We zijn bezig om een andere auto te kopen en hebben een mooie V50 2.0D uit 2006, 210dkm gevonden.
Maar die auto heeft een nogal vervelend probleem.
Met echt koude motor start heeft hij zo'n 3 minuten een erg slechte onregelmatige loop.
Hierna gaat hij beter lopen en is er ook niets raars meer te meten en moet je tot de volgende dag wachten om het probleem weer te merken. De rest van de dag gaat de start dus goed.
Brandstofverbruik was ook best hoog voor een 2.0D uit 2006, had een stukje gereden en gemiddelde stond op 10,7l /100 km :shock: daar zou je toch wel heel erg voor moeten planken....
De volgende dingen zijn al gedaan: verstuivers vervangen, brandstof filterhuis vervangen, EGR klep vervangen, 3 turbo drukventielen zijn 3 maanden geleden al vervangen, roetfilter 60dkm geleden vervangen, gloeibougies gecontroleerd, vacuüm klep gecontroleerd (voor het afslaan van de motor) brandstof regel apparaat zit al onder de achterbank.
Iemand nog een goed idee of een goede tip?
V50 problemen koude start en hoog brandstof verbruik
- Ytos
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik heb niet zoveel technisch verstand; wel gezond verstand (al zeg ik het zelf
). Is verder kijken naar een auto die wel goed start en een normaal verbruik heeft niet een veel betere optie?
Welkom trouwens.

Welkom trouwens.
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
-
- Starter
Dank je voor je bericht.
Punt is dat het precies de uitvoering is die we willen hebben en voor een goede prijs, in eerste instantie hadden we zoiets van: dat kan elke auto een keer gebeuren en de garage is er druk mee bezig, maar het duurt nu wel erg lang.
Wanneer er nu een bekend probleem zou zijn waar naar gekeken kon worden om het op te lossen is het verder een goede auto.
Maar inderdaad als we er niet achter komen moet het een andere worden helaas.
Punt is dat het precies de uitvoering is die we willen hebben en voor een goede prijs, in eerste instantie hadden we zoiets van: dat kan elke auto een keer gebeuren en de garage is er druk mee bezig, maar het duurt nu wel erg lang.
Wanneer er nu een bekend probleem zou zijn waar naar gekeken kon worden om het op te lossen is het verder een goede auto.
Maar inderdaad als we er niet achter komen moet het een andere worden helaas.
-
- Starter
Auto is gekocht via een (erkend) Volvo dealer?
Wat ik bedoel te zeggen is of de auto op een goede manier uitgelezen kan worden?
Heb ook een V50 2.0D uit 2004 met 210.000 op de teller.
Herken dit probleem (totaal) niet. Wagen staat altijd buiten.
Gemiddeld verbruik 5.7L op de 100km en dit pakt doorgaans zomers
nog zuiniger uit.
'S winters start mijn V50 iets trager dan in het warme seizoen maar dan
heb je het over een aantal seconden en dan ook in combinatie met stevige vorst.
Ook al is de uitvoering helemaal top, een auto die niet fijn start is alleen maar ergenis.
Wat ik bedoel te zeggen is of de auto op een goede manier uitgelezen kan worden?
Heb ook een V50 2.0D uit 2004 met 210.000 op de teller.
Herken dit probleem (totaal) niet. Wagen staat altijd buiten.
Gemiddeld verbruik 5.7L op de 100km en dit pakt doorgaans zomers
nog zuiniger uit.
'S winters start mijn V50 iets trager dan in het warme seizoen maar dan
heb je het over een aantal seconden en dan ook in combinatie met stevige vorst.
Ook al is de uitvoering helemaal top, een auto die niet fijn start is alleen maar ergenis.
- Hartland
- 1st Gear member
Bij mij hetzelfde probleem. Zo in 1x moeite met starten en het is net of hij op twee poten loopt. Geen last van een hoog brandstof verbruik, maar wel een rookwolk bij het starten. De rest van de dag heeft hij daar geen last van en loopt hij als een zonnetje.
Ook al van alles laten nakijken, maar tot op heden geen geluk. Volgende week nog een keer weg brengen.
Ik heb zelf het vermoeden dat het ligt aan de achteraf gemonteerde roetfilter, maar dat is ook gokwerk. Bij mij staat hij niet geregistreerd dus laat ik hem weer verwijderen.
Ook al van alles laten nakijken, maar tot op heden geen geluk. Volgende week nog een keer weg brengen.
Ik heb zelf het vermoeden dat het ligt aan de achteraf gemonteerde roetfilter, maar dat is ook gokwerk. Bij mij staat hij niet geregistreerd dus laat ik hem weer verwijderen.
- 360Degreez
- 5th Gear member
Me dunkt aan een eigenwijs gloeistiftje. Mijn net aangeschafte V50 heeft hetzelfde probleem.
Even (laten) uitlezen doet wonderen, als het goed is moet de computer hier melding van maken.
Ik denk wel dat dit probleem los staat van het verbruik.
Even (laten) uitlezen doet wonderen, als het goed is moet de computer hier melding van maken.
Ik denk wel dat dit probleem los staat van het verbruik.