Wat ik niet begrijp is waarom er een R design of R edition door volvo in de markt is gezet.... dit zijn duidelijke verwijzen naar een R maar dan alleen de looks.
Het is toch raar dat je nu op sommige modellen R design kan bestellen maar geen ECHTE R meer kan kopen
Het is een beetje zoals Audi een S look aanbied op een standaard uitvoering, echter bouwen hun daadwerkelijk nog een ECHTE S.....
Idem bij bmw geen M maar een M-Pakket (wat badges en andere body)
Begrijp me niet verkeerd, het is heel goed dan Volvo een rijders pakket aanbied echter de naamgeving klopt mijns inziens niet.
Kan iemand mijn logica volgen, of heb ik het helemaal fout?
Volvo en R-design
- Rick H
- 3rd Gear member
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Voor zover ik weet is dit thema al uitvoerig aan bod geweest.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Rick H
- 3rd Gear member
Het gaat mij er niet om of er wel/niet een nieuwe R moet komen, dat is naar mijn idee inderdaad uitvoerig besproken.
Het gaat mij in dit topic specifiek over de naam die volvo zijn wat sportief ogender modellen meegeeft, namelijk R-design
Dat kan naar mijn mening dus niet, het insinueert dat je nog een R fabriceert, een product wat Volvo momenteel dus niet aanbiedt.
ik ben benieuwd hoe de mede forummers hierover denken
Het gaat mij in dit topic specifiek over de naam die volvo zijn wat sportief ogender modellen meegeeft, namelijk R-design
Dat kan naar mijn mening dus niet, het insinueert dat je nog een R fabriceert, een product wat Volvo momenteel dus niet aanbiedt.
ik ben benieuwd hoe de mede forummers hierover denken
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
-
- 8th Gear member
Het zijn magere tijden voor volvo zoals je misschien weet.
Het produceren van een R zit er even niet in, dus kan je dan beter met wat plastic een R "suggestie" wekken. is een stuk goedkoper en smoelt goed.
Het produceren van een R zit er even niet in, dus kan je dan beter met wat plastic een R "suggestie" wekken. is een stuk goedkoper en smoelt goed.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
Mja een echte R gaat er voorlopig niet komen door milieu overwegingen en dergelijke...
Op zich is de R-design een doorn in het oog voor de echte R-fans terwijl het volgens mij wel bijdraagt tot het iets sportievere imago van Volvo naar jongere kopers toe...
Ik vind persoonlijk de R-packs op de verschillende modellen mooi staan aangezien ze subtiel de juiste accenten in de auto leggen om hem sportiever te doen ogen...
Als je denkt dat je met een R rijdt omdat je een R-design pack hebt dan zit je in mijn ogen fout...
just my 2 cents.
Op zich is de R-design een doorn in het oog voor de echte R-fans terwijl het volgens mij wel bijdraagt tot het iets sportievere imago van Volvo naar jongere kopers toe...
Ik vind persoonlijk de R-packs op de verschillende modellen mooi staan aangezien ze subtiel de juiste accenten in de auto leggen om hem sportiever te doen ogen...
Als je denkt dat je met een R rijdt omdat je een R-design pack hebt dan zit je in mijn ogen fout...
just my 2 cents.
Volvo XC90 D5 AWD MY 2011, R-design, Saville Grey, 20', ipod uitbreiding, RSE, volledige kofferbak bescherming, standverwarming, bluetooth integrated,...
- Rick H
- 3rd Gear member
BMW M > M pakket als optie
Mercedes AMG > AMG pakket als optie
etc
het is in bovenstaande gevallen ook niet zo dat wanneer je een AMG pakket hebt je een AMG mercedes rijdt, je hebt vaak optische veranderingen die afkomstig zijn van (jawel) een echte AMG mercedes, daarom stoort het mij zo dat volvo zijn sportiefe pakket R-design heeft genoemd......
R-design? op basis van wat? een R? die is er niet.... simpel noem het dan ook niet zo.
Draai het eens om, stel mercedes en bmw stoppen met hun AMG/M auto's dan gaan ze ook niet door met M-desing of AMG-design de basis voor zulke modellen is tenslotte weggevallen, deze onderdelen gaan hand in hand en functioneren niet los van elkaar. Als je de 1 doed opent het de deur naar het ander.
