Nieuwe C70 rijder... indruk na 14 dagen
- Exeres
- 6th Gear member
Knappe Alpina! Eens wat anders dan de zoveelste 3-serie cabrio!
Die 911 mag er ook zeker wezen! Donkergroen? Kameraad van me z'n pa had vroeger ook zo eentje..jammergenoeg moeten verkopen omdat hij er toch niet met rondtoerde!
Die 911 mag er ook zeker wezen! Donkergroen? Kameraad van me z'n pa had vroeger ook zo eentje..jammergenoeg moeten verkopen omdat hij er toch niet met rondtoerde!
-
- 2nd Gear member
Idd. Bij Alpina zit het vooral in de details..; zoek het ventieltje bij de velgen...Exeres schreef:Knappe bak! Eens wat anders dan de zoveelste 3-serie cabrio!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Porsche is een een 964, net voor de 993. 993 is ook prachtig maar de 964 heeft nog meer de klassieke 911 lijn...
Yep, Alpina verbouwd een BMW echt volledig, ook de motor. Zit een 3.3 in.
Ook remmen, ophanginguitlaatsysteem etc zijn anders.
Zo goed als M3 prestaties (van hetzelfde type uiteraard).
BMW chassisnummer wordt ook vervangen door een Alpina nummer. Heel leuk om in te voeren en gehomologeerd te krijgen in België
Alpina is dan ook een "contructeur" en geen "tuner"
Yep, Alpina verbouwd een BMW echt volledig, ook de motor. Zit een 3.3 in.
Ook remmen, ophanginguitlaatsysteem etc zijn anders.
Zo goed als M3 prestaties (van hetzelfde type uiteraard).
BMW chassisnummer wordt ook vervangen door een Alpina nummer. Heel leuk om in te voeren en gehomologeerd te krijgen in België

Alpina is dan ook een "contructeur" en geen "tuner"
-
- 2nd Gear member
Bon, heb de C70 nu 14 dagen en tijd om mijn eerste indrukken eve met jullie te
delen...
In het algemeen rij ik er zeer graag mee. Het een soepel wagen die goed mee kan in het verkeer.
Voor mij toch wel terug enorm wennen aan FWD. (Poweroverdracht op de baan niet altijd zoals verwacht) Maar dat went wel weer.
Voelt ook robuust aan en geeft vertrouwen. (Miste ik enorm bij de Saab).
Enkele minpuntjes dan, en dit is detailkritiek:
-bediening van de GPS... Waarom niet via de knoppen op de middenconole, mooi binnen bereik? Nu verstopt achter je stuur of via een afstandsbediening?
-Armsteun middenconsole mocht iets meer naar voor staan, of regelbaar zijn.
-Instap naar achteren niet echt vlot: gordel hangt steeds in de weg en het volstaat niet om enkel de rugleuning naar voor te kantelen, ook de zetel moet naar voor gebracht worden om de kinderen te doen instappen. Is wel veel praktischer bij de Alpina.
-Zetels mochten iets mee zijdelingse steun geven.
-De koffer... wat een zootje hé. reservewiel, afneembare trekhaak, gevarendriehoek, etc.. het ligt er allemaal wel in maar ook wel allemaal in het zicht en "onregelmatig". Persoonlijk hou ik wel van een vlakke koffer waar je bv de bakjes van de supermarkt recht kan inzetten. reservewiel wat dieper laten komen en afdekplaat erover zou wel leuk zijn.
-Automatisch dimmende achteruitkijkspiegel: zou leuk zijn als je de gevoeligheid kon instellen. Schakelt voor mij te snel over en tenzij een klein stikkertje op het oogje/sensor zie ik geen mogelijkheid dit af te zetten.
-Voorverwarming met ttimer: maakt toch best wal wat lawaai. net of er in de verte een turbine staat te draaien. Aangezien ik toch wel vroeg vertrek meestal weet ik niet of de buren dit leuk blijven vinden. Ik in ieder geval wel! C70 slaapt buiten vermits er in de garage geen plek meer is. Dus 's morgens in een warme en ontdooide wagen stappen is super!
Enfin, toch eerder detailkritiek...
Het is mijn eerste Volvo en moet moet toch toegeven dat Volvo mij wel bevalt!
delen...
In het algemeen rij ik er zeer graag mee. Het een soepel wagen die goed mee kan in het verkeer.
