Inbouwen Garmin GVN53 en "RTI" Scherm

Navigatiesystemen die niet van Volvo zijn. Zoals TomTom, Garmin etc.
Taranis
2nd Gear member

Hoe bevalt de GVN53? Rekent deze alert om files heen?

Waar heb je trouwens de schakelaar voor het scherm geplaatst?
Welles
5th Gear member

Vraag was niet aan mij gericht, maar ik antwoord lekker toch. ;)

GVN53 bevalt prima, maar niet zo goed als ik van TomTom gewend was. De invoer van bijvoorbeeld adressen via de afstandsbediening gaat (nog steeds) niet heel soepeltjes. TMC is prima, mits de info die via de ether binnenkomt betrouwbaar is. Vaak geeft hij een lange vertraging aan, die inmiddels al blijkt te zijn opgelost. Op wintersport vorig jaar wel een alternatieve route genomen op basis van de TMC info en dat bleek achteraf heel veel tijd gescheeld te hebben.

Ik heb geen schakelaar specifiek voor het scherm, maar voor het navigatiesysteem en Break-in Box. Gaan die uit, dan gaat het scherm ook naar beneden. Heb een extra schakelaar, inclusief bedrading naar achter laten lopen, maar die doet nu (nog) niks. Was meer omdat de boel toch openlag.

Schakelaars zitten aan de linkerkant van de middenkolom, hier dus:

Afbeelding
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Taranis
2nd Gear member

Dat is een super antwoord! =D>

Als je de Garmin vergelijkt met het standaard RTI, wat heeft dan je voorkeur en waarom?
Welles
5th Gear member

Daar kan ik niet op antwoorden omdat ik de standaard RTI niet ken. Iemand anders?

Ik wil zelf nog een keer mijn TomTom vanaf de iPhone op het schermpje zien te toveren (zou met de juiste kabel en software mogelijk moeten zijn) maar ook dát lijkt me qua bediening niet ideaal...
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
piotrV70
5th Gear member

Welles schreef:Daar kan ik niet op antwoorden omdat ik de standaard RTI niet ken. Iemand anders?

Ik wil zelf nog een keer mijn TomTom vanaf de iPhone op het schermpje zien te toveren (zou met de juiste kabel en software mogelijk moeten zijn) maar ook dát lijkt me qua bediening niet ideaal...
Dat heb ik een keer geprobeerd (toen ik nog een iphone had): het ziet er niet uit en is erg langzaam. (de schermupdates)
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Welles
5th Gear member

Oh, dan ga ik het niet eens proberen en hou ik het lekker bij de GVN 53.
S40 1.8 | 1997

piotrV70
5th Gear member

Welles schreef:Vraag was niet aan mij gericht, maar ik antwoord lekker toch. ;)

GVN53 bevalt prima, maar niet zo goed als ik van TomTom gewend was. De invoer van bijvoorbeeld adressen via de afstandsbediening gaat (nog steeds) niet heel soepeltjes. TMC is prima, mits de info die via de ether binnenkomt betrouwbaar is. Vaak geeft hij een lange vertraging aan, die inmiddels al blijkt te zijn opgelost. Op wintersport vorig jaar wel een alternatieve route genomen op basis van de TMC info en dat bleek achteraf heel veel tijd gescheeld te hebben.

Ik heb geen schakelaar specifiek voor het scherm, maar voor het navigatiesysteem en Break-in Box. Gaan die uit, dan gaat het scherm ook naar beneden. Heb een extra schakelaar, inclusief bedrading naar achter laten lopen, maar die doet nu (nog) niks. Was meer omdat de boel toch openlag.

Schakelaars zitten aan de linkerkant van de middenkolom, hier dus:

Afbeelding
Ik heb dezelfde setup. Vraag: op welke draad zet je de schakelaar ? En wat voor schakelaartje is dat ?
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ik zou voor een ROND schakelaartje gaan en iets verder naar achteren zetten.
(je komt er prima bij als het schakelaartje naast je stoel zit en dan zit het ding uit zicht).
Rond; dat boort lekkerder!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
piotrV70
5th Gear member

VolvoTech schreef:Ik zou voor een ROND schakelaartje gaan en iets verder naar achteren zetten.
(je komt er prima bij als het schakelaartje naast je stoel zit en dan zit het ding uit zicht).
Rond; dat boort lekkerder!
En dan zoek ik op "eenpolige tuimelschakelaar" ?
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Wip schakelaar noemen ze het ook wel.
Zoiets:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=706033
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie 'niet Volvo'”