Zal me toch maar even (alsnog/alweer) voorstellen. Alsnog omdat ik dat nog niet gedaan heb hier bij de V70 leden, en alweer omdat ik het al wel gedaan had toen ik nog een V40 had.
Zoals te zien in mijn onderschrift bij iedere posting heb ik alleen nog maar Volvo's gereden en hoop dat ik ook altijd te kunnen blijven doen!
Sinds vorige week vrijdag in het trotse bezit van een V70 T-5 (als het goed is

Hiervoor 5 jaar lang een V40 2.0 gehad. Goede auto's, nooit pech gehad. De stoelen zijn redelijk, maar voor iemand van mijn afmetingen, 1.93 meter en 96 kilo houden ze niet over. Zoals gezegd leuke auto, maar echt snel zijn ze niet. En dat wisten we ook, want daarvoor hebben we 4 jaar in een 850 T-5 gereden, en die was wèl snel! Enfin, we wilden het zuiniger en goedkoper proberen vandaar de uitstap naar de V40.
Vlak na aanschaf van de V40 heb ik al wel gezegd dat de volgende weer een geblazen Volvo moest worden: zie hier de V70.
Er zitten de elegance-, comfort-, family- en winterline op. Verder nog geheel beige lederen bekleding, automaat, Alarm en HU-803 dolby stereo.
Vooral dat laatste klinkt er goed!!
Na een halve week rijden kan ik zeggen dat ie heel goed bevalt, vermogen genoeg, héérlijke stoelen, echt lekker groot en ruim, en overall natuurlijk een grote ruimere auto met het bijbehorende comfort van een grote auto!
Enige kleine minpuntje wat ik denk/dacht te hebben is dat ie héél, héél ietsje naar rechts trekt. De dealer heeft er al naar gekeken, maar nu heb ik al gelezen op internet, waaronder dit forum, dat wel meer dat hebben. Het is niet hinderlijk, maar als je er eenmaal op gaat letten lijkt het volgens mij ook erger dan het is.
Als ik in het midden van de weg rijdt, doet ie het in ieder geval niet en als ik iets links van de weg ga rijden trekt ie juist naar links.
Ikzelf vermoet dat het met de stuurstand te maken heeft die in het midden niet echt beweeglijk is en als het ware een beetje "geblokkeerd" blijft staan rond de middenstand en als je dan het stuur net iets links van het midden hebt, trekt ie naar links en idemdito voor rechts.
Verder niets dan lof over de auto, en ik hoop nog veel tips en ervaringen te kunnen delen en ontvangen van/met jullie.
Hieronder nog wat foto's. (na de eerste poetsbeurt één dezer weken, plaats ik uiteraard nòg glimmendere foto's!!)

gr. Edwin.