levertijd...............ergens in 2007
- drowel
- 5th Gear member
nee klopt, ze hebben nooit een levertijd willen vrijgeven. Omdat ze problemen met de productie hadden. Maar er zijn toch vrij veel dealers geweest die hier enigzins misbruik van hebben gemaakt, door een (te vroege) datum aan eventuele kopers te geven. Natuurlijk niet echt netjes.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
niet echt handig ook, je begint met een nieuwe klant al op achterstand.
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Je kan het ook anders bekijken:
Bestelling met snelle levering zodat je de stoere jong kan uithangen?
GOED PLAN echter, na 4-5 maanden daalt de waarde van je bak zo hard omdat je hem in sept krijgt. #$%#$idee.
Wij hebben een leverdatum afgesproken.
onze D5 (black metallic, GROUWLL!!) wordt gelevert in februari 2007.
Ok lang wachten en heel lang met een enorme stijve rondlopen maar.....
De lol is er zeker niet minder om..
Voor degene die echt niet kan wachten.. Hij is vanaf augustus te huren
Bestelling met snelle levering zodat je de stoere jong kan uithangen?
GOED PLAN echter, na 4-5 maanden daalt de waarde van je bak zo hard omdat je hem in sept krijgt. #$%#$idee.
Wij hebben een leverdatum afgesproken.
onze D5 (black metallic, GROUWLL!!) wordt gelevert in februari 2007.
Ok lang wachten en heel lang met een enorme stijve rondlopen maar.....
De lol is er zeker niet minder om..
Voor degene die echt niet kan wachten.. Hij is vanaf augustus te huren

-
- 1st Gear member
:evil: :evil: Vandaag een brief ontvangen van Volvo Nederland.
Duizendmaal excuses maar de auto is een doorslaand succes....... :scratch: ....dát was moeilijk te voorspellen!!???! De verwachte levertijd is op z'n vroegst in het 4e kwartaal van dit jaar maar er is een wezenlijke kans op het 1e kwartaal 2007!! Dit betekent voor mij dan mínimaal 1 jaar levertijd (voor kerst 2005 besteld). Als goedmakertje wordt mij een gratis windblocker belooft, een schitterend gebaar :-x ...??
Onvoorstelbaar dat de heren "planners" dit over het hoofd gezien hebben. Daarnaast is de communicatie vanuit Volvo Nederland allerbelabberst!! Vorige week zouden het nog de zgn. Mirzam velgen zijn die de levering ophielden. De c70 begint meer een toB model te worden ipv een echt toPmodel.
Ik heb derhalve een klacht bij de dealer gelegd (deze is toch mijn spreekbuis naar Volvo Nederland/Zweden) dat dit onacceptabel is! Bewust voor een benzine versie gekozen zodat ik voor de zomer nog kon rijden maar nu komt die heerlijke D5 ook in beeld. Van de andere kant weer die vraag.......moet ik nog langer wachten of..........
Alles maar weer laten bezinken voordat ik een emotionele beslissing genomen neem.
Duizendmaal excuses maar de auto is een doorslaand succes....... :scratch: ....dát was moeilijk te voorspellen!!???! De verwachte levertijd is op z'n vroegst in het 4e kwartaal van dit jaar maar er is een wezenlijke kans op het 1e kwartaal 2007!! Dit betekent voor mij dan mínimaal 1 jaar levertijd (voor kerst 2005 besteld). Als goedmakertje wordt mij een gratis windblocker belooft, een schitterend gebaar :-x ...??
Onvoorstelbaar dat de heren "planners" dit over het hoofd gezien hebben. Daarnaast is de communicatie vanuit Volvo Nederland allerbelabberst!! Vorige week zouden het nog de zgn. Mirzam velgen zijn die de levering ophielden. De c70 begint meer een toB model te worden ipv een echt toPmodel.
Ik heb derhalve een klacht bij de dealer gelegd (deze is toch mijn spreekbuis naar Volvo Nederland/Zweden) dat dit onacceptabel is! Bewust voor een benzine versie gekozen zodat ik voor de zomer nog kon rijden maar nu komt die heerlijke D5 ook in beeld. Van de andere kant weer die vraag.......moet ik nog langer wachten of..........
Alles maar weer laten bezinken voordat ik een emotionele beslissing genomen neem.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Met een nieuw (en zeker met zo'n complex model) is er altijd een probleem met levering, normale modellen als de S40/V40, S40/V50 hadden ook megalevertijden om over de vorige C70 nog maar te zwijgen.drowel schreef:nee klopt, ze hebben nooit een levertijd willen vrijgeven. Omdat ze problemen met de productie hadden. Maar er zijn toch vrij veel dealers geweest die hier enigzins misbruik van hebben gemaakt, door een (te vroege) datum aan eventuele kopers te geven. Natuurlijk niet echt netjes.
@Ronald2701, ik kan me je frustratie goed voorstellen, had je dealer je concreet geinformeerd over levering voor de zomer?
- drowel
- 5th Gear member
Ronald, als je prive koopt, kun je ook een auto kopen van bijv. www.autoweek.nl onder occasions... ik heb er zelf ook een besteld, en baal natuurlijk ook van de levertijd, ik heb nu wel een definitieve leverdatum gekregen. (1 september is productiedatum, dus 2 a 4 weken later heb ik hem!!!!!) het zal het wachten waard zijn 

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Juist bij een cabrio moet alles kloppen, ext. kleur, int. kleur, wielen, motor...
Wat zijn die paar maanden dan nog als je na dat (lange) wachten de auto van "je dromen" hebt?
Wat zijn die paar maanden dan nog als je na dat (lange) wachten de auto van "je dromen" hebt?
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Tja heeft alles te maken met vraag en aanbod......
Hetzelfde verhaaltje gaat ook op bij Volvo Trucks, daar is de FH met bijv. EURO 5 ook niet aan te slepen en lopen de levertijden al aardig richting eind dit jaar. Onlangs heb ik voor een relatie van me geinformeerd, daar deze een C70 zocht, en bij een bevriende dealer van me stond nog een voorraad C70 die natuurlijk voor de hoofdprijs weggaat......
Dus als iemand werkelijk verschrikkelijk veel haast heeft en snel wil rijden is er denk ik wel het e.e.a. mogelijk.

Hetzelfde verhaaltje gaat ook op bij Volvo Trucks, daar is de FH met bijv. EURO 5 ook niet aan te slepen en lopen de levertijden al aardig richting eind dit jaar. Onlangs heb ik voor een relatie van me geinformeerd, daar deze een C70 zocht, en bij een bevriende dealer van me stond nog een voorraad C70 die natuurlijk voor de hoofdprijs weggaat......
Dus als iemand werkelijk verschrikkelijk veel haast heeft en snel wil rijden is er denk ik wel het e.e.a. mogelijk.

V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.