarheid van bv Milano in Dordrecht?
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
XC90 2.5T MT Momentum 2005