10CD-wisselaar weigert dienst
- Oceanracer
- Geartronic member
Tijdens een autorit zou ik even van disk 1 naar disk 2 wisselen, komt er na het wisselen "error" in het beeldscherm van de HU603 te staan. Zojuist de wisselaar uit de radio verwijderd en het lensje schoongemaakt. Aangezien dit niet hielp eens goed bekeken wat het probleem precies is door de wisselaar zonder ombouw aan te sluiten. Wat blijkt? Na het plaatsen van het magazijn worden alle disks even "bekeken" waarna disk 1 wordt geladen. De cd wordt echter niet rondgedraaid. Iemand enig idee wat daar aan te doen is?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- chrisje
- 3rd Gear member
Ik weet niet of er iets van ledjes in zitten?
En hoe heb je die schoon gemaakt?
Heb hier een linkje voor je, het is wel van een wisselaar van een jeep, maar misschien dat je er toch wat aan hebt
http://www.jeepforum.nl/topic/9622-how- ... selaar-wj/
En hoe heb je die schoon gemaakt?
Heb hier een linkje voor je, het is wel van een wisselaar van een jeep, maar misschien dat je er toch wat aan hebt
http://www.jeepforum.nl/topic/9622-how- ... selaar-wj/
- Oceanracer
- Geartronic member
Dank voor de tip, ik zal eens kijken of ik ook van die ledjes heb.
Het lensje heb ik schoongemaakt met alcohol. Maar als het probleem in de lens zou zitten, zou je toch verwachten dat de CD in elk geval even wordt rondgedraaid?
Het lensje heb ik schoongemaakt met alcohol. Maar als het probleem in de lens zou zitten, zou je toch verwachten dat de CD in elk geval even wordt rondgedraaid?
- Oceanracer
- Geartronic member
Geloof het of niet, maar hij werkt weer perfect!!!
Ik heb die 2 ledjes opgezocht en gereinigd met alcohol. Hoewel er werkelijk niets was te zien op het wattenstaafje wat ook maar een beetje op vuiligheid leek, bleek daar toch het probleem in te zitten!
Overigens is de wisselaar gelijk aan die van Jeep, maar opmerkelijk genoeg is die wisselaar gespiegeld.
Maar ik ben weer helemaal blij! :wav:
Nogmaals mijn dank voor de perfecte tip!
Ik heb die 2 ledjes opgezocht en gereinigd met alcohol. Hoewel er werkelijk niets was te zien op het wattenstaafje wat ook maar een beetje op vuiligheid leek, bleek daar toch het probleem in te zitten!
Overigens is de wisselaar gelijk aan die van Jeep, maar opmerkelijk genoeg is die wisselaar gespiegeld.
Maar ik ben weer helemaal blij! :wav:
Nogmaals mijn dank voor de perfecte tip!
- Oceanracer
- Geartronic member
Kennelijk toch iets te vroeg gejuigd. CD 1 en CD 10 doen het altijd, de cd's ertussen meestal niet, maar soms wel. Vanavond nog een keertje kijken dan maar...
- Oceanracer
- Geartronic member
De wisselaar nog aan aantal malen nagezien, voor zover mogelijk. Ook die twee ledjes extra gepoetst, maar hij geeft nog geen sjoege. Ook 1 hapert geregeld, eigenlijk doet alleen 10 het altijd. Ook alle plekken waar door het gebruik het vet wat is verdwenen dit reeds aangevuld met vaseline.
Hij plaatst nu iedere gevraagde CD wel in de spindel, maar hij gaat gewoon niet draaien. Kennelijk komt hij of niet in de eindstand o.i.d. of is er een andere elektronische beveiliging die voorkomt dat de CD gaat draaien. Maar ja, welke?
Hij plaatst nu iedere gevraagde CD wel in de spindel, maar hij gaat gewoon niet draaien. Kennelijk komt hij of niet in de eindstand o.i.d. of is er een andere elektronische beveiliging die voorkomt dat de CD gaat draaien. Maar ja, welke?