Voor mij toch wel terug enorm wennen aan FWD. (Poweroverdracht op de baan niet altijd zoals verwacht) Maar dat went wel weer.
Voelt ook robuust aan en geeft vertrouwen. (Miste ik enorm bij de Saab).
Enkele minpuntjes dan, en dit is detailkritiek:
-bediening van de GPS... Waarom niet via de knoppen op de middenconole, mooi binnen bereik? Nu verstopt achter je stuur of via een afstandsbediening?
-Armsteun middenconsole mocht iets meer naar voor staan, of regelbaar zijn.
-Instap naar achteren niet echt vlot: gordel hangt steeds in de weg en het volstaat niet om enkel de rugleuning naar voor te kantelen, ook de zetel moet naar voor gebracht worden om de kinderen te doen instappen. Is wel veel praktischer bij de Alpina.
-Zetels mochten iets mee zijdelingse steun geven.
-De koffer... wat een zootje hé. reservewiel, afneembare trekhaak, gevarendriehoek, etc.. het ligt er allemaal wel in maar ook wel allemaal in het zicht en "onregelmatig". Persoonlijk hou ik wel van een vlakke koffer waar je bv de bakjes van de supermarkt recht kan inzetten. reservewiel wat dieper laten komen en afdekplaat erover zou wel leuk zijn.
-Automatisch dimmende achteruitkijkspiegel: zou leuk zijn als je de gevoeligheid kon instellen. Schakelt voor mij te snel over en tenzij een klein stikkertje op het oogje/sensor zie ik geen mogelijkheid dit af te zetten.
-Voorverwarming met ttimer: maakt toch best wal wat lawaai. net of er in de verte een turbine staat te draaien. Aangezien ik toch wel vroeg vertrek meestal weet ik niet of de buren dit leuk blijven vinden. Ik in ieder geval wel! C70 slaapt buiten vermits er in de garage geen plek meer is. Dus 's morgens in een warme en ontdooide wagen stappen is super!
Enfin, toch eerder detailkritiek...
Het is mijn eerste Volvo en moet moet toch toegeven dat Volvo mij wel bevalt!
- Summum
- 6th Gear member
U is een liefhebber van bijzondere automobielen! 
Prachtig wagenpark, geniet er van.

Prachtig wagenpark, geniet er van.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 2nd Gear member
Heb sinds enkele maanden mijn C70 met keyless drive.
nu doet mijn alarm soms vreemd en vraag ik mij af hoe dat komt en of dat normaal is.
Gisteren onderweg met vrouw en kindjes. Even tanken. Ik stap uit om te tanken, sleutel in mijn broekzak. terwijl ik aan het tanken ben gaat het alarm af! Ik sta tegen de wagen, auto is niet op slot.
Later op de dag stoppen we even aan de winkel. Vrouw en kindjes blijven zitten terwijl ik vlug even iets ga halen. Contact op stand 1 zodat de radio blijft spelen. Het tankincident nog vers in het geheugen laat ik mijn sleutel bij mijn vrouw IN de auto. Auto niet op slot. Even later als ik in de winkel sta hoor ik het alarm weer af gaan, tot twee maal toe.
Dat zou toch niet mogen denk ik dan
Iemand ervaringen of een uitleg hiervoor?
nu doet mijn alarm soms vreemd en vraag ik mij af hoe dat komt en of dat normaal is.
Gisteren onderweg met vrouw en kindjes. Even tanken. Ik stap uit om te tanken, sleutel in mijn broekzak. terwijl ik aan het tanken ben gaat het alarm af! Ik sta tegen de wagen, auto is niet op slot.
Later op de dag stoppen we even aan de winkel. Vrouw en kindjes blijven zitten terwijl ik vlug even iets ga halen. Contact op stand 1 zodat de radio blijft spelen. Het tankincident nog vers in het geheugen laat ik mijn sleutel bij mijn vrouw IN de auto. Auto niet op slot. Even later als ik in de winkel sta hoor ik het alarm weer af gaan, tot twee maal toe.
Dat zou toch niet mogen denk ik dan
Iemand ervaringen of een uitleg hiervoor?
BMW Alpina B3 3.3 cabrio (E46)
Porsche 911 Carrera 4 (964)
Volvo C70 (MY 2011)
Porsche 911 Carrera 4 (964)
Volvo C70 (MY 2011)
-
- 5th Gear member
Prachtige collectie auto's heb je! Stuk voor stuk pareltjes.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0