TomTom 1000 / 1005

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
MN-NL
5th Gear member

De pdaplus variant is gewoon die van TT, kijk maar op de foto!

Zelf vind ik houder 853295 van brodit wel wat, blijft de alarmknop bereikbaar voor de chauffeur.

Afbeelding

Je kan alle mogelijkheden van brodit, per auto, vinden op www.brodit.com

En ik denk dat iemand met een brodit dealerschap (Volvotech?) ze dan ook kan bezorgen, zelfs als het voor een golf is ;-)

Marc
Minxz
2nd Gear member

Gewoon alles via pdashop.nl bestellen.
Alles binnen een dag in huis kabel weg laten werken door je dealer.
Volvo V50 D2 Sport MY11 - Zilver metallic - 17"; Serapis - dakspoiler.
Oceanracer
Geartronic member

MN-NL schreef:De pdaplus variant is gewoon die van TT, kijk maar op de foto!

Zelf vind ik houder 853295 van brodit wel wat, blijft de alarmknop bereikbaar voor de chauffeur.

Afbeelding

Je kan alle mogelijkheden van brodit, per auto, vinden op www.brodit.com

En ik denk dat iemand met een brodit dealerschap (Volvotech?) ze dan ook kan bezorgen, zelfs als het voor een golf is ;-)

Marc
Ja, maar die van pdaplus heeft dus al een losse aansluiting voor 12V met een oplader, dus hoef ik niet te klooien met een verplaatsbare sigarettenaansteker. Alle aftermarket houders ontberen trouwens de TMC-antenne. Da's natuurlijk wel weer erg jammer!

Die brodit van Brodit zit daar inderdaad wel goed! Zij hebben 3 verschillende montageplaatsen en uiterst rechts is inderdaad een prima plek!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Oceanracer
Geartronic member

Minxz schreef:Gewoon alles via pdashop.nl bestellen.
Alles binnen een dag in huis kabel weg laten werken door je dealer.
Maar die hebben niet datgene wat ik wil hebben. Wel dank voor de tip, want voornamelijk door je enthousiasme voor de 1005 heb ik deze ook aangeschaft.
jpwg001
6th Gear member

Moet je dash uit elkaar om zo'n brodit te monteren? Ik vind die plek rechts ook wel erg mooi!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Oceanracer
Geartronic member

jpwg001 schreef:Moet je dash uit elkaar om zo'n brodit te monteren? Ik vind die plek rechts ook wel erg mooi!
Nee hoor, je wurmt hem er gewoon tussen:

Afbeelding
MN-NL
5th Gear member

Oceanracer schreef:Ja, maar die van pdaplus heeft dus al een losse aansluiting voor 12V met een oplader, dus hoef ik niet te klooien met een verplaatsbare sigarettenaansteker. Alle aftermarket houders ontberen trouwens de TMC-antenne. Da's natuurlijk wel weer erg jammer!
....nu ook de tekst gelezen bij de pdashop.....

Je hebt gelijk, deze houder plus die Brodit maakt het kant en klaar. De TMC ontvangst heb je niet nodig (iig niet het eerste jaar) met je Live abonnementje dat je bij de 1005 krijgt, toch? Via Live krijg je je file's, etc al doorgepiept via GPRS als ik het allemaal goed begrepen heb.

En een fotootje van het eindresultaat natuurlijk :twisted:

Groet, Marc
jpwg001
6th Gear member

Oceanracer schreef:
jpwg001 schreef:Moet je dash uit elkaar om zo'n brodit te monteren? Ik vind die plek rechts ook wel erg mooi!
En zit stevig?
Oceanracer
Geartronic member

MN-NL schreef:De TMC ontvangst heb je niet nodig (iig niet het eerste jaar) met je Live abonnementje dat je bij de 1005 krijgt, toch? Via Live krijg je je file's, etc al doorgepiept via GPRS als ik het allemaal goed begrepen heb.
Die GPRS-antenne zit dan ingebouwd in de TomTom? Via TMC is hopeloos verouderd en traag, dus dat Live HD Traffic gaat me vast beter bevallen. Maar jij denkt dus dat ik daar geen aparte antenne voor nodig heb?

Ik ben gek op foto's plaatsen, dus dat komt goed! :wink:
Oceanracer
Geartronic member

jpwg001 schreef:
Oceanracer schreef:
En zit stevig?
Tja... Ik denk van wel. Bij mijn oude lesauto zat ook zo'n brodit geklemd tussen twee naden en hoewel hij wel makkelijk te verwijderen was, zat hij toch stevig aan het dashboard.
jpwg001
6th Gear member

Oceanracer schreef:
jpwg001 schreef:
Oceanracer schreef: Nee hoor, je wurmt hem er gewoon tussen:
En zit stevig?
Tja... Ik denk van wel. Bij mijn oude lesauto zat ook zo'n brodit geklemd tussen twee naden en hoewel hij wel makkelijk te verwijderen was, zat hij toch stevig aan het dashboard.
Ik zou er een iPhone 4 aan willen plakken. Dat moet qua gewicht goed kunnen denk je?
Minxz
2nd Gear member

Die Iphone 4 moet er makkelijk aan kunnen.

