geluidsproblemen met RTI navigatie volvo V70 2.5T uit 2005

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
knagtegaal
Starter

Kan iemand mij helpen met het volgende:
Ben sinds kort de trotse bezitter van een volvo V70 2.5T summum uitvoering uit 2005.
Deze van oorsprong franse auto is door een bedrijf in Nederland ingevoerd en te koop aangeboden. Dit bedrijf heeft de auto voorzien van nederlandstalige software.

De RTI navigatie software stamt uit 2004 en werkt op zich prima.
alhoewel de software wel wat verouderd is.

Nu heb ik bij instellingen het geluidsniveau op 5 gezet en heb ik de Nederlandse taal geselecteerd.
Mijn Radio betreft een HU850 (dolby surround prologic)

Toch krijg ik het niet voor elkaar dat mijn navigatie gaat "praten".

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit toch voor elkaar krijg?
Dieselaar
2nd Gear member

behalve de kaartsoftware op DVD kan ook de software van de RTI vernieuwd worden (door de dealer); maar op zich zou het moeten werken. Je kan in het menu eventueel een fabrieksreset doen, je kan de taal veranderen. Ik heb het land ingesteld op Belgie, dan krijg je een vriendelijke zachte 'g' stem. Iets prettiger vind ik dan de harde Nederlandse Fred Emmer die standaard aanstaat.

Als ik de grens over ga, stel ik de stem bij in het land van bestemming: "Vous avez attaindre votre destination" zegt ze dan,

V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

Afbeelding
knagtegaal
Starter

wordt de software van de RTI dan niet automatisch geupdated met de software van de auto?

Wat zou dit mij gaan kosten indien ik dit bij een dealer zou laten doen?
Volvo V70 2.5 T Summum uit 2005
Dieselaar
2nd Gear member

knagtegaal schreef:wordt de software van de RTI dan niet automatisch geupdated met de software van de auto?

Wat zou dit mij gaan kosten indien ik dit bij een dealer zou laten doen?
nee de software moet apart door de dealer met een CD-ROM'metje in de unit achterin worden geladen, kost geloof ik 25-30 euro. Hij zal waarschijnlijk de laatste versei van de software van het dealernetwerk downloaden en installeren. Je bent je vaste adressen niet kwijt maar de instellingen zijn weer teruggezet naar fabrieksstandaard.

Maar hoe dan ook: ook met jouw versie zou het moeten werken: als je niks hoort uit de RTI is er toch iets aan de hand, software of niet, dus dat lijkt mij wel een goede vraag voor de dealer.

V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”