Hoi Allemaal.
Hier ben ik weer, ditmaal met een vraagje over pdc.
Sinds de sneeuw en pekel periode doet mijn pdc het niet meer. Renminste, af en toe wel maar meestal niet. Heb de sensoren schoon gemaakt en de zekering gecontroleerd. Maar niets helpt!
Iemand die dit probleem herkent?
groet
Jaap
pdc
- Rippie V70
- 5th Gear member
Het kan zo maar zijn dat een van de connectors achter je bumper last heeft van het weer en de desbetreffende sensor het dan wel, en dan niet doet.
Slecht contact in de connector dus.
Verder kan het ook zijn dat een van je sensoren er binnenkort de brui aan geeft. De dealer kan uitlezen welke er de problemen geeft.
Slecht contact in de connector dus.
Verder kan het ook zijn dat een van je sensoren er binnenkort de brui aan geeft. De dealer kan uitlezen welke er de problemen geeft.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- Starter
Ik heb hetzelfde.
Sinds vorige zomer doet mijn pdc het onregelmatig (niet meer betrouwbaar dus)
het resulteert bij mij vaak in constant piepen tijdens het achteruit rijiden
Bij de dealer laten uitlezen. Die zeggen: tja er is er één met storing
vervang ze allemaal maar voor de zekerheid.....
sensoren + aansluit spul kosten 350 Ex btw
+ inbouwen en in kleur laten spuiten....
Ik denk dat ik mijn pdc maar uit laat schakelen. ben inmiddels gewend om zonder pdc in te parkeren
Sinds vorige zomer doet mijn pdc het onregelmatig (niet meer betrouwbaar dus)
het resulteert bij mij vaak in constant piepen tijdens het achteruit rijiden
Bij de dealer laten uitlezen. Die zeggen: tja er is er één met storing
vervang ze allemaal maar voor de zekerheid.....
sensoren + aansluit spul kosten 350 Ex btw
+ inbouwen en in kleur laten spuiten....
Ik denk dat ik mijn pdc maar uit laat schakelen. ben inmiddels gewend om zonder pdc in te parkeren

- Rippie V70
- 5th Gear member
Volgens mij kost een losse sensor een euro of 35.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
- jorrits60
- 2nd Gear member
Beste forummers,
Momenteel ben ik aan het rondkijken naar een mogelijke opvolger voor mijn huidige s60 2,4d, omdat ik wat jonger in jaren en km's wil gaan rijden.
Mijn oog viel op een s60 2,4d 2006 my 2007 met 180k op de teller. De auto zag er goed uit, reed strak, maar wel viel de melding parkeerhulp service vereist in het schermpje van de boordcomputer af te lezen.
Volgens de verkopende partij kwam deze melding omdat de afkoppelbare trekhaak was aangesloten. Aangezien ik deze niet 123 los kreeg en het me op het eerste gezicht wel een plausibel verhaal leek ben ik er niet verder op ingegaan.
Mijn vraag aan jullie is lijkt dit jullie een broodje aap verhaal, of zou de trekhaak daadwerkelijk de boosdoener kunnen zijn? De zoekfunctie laat bij een dergelijke melding alleen maar defecte of vuile sensoren zien als mogelijke oorzaak dus ben al wat sceptisch.
Ik hoor graag hoe jullie erover denken.
Momenteel ben ik aan het rondkijken naar een mogelijke opvolger voor mijn huidige s60 2,4d, omdat ik wat jonger in jaren en km's wil gaan rijden.
Mijn oog viel op een s60 2,4d 2006 my 2007 met 180k op de teller. De auto zag er goed uit, reed strak, maar wel viel de melding parkeerhulp service vereist in het schermpje van de boordcomputer af te lezen.
Volgens de verkopende partij kwam deze melding omdat de afkoppelbare trekhaak was aangesloten. Aangezien ik deze niet 123 los kreeg en het me op het eerste gezicht wel een plausibel verhaal leek ben ik er niet verder op ingegaan.
Mijn vraag aan jullie is lijkt dit jullie een broodje aap verhaal, of zou de trekhaak daadwerkelijk de boosdoener kunnen zijn? De zoekfunctie laat bij een dergelijke melding alleen maar defecte of vuile sensoren zien als mogelijke oorzaak dus ben al wat sceptisch.
Ik hoor graag hoe jullie erover denken.
- abbabak1
- 4th Gear member
@jorrits Ik heb 2004 PDC, nooit een centje pijn...met of zonder volvo (ont)koppel trekhaak gemonteerd...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
- The Rubberburner
- 1st Gear member
Ik heb ook een 2006 MY 2007 S60 met PDC en afneembare trekhaak, en ik krijg ook geen melding met de trekhaak erop. Ik zou er dus niet te veel van geloven.