Mijn brodit (weliswaar in een V50) zit muurvast.
Er hangt een tomtom 1005 compleet trillingsvrij aan. En die is flink zwaarder dan een Iphone 4
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 D2 Sport MY11 - Zilver metallic - 17"; Serapis - dakspoiler.
Oceanracer
Geartronic member

Nou maar hopen dat je de alarmlichten nooit hoeft te gebruiken... :-)
MN-NL
5th Gear member

Oceanracer schreef:Die GPRS-antenne zit dan ingebouwd in de TomTom? Via TMC is hopeloos verouderd en traag, dus dat Live HD Traffic gaat me vast beter bevallen. Maar jij denkt dus dat ik daar geen aparte antenne voor nodig heb?
Voor zover ik weet (maar ik laat me graag corrigeren!) zit er in je TT een Simkaart ingebouwd, en werkt het zoals je met een mobieltje het internet op kunt. In het abonnement zit een flat-rate voor je datagebruik.

Vandaar dat je vanaf jaar 2 toch een aardig bedrag per jaar aftikt voor de Live dienst.

Shockwave verkoopt die dingen, die weet het vast precies?

Groet, Marc
Battlecruiser
8th Gear member

Alleen moet je dan wel goeie ogen hebben, want de navigatie komt dan een stuk verder weg te zitten.

Ik heb trouwens (ondanks dat ik een RTI heb) ook een Broditclip links van de alarmknop zitten (over het linker rooster heen). Heb nog nooit het idee gehad dat ie in de weg zat als ik de alarmlichten aanzette.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Oceanracer
Geartronic member

Die Live-dienst doet meen ik € 59,00 per jaar. In dat jaar heb ik tijd genoeg om te bepalen of ik dat het geld waard vind. Hangt vooral van de snelheid af, denk ik.

De Broditclip links van de alarmknop kan bij mijn lesauto niet, want dan is vanaf mijn plek de snelheidsmeter niet meer goed af te lezen. Ik denk er daarom ook over om er eentje te bestellen voor een rechts gestuurde VW Golf, zodat hij voor het rechter luchtrooster komt te zitten. Ik heb expres het 5" scherm genomen, zodat het ook op wat grotere afstand goed afleesbaar is.

Op de foto's van Minxz zit de houder overigens precies tussen de roosters in. Ik hoef hier denk ik niet uit te leggen dat dit in een examenvoertuig geen optie is.
Battlecruiser
8th Gear member

Maar volgens mij kan die houder van Minxz altijd nog een stuk naar links of rechts opgezet worden, gezien de constructie van die roosterranden.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Shockwave
5th Gear member

Voor zover ik weet (maar ik laat me graag corrigeren!) zit er in je TT een Simkaart ingebouwd,
Ik hoef je niet te corrigeren :D In de nieuwe(re) GO series zit de ontvanger voor HD traffic gewoon ingebouwd in het systeem zelf. Zonder dat je het merkt heb je gewoon een GSM module + simkaart ingebouwd.
Dit systeem zoekt elke 3 minuten naar nieuwe informatie, je kunt het zo instellen dat een eventuele belangrijke melding ook gelijk tegen je verteld wordt door het systeem. Wat ik persoonlijk hier ook een hele coole optie vindt is dat, als het systeem een andere route voorstelt door een file bijvoorbeeld, je met je stem gewoon ''ja'' of ''nee'' kunt antwoorden. De spraakbesturing is in dit systeem nogal verbeterd tov van vorige modellen.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
MN-NL
5th Gear member

Even een ander navi-vraagje dan:

Ik vind zelf de Via 120 wel interessant en fraai, zoek dan echter een bevestiging a-la die Brodit van de vorige pagina. Ik rij een V70 van MY2006 overigens.

Kan dat / hoe zit die bevestiging aan de achterkant bij de Via? Ik kom er niet echt achter, via het WWW of in de winkel. In de 3 winkels waar ik gisteren even neuzen was hadden ze weinig systemen liggen, waren die vastgeknoopt met allerlei antidiefstal zooi en hadden de verkopers er geen kaas van gegeten.

(en waar sta jij te verkopen - mag per PM)

Marc
Shockwave
5th Gear member

Ik heb even voor je gezocht, maar ik kan inderdaad niet snel een bevestiging voor dit systeem vinden.

Ik stuur je zo even een PM.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”