Hallo,
Zoals in het voorstel-onderwerp gezegd.
We overwegen aankoop van een XC70 uit juni 2000 - Volvo V70 (SW) 2.4 XC T 20_V 4x4 Kat. B5244T3
De huidige eigenaar is goede kennis.
Dus dat is een voordeel.
Bluekens in Breda zei dat de foutcodes aangeven dat de katalysator mogelijk vervangen moet worden.
keuringsrapport : http://dl.dropbox.com/u/14197538/Volvo% ... 2-2011.jpg
Paar vraagjes:
- Wat gebeurt er als ik de katalysator tot APK 2012 niet vervang?
- Wat zijn de kosten voor vervanging? Denk dat het een dure reparatie is dus als iemand iets weet om het voordeliger te doen?
-----
Minder belangrijk volgens Bluekens: Motor lekt wat olie (zou kunnen komen van versnellingsbak, motor of haakse overbrenging)
Zegt mij niets (ik weet dan ook niet veel van auto's...) kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen?
vraagprijs is 6500
Gr. Philip
advies gevraagd XC70 MY2000 aankoop & katalysator
- snowryder
- 2nd Gear member
tsja , kosten kat ? had je dat niet beter gelijk kunnen vragen nav de keuring? Had je een dealerprijs gekregen , en die kan waarsch nog wel wat goedkoper.
Wachten met vervangen kan natuurlijk, maar op enig moment zal je motormanagement ook een probleem signaleren en melden als de kat echt niet in orde meer is.
Op zich durf ik niet te zeggen of het kwaad kan, maar het kan maar zo zijn dat het motormanagement de brandstoftoevoer gaat aanpassen.
En een auto kopen van een vriend of kennis heeft voor en nadelen
Wat de toekomst brengt kan niemand voorspelen, maar je weet nu wel wat je koopt.
vraagprijs lijkt me niet verkeerd, gezien model/KMstand, goedkopere zul je altijd wel kunnen vinden, maar of die dan beter zijn?
Succes met je beslissing
Wachten met vervangen kan natuurlijk, maar op enig moment zal je motormanagement ook een probleem signaleren en melden als de kat echt niet in orde meer is.
Op zich durf ik niet te zeggen of het kwaad kan, maar het kan maar zo zijn dat het motormanagement de brandstoftoevoer gaat aanpassen.
En een auto kopen van een vriend of kennis heeft voor en nadelen

Wat de toekomst brengt kan niemand voorspelen, maar je weet nu wel wat je koopt.
vraagprijs lijkt me niet verkeerd, gezien model/KMstand, goedkopere zul je altijd wel kunnen vinden, maar of die dan beter zijn?
Succes met je beslissing
-
- Starter
Snowryder, bedankt. Heb de keuring niet zelf laten doen en bij de dealer nog niemand kunnen spreken erover, ga ik maandag achteraan.
Ben ook juist benieuwd of lokale garage ook prima katalysator kan vervangen tegen een goed prijs en hoe hoog die prijs dan ongeveer is.
Heb natuurlijk wel gezocht op internet, maar als indicatie kwam ik niet verder dan tussen de 750 en 1400 Euro inc. manuren. Beetje grote marge
De sites die kat's leveren geven geen modellen op die passen bij deze XC
Ben ook juist benieuwd of lokale garage ook prima katalysator kan vervangen tegen een goed prijs en hoe hoog die prijs dan ongeveer is.
Heb natuurlijk wel gezocht op internet, maar als indicatie kwam ik niet verder dan tussen de 750 en 1400 Euro inc. manuren. Beetje grote marge

De sites die kat's leveren geven geen modellen op die passen bij deze XC
- Philken
- 5th Gear member
eens horen bij afbraak? zal goedkoper zijn als je er een 2ehands ondergooit en je kan wel enkele jaartjes verder
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Welk model V/XC gaat het hier over? er zijn er van 6/2000 niet heel veel van het nieuwe type op een paar importeursauto's na, de intro was volgens mij augustus 2000 pas.
Volvo for life
-
- Starter
@bart
het gaat om XC70 uit juni 2000 - Volvo V70 (SW) 2.4 XC T 20_V 4x4 Kat. B5244T3
Dit vind ik als ik op kenteken zoek en - Eerste afgifte nationaal Donderdag 28 juni 2000
Is er nog meer type-aanduiding?
Het is import-exemplaar uit Duitsland, misschien daarom uit 6/2000?
Philip
het gaat om XC70 uit juni 2000 - Volvo V70 (SW) 2.4 XC T 20_V 4x4 Kat. B5244T3
Dit vind ik als ik op kenteken zoek en - Eerste afgifte nationaal Donderdag 28 juni 2000
Is er nog meer type-aanduiding?
Het is import-exemplaar uit Duitsland, misschien daarom uit 6/2000?
Philip
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Beiden goed op black sludge laten controleren (een nw short block is kostbaar) de visco sper op goed functioneren laten checken, de automaat laten controleren, de bandenprofieldiepte mag onderling niet meer dan 4mm schelen, bij de 1e zijn software updates ook belangrijk
Volvo for life
-
- Starter
thx Bart
Dan is het de V70XC/295 - met die hoek bij de achterlichten - het nieuwere model dus.
Typisch dan dat ie toch juni aangeeft.
Banden zijn alle 4 nieuw dus profiel = OK.
Er ligt nieuwe versnellingsbak onder paar jaar geleden
Dan is het de V70XC/295 - met die hoek bij de achterlichten - het nieuwere model dus.
Typisch dan dat ie toch juni aangeeft.
Banden zijn alle 4 nieuw dus profiel = OK.
Er ligt nieuwe versnellingsbak onder paar jaar geleden
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het nieuwere model is de XC70/295.
De banden zijn ok, de bak is ok, laat de viscosper oppde goede werking controleren (het kreng is erg duur) en de black sludge check, lijkt me als alles goed is geen gekke koop.
De banden zijn ok, de bak is ok, laat de viscosper oppde goede werking controleren (het kreng is erg duur) en de black sludge check, lijkt me als alles goed is geen gekke koop.
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Je zei het eerst juist hoor, toen stond er nog V70 XC op:Fieliep schreef:OK thx, en ja XC70/295 dus, keek verkeerd. heb t veranderd
http://www.automobilesreview.com/img/vo ... 001-02.jpg
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat stond zowel op de oude als de nieuwe, daarmee was het alleen niet duidelijk om welke variant het ging
Volvo for life
-
- Starter
Na verdere bespreking bleek dat het mogelijk de afstelling van de distributieriem. Als afstellen niet voldoende was dat ie dan mogelijk vervangen moest worden, met mogelijk nog een paar onderdelen en als het tegenzat ook nog de katalysator.
Al met al kostenplaatje ergens tussen de €300,- en €2000,-
Onduidelijk dus. Ondertussen had de verkoper een goed inruil-deal kunnen afspreken. Dus we zoeken vrolijk verder
Bedankt voor het meedenken!
Al met al kostenplaatje ergens tussen de €300,- en €2000,-
Onduidelijk dus. Ondertussen had de verkoper een goed inruil-deal kunnen afspreken. Dus we zoeken vrolijk verder

Bedankt voor het meedenken!