zetelverwarming achteraf inbouwen

Geleverd vanaf 2003
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dat had ik al begrepen, maar voor die € 91,-- geloof ik niet dat dat conrad spul hetzelfde is en er zit geen arbeidsloon bij
Volvo for life
Elveka
2nd Gear member

@bart simpson
ik heb ook niet gezegd dat het om dezelfde spullen gaat, maar het lijkt wél verdomd erg veel op mekaar ... bovendien heeft Caryncars dat gemonteerd bij onze collega, en dan zou het materiaal wel eens van diezelfde bron kunnen komen hé ! Kijk eens op http://www1.conrad.be/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2
Luc

V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor : Afbeelding
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
peere
2nd Gear member

Ik dacht eens informeren bij mijn Volvo dealer hier in de buurt wat achteraf inbouwen van stoel verwarming kost met de knoppen op de orginele plaats. Ik kreeg het volgende antwoord:

Om antwoord te geven op uw vraag over de stoelverwarming, dit is mogelijk, enkel dit is achteraf een zeer ingewikkelde en ook prijzige ingreep.
Dit zal ongeveer rond de +- 2500 euro gaan kosten.

Ik zie er elk geval vanaf om het bij hun te laten uitvoeren. Iemand nog een idee welke dealer het voor een betere prijs waar kan maken?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het lukt nooit met originele spullen, moet voor +/- € 800,-- met niet origineel gedaan kunnen worden
Volvo for life
peere
2nd Gear member

Zo rond die prijs had ik in gedachten en er voor over. Gaat er alleen om dat knoppen op de juiste plaats kunnen. rest zit onder de stoel en geeft warmte.
V40 2.0 Grey
V40 2.0T Pure Silver
V50 1.8 RTI edition 2 Saville Grey
V60 Cross Country D4 Polestar, Summum, Intellisafe Pro Line, Inscription Crystal White Pearl, 19"Inscription Bor antracite black, Antracite Black/Offblack/Beechwood/Plafond Offblack, Comfort line, IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System.

V60 Cross Country D4 Polestar AWD, met alle beschikbare opties behalve verwarmde voorruit.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

knoppen kunnen helaas niet geintegreerd worden in de centre stack
Volvo for life
peere
2nd Gear member

Oke ja dan houd het op. Heb zoiets van of in de centre stack of anders niet.
V40 2.0 Grey
V40 2.0T Pure Silver
V50 1.8 RTI edition 2 Saville Grey
V60 Cross Country D4 Polestar, Summum, Intellisafe Pro Line, Inscription Crystal White Pearl, 19"Inscription Bor antracite black, Antracite Black/Offblack/Beechwood/Plafond Offblack, Comfort line, IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System.

V60 Cross Country D4 Polestar AWD, met alle beschikbare opties behalve verwarmde voorruit.
motormuis1973
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo Allemaal

ik heb eeb komplete set gekocht stoelen met stoelverwarmngselementen en de middenconsole met de knoppen
kan ik dit nu gewoon inbouwen
ik heb ook de kabelboom helemaal.
ik hoor graag van u hoe ik dat moet doen

ik heb een momentum uit 2005
ook de spullen zijn uit een summen 2005

groet Andre
Exeres
6th Gear member

Ik weet niet of het wel te activeren valt ook al heb je zelf alle onderdelen in je bezit. Bart weet hier wellicht meer over.
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
motormuis1973
2nd Gear member
Contacteer:

ook zit op deze set electrische verstelling van de voorstoel
kan dit ook werken ik moet de stoel uitbouwen om naar de kabelboom te kijken
mischien dat u zo het antwoord weet

groet Andre
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Ik denk dat het zelf bijna niet te doen is eigenlijk.
En, mee eens, achteraf met 'goedkope' knopjes is het 'net niet'.
Zoals Bart Simpson aangeeft+ wil je het met kwaliteit spullen dan ben je gewoon dat bedrag ervoor kwijt.
Persoonlijk zie ik zo´n Conrad setje niet zitten in mijn V50.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
V50_2.0D
2nd Gear member

In een van mijn vorige auto's heb ik achteraf zelf stoelverwarming van Waeco ingebouwd. Die werd ook geleverd met soortgelijke schakelaars als zo'n goedkoop Conrad setje. Ervaringen met de setjes van Conrad heb ik verder niet, Waeco beviel echter wel perfect! Ook betrouwbaarder als de originele stoelverwarming die ik in de auto erna had (zelfde type auto), daarvan ging het kastje onder de stoel wel eens kapot.

Bij het achteraf inbouwen is het overigens opletten geblazen als je de bekleding los haalt i.v.m. de stiknaden van de zijairbags! Let daar echt op, zou zonde zijn als die scheuren.

Ik had overigens wel de mazzel dat de originele schakelaars voor de stoelverwarming een los blok in de middenconsole vormden, waardoor inbouw erg makkelijk verliep en alles er ook als origineel uitzag.

Ervaring met inbouwen in de V50 heb ik niet en die komt er ook niet. Voor het bedrag van 2500 euro (genoemd in dit topic) laat ik dan liever een standkachel inbouwen. Dan zijn niet alleen de stoelen warm :wink:
teigetje240
2nd Gear member
Contacteer:

toch enkele vraagjes:
*moet er een software update van Volvo uit volgen?
*ligt de kabelboom er al?

Onze V50 is een 12/2006 standaard basisuitvoering

Bij onze 460 en 240 lagen die dingen er al. De zelfinbouw was bij die wagen geen probleem.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

nee en nee
Volvo for life
motormuis1973
2nd Gear member
Contacteer:

De kabelboom ligt er wel maar de software is niet te leveren in Nederland
ik heb verhalen uit belgie dat daar dealers wel de software kunnen krijgen.
maar om daar helemaal naar belgie te rijden
De electrische verstelling van stoelen werkt wel gewoon
daarbij moet ik wel melden dat ik een momentem uitvoering heb

groet Andre
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dealers kunnen in België evenmin software krijgen, Volvo AB geeft het niet vrij, de additionele functies van je el. stoelverstelling doen het niet
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”