2.4 motoren van VW ????

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Nog even dit;boring,slag ,en cilinderinhoud van de D3 2liter diesel,zijn exakt gelijk aan die van,de vroegere 2litervijfcilinder benzinemotor.


Grtn
peter d
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
Locatie: Zuid Holland

Nou, het is me helemaal duidelijk ! Bedankt voor de info...
( ben zelf geen VW fan... :D )
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
grazzhoppa480
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 12.09.2008 - 16:24
Locatie: mol

In de nieuwe D3 motor ligt zelfs de krukas van een 5 cil benzine van volvo.
rjb
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 26.07.2010 - 22:14

Op andere discussies ben ik er niet goed wijzer van geworden.
Dus als hier toch de vakmensen zitten: Wat is dan precies het verschil tussen het 2.4D blok en een D5
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Op andere discussies ben ik er niet goed wijzer van geworden.
Dus als hier toch de vakmensen zitten: Wat is dan precies het verschil tussen het 2.4D blok en een D5
In jouw geval : De software. Mechanisch identiek.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

De niet commonrail diesel is van Audi en de D5 commonrail is van Volvo..
De audi vijf cilinder heeft een normale brandstofpomp en de D5 een hogedrukpomp met een injectorrail..
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

het zelfde als die :pukeright: ford feucus boys op het autoweek forum de Focus ST :pukeleft: aan het bespreken waren en die dachten dat Ford de t-5 motor had bedacht en niet eens wisten dat het een Volvo motor is!
jaja :propellerhead:
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ach, er is ook een Renault forum geweest waar men beweerde dat de vijfcilinders van Renault waren omdat de motoren uit de 400 ook van Renault waren en de 170 pk ook in de Safrane lag. Dus dan was alles Renault.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
rjb
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 26.07.2010 - 22:14

hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc
Sorry, was ik vergeten te vermelden.

MOTOR
Motorcode D5244T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2401 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Citeer:hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc


Sorry, was ik vergeten te vermelden.

MOTOR
Motorcode D5244T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2401 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)
Wat ik al zei dus : Verschil in software, Blok is mechanisch gelijk aan de 163PK sterke D5 (Motorcode D5244T).
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

rjb schreef:
hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc
Sorry, was ik vergeten te vermelden.

MOTOR
Motorcode D5244T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2401 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)
Zoals Rippie V70 al schreef, de 2.4D 2004 en D5 2004 Zijn identiek op de software na. o.a. bij tuning bedrijf Rica kan je de D5 software tabellen laten laden in jouw 2.4D waarmee de motor zich als een D5 gaat gedragen.

Code: Selecteer alles


Specifications    Max Power                     Max Torque
Standard          130  hp  @ 4000  rpm    280  Nm  @ 1750  rpm
Standard          163  hp  @ 3900  rpm    340  Nm  @ 2250  rpm

This car is supplied with a detuned reduced output specification from the factory. The RICA OEM ECM upgrade consists of a software upgrade package which upgrades the performance to the higher output factory specification.
rjb
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 26.07.2010 - 22:14

Vergeef me mijn onwetendheid.

Maar wat betekent dat dan als ik die D5 tabellen laat laden? Hij gaat zich dan gedragen als een D5. Waar uit zich dat dan in? zuiniger, krachtiger??
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Maar wat betekent dat dan als ik die D5 tabellen laat laden? Hij gaat zich dan gedragen als een D5. Waar uit zich dat dan in? zuiniger, krachtiger??
Dat je een paar honderd euro lichter bent, 33PK en 60Nm meer hebt. Sneller kan optrekken en (mischien) een hoger top hebt. Als je er naar gaat rijden wordt hij niet zuiniger. Als je dezelfde rijstijl behoud zou hij zuiniger moeten worden, maar dat is wel marginaal.

Ze kunnen hem ook naar 193PK en 435Nm tunen, maar daar gaat je bak, koppeling en dualmass vliegwiel eerder van stuk.

De dealers doen dit niet
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Vooral meer power, maar als je niet het idee hebt dat je nu power te kort komt is het behoorlijk zinloos.

Ga je de extra power wel aanspreken dan gaat het verbruik natuurlijk omhoog en spreek je de extra power voortdurend aan dan gaat de boel ook iets sneller slijten.

Het upgraden begint zo wie zo met de inlevering van €363.75 EUR + VAT en daar kan je b.v. ook 4 nieuwe banden voor kopen.
rjb
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 26.07.2010 - 22:14

Ik ben absoluut geen racer. Ik rijd erg veel kilometers maar op mijn gemak.
Als je er bij mij de turbo uit zou halen, zou ik het misschien niet eens merken :P
Ben wel geneigd erg veel in de lagere toerentallen te rijden.
maximaal 2500 +/-

m.a.w. het blijft bij mij dus een 2.4 en zal geen D5 worden.
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”