Dit neemt dus niet weg dat volvo wel een sportief ogender model op de markt mag brengen, echter de naamgeving is voor mij zoals karoshi het verwoord "een doorn in het oog"
Mercedes AMG > AMG pakket als optie
etc
het is in bovenstaande gevallen ook niet zo dat wanneer je een AMG pakket hebt je een AMG mercedes rijdt, je hebt vaak optische veranderingen die afkomstig zijn van (jawel) een echte AMG mercedes, daarom stoort het mij zo dat volvo zijn sportiefe pakket R-design heeft genoemd......
R-design? op basis van wat? een R? die is er niet.... simpel noem het dan ook niet zo.
Draai het eens om, stel mercedes en bmw stoppen met hun AMG/M auto's dan gaan ze ook niet door met M-desing of AMG-design de basis voor zulke modellen is tenslotte weggevallen, deze onderdelen gaan hand in hand en functioneren niet los van elkaar. Als je de 1 doed opent het de deur naar het ander.
Dit neemt dus niet weg dat volvo wel een sportief ogender model op de markt mag brengen, echter de naamgeving is voor mij zoals karoshi het verwoord "een doorn in het oog"
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
wat maf is in mijn ogen is dat het je een doorn in het oog is terwijl je ook aangeeft dat meerdere merken hetzelfde principe hanteren... Mijn vraag: waar maak je je druk om?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Summum
- 6th Gear member
Rick, met alle respect, maar dit gaat toch nergens over?
Ik snap je argument wel dat er geen echte R (meer) is en dat je daar dan ook geen verwijzing naar kunt kunt doen met een R-design, maar de praktische kant is dat het beestje ook maar een naam moet hebben. Als het "pakketje sportieve opties" geen R-design mag heten, hoe dan wel?
Naar mijn mening is er nog steeds een referentiekader, namelijk de vroegere R modellen. De markt kent de R als een letter passend bij Volvo (inmiddels ook VW), zoals de M bij BMW en de S bij Audi hoort. Anders dan jij zie ik niet in waarom de Duitse fabrikanten geen M- of S-design meer zouden gebruiken ALS ze zouden besluiten te stoppen met de "echte" M- en S-modellen. Het roept een stuk herkenning (en suggestie) op, dus marketingtechnisch juist een slimme zet.
Ik snap je argument wel dat er geen echte R (meer) is en dat je daar dan ook geen verwijzing naar kunt kunt doen met een R-design, maar de praktische kant is dat het beestje ook maar een naam moet hebben. Als het "pakketje sportieve opties" geen R-design mag heten, hoe dan wel?
Naar mijn mening is er nog steeds een referentiekader, namelijk de vroegere R modellen. De markt kent de R als een letter passend bij Volvo (inmiddels ook VW), zoals de M bij BMW en de S bij Audi hoort. Anders dan jij zie ik niet in waarom de Duitse fabrikanten geen M- of S-design meer zouden gebruiken ALS ze zouden besluiten te stoppen met de "echte" M- en S-modellen. Het roept een stuk herkenning (en suggestie) op, dus marketingtechnisch juist een slimme zet.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Discovery
- 5th Gear member
Volvo moest wel met R-design pakket komen, je kan niet achterblijven bij de andere merken. En hoe je het dan noemt, Sport design, Racing design, RS-design, R-design enz. maakt weinig uit. De keuze voor R-design lijkt mij dan vrij logisch, de sportievere Volvo's waren immers R modellen. Maar jij had liever gehad dat het Sport design o.i.d. heette?
- Rick H
- 3rd Gear member
klopt ik ben een mieren...... niet iedereen schijnt er dus mee te zitten, ok moving on
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
- Pritchard
- 5th Gear member
Hehe945i schreef:Ach ja Rick, zoek iets anders, die mieren vinden er ook niets aan...![]()

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Pritchard
- 5th Gear member
Op een V70 bijvoorbeeld is het heel smaakvol 

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
- Rick H
- 3rd Gear member
zeker smaakvool, alleen "ze" borduren op iets voort wat niet meer tekoop is.....
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.