Scheurtjes in Dala T-Tec bekleding

Geleverd vanaf 2003
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

tot 24 maanden zou het 100% garantie moeten zijn
Volvo for life
sanco
5th Gear member

Hmm jammer dat ik dat nu pas hoor van die coulance, kreeg ten tijde van het openen van dit topic (toen nog geen 3 jaar oud en een kleine 60kkm) al geen reaktie op mijn klagen. Ben er mee doorgereden en ze worden heel langzaam groter.
Moet overigens zeggen dat ik sinds die tijd ook eindelijk van de kinderziektes verlost ben (auto is daar wel voor aangepakt) en dat ik behalve op dit punt van bekleding inmiddels weer een beter gevoel heb over mijn auto.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Poolrev
5th Gear member

Helaas moet ik me ook aansluiten bij de 'scheurtjes'. Mijn C30 is nog geen jaar oud, ruim 35500 km op teller. Ik ontdekte afgelopen week ook een aantal scheurtjes op de linkerwang van de bestuurdersstoel, bij de naad, exact zoals op de foto in de eerste post van sanco... Echter is er bij zelfs ook al een stukje afgebrokkeld, en daardoor zag ik het eigenlijk pas...

Binnenkort bij de 40.000 km beurt ga ik dit melden bij m 'n dealer. Ben benieuwd...
scoopV50
Starter

Ik heb kort geleden ook een V50/2,4 momentum gekocht met 94dkm op de teller van 2004 en ik heb ook bij de bestuurderskant 2 scheurtjes maar ik ben benieuwd als ik naar de dealer in mijn omgeving ga of ik nog wat kan bereiken, ik heb ook een vochtprobleem onder de achterstoelzitting na rijden in de regen kan geen oorzaak vinden vreemd iemand??
T4Freak
2nd Gear member

Ik ben sinds kort eigenaar geworden van een Volvo S40 2.0D momentum 230dkm uit 2004.
Heb mijn T4 uit 98 ingeruild.

Ook ik heb in deze auto de scheurtjes zitten enkel in de bestuurders stoel.
Zijn maar 2 scheurtjes helaas 4 a 5 cm lang.

Zou ik daar nog bij een dealer garantie op hebben of dat ze me tegemoet komen??
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

T4Freak schreef:Ik ben sinds kort eigenaar geworden van een Volvo S40 2.0D momentum 230dkm uit 2004.
Heb mijn T4 uit 98 ingeruild.

Ook ik heb in deze auto de scheurtjes zitten enkel in de bestuurders stoel.
Zijn maar 2 scheurtjes helaas 4 a 5 cm lang.

Zou ik daar nog bij een dealer garantie op hebben of dat ze me tegemoet komen??
De garantie was over met 2 jaar (de coulance met 3 jaar) dus nee, en waarom moet een dealer je tegemoed komen? heb je hem daar gekocht?
Zo'n vorm van "slijtage" is met 230.000km ook niet echt raar naar mijn idee
blomme.arch
2nd Gear member

Juist voor hij 2 jaar werd, stelde ik vast dat het leder van mijn XC90 als het ware begon af te schilferen. Bovendien een Inscription-interieur dat bom geld had gekost. Onmiddellijk mijn vader gealarmeerd die met krak dezelfde auto rijdt, maar in andere kleur: idem dito.
Door Volvo onmiddellijk vervangen onder garantie: 4 volledige nieuwe hoezen voor de voorste zetels + gratis bijgeleverd: onderhoudspakket voor leder. Blijkbaar ligt daar de oorzaak(?).
De C30 van mijn vrouw zal daar ook mee te kampen hebben: afschilfering van het leder. Ben al bij de dealer langs geweest: nog efkes wachten tot hij net geen 2 jaar is...
VW California 180 pk DSG7 4/2015 - Toffeebrown
XC60 D5 205 pk GT 7/2009 - Savile Grey - Full Option
C30 1.6D man. 3/2007 - Electric Silver - Summum
XC90 D5 185 pk GT 11/2005 - Black Sapphire - Full Option incl. Inscription Interior
XC90 D5 163 pk GT 9/2004 - Black Sapphire - Full Option / Total Loss (hagel)
S80 2.4 benz. autom. 2000
Ben
Executive Member
Contacteer:

Zou het ook iets met onderhoud van het leder te maken hebben?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

als je schoenen niet poetst worden ze ook kaal en schilferig, dat is een eigenschap van het materiaal leer (en daar gaat dan niemand over klagen bij de verkoper)
Volvo for life
Poolrev
5th Gear member

Poolrev schreef:Helaas moet ik me ook aansluiten bij de 'scheurtjes'. Mijn C30 is nog geen jaar oud, ruim 35500 km op teller. Ik ontdekte afgelopen week ook een aantal scheurtjes op de linkerwang van de bestuurdersstoel, bij de naad, exact zoals op de foto in de eerste post van sanco... Echter is er bij zelfs ook al een stukje afgebrokkeld, en daardoor zag ik het eigenlijk pas...

Binnenkort bij de 40.000 km beurt ga ik dit melden bij m 'n dealer. Ben benieuwd...
En na enig gesteggel, heb ik van de week nieuwe stoelbekleding gekregen, onder garantie. Ziet er weer helemaal toppie uit, alleen hoop ik dat de kleur nog ietsje bij gaat trekken. Een geoefend oog ziet namelijk wat kleurverschil :wink: .
sanco
5th Gear member

Poolrev schreef:En na enig gesteggel, heb ik van de week nieuwe stoelbekleding gekregen, onder garantie. Ziet er weer helemaal toppie uit, alleen hoop ik dat de kleur nog ietsje bij gaat trekken. Een geoefend oog ziet namelijk wat kleurverschil :wink: .
Goed opgelost Poolrev! Liever een tikje kleurverschil dan scheurtjes natuurlijk. Zoals in de post van vorig jaar aangegeven ben ik ondanks mijn melding in 2007 helaas door de dealer nooit gewezen op de coulanceregeling, en heb het er verder bij laten zitten, ook omdat ik toen vanwege de problemen met de gedachten speelde de auto op korte termijn in te ruilen. Gelukkig is het niet zover hoeven komen omdat sinds de complete aanpak van alle kinderziektes die begin 2007 nog resteerden door mijn dealer, de auto geheel storingvrij en probleemloos heeft gefunctioneerd. (nou ja, bijna dan, de beide buitenspiegelverwarmingen waren deze winter defect, maar daar rijdt ie wel om). Ben sindsdien tevreden over de auto, en dat mag ook gezegd worden. Het laat veel van de aanloop problemen en mijn enigszins negatieve uitlatingen mbt het premium gevoel uiteindelijk toch wat naar de achtergrond verdwijnen.

Hier het resultaat ruim 2 jaar en ca 45k na het ontstaan van de eerste scheurtjes. auto is nu ruim 5 jaar oud en heeft 105.000km op de teller. Op zich valt het nog mee, maar de stof begint nu "af te bladderen" Overigens op geen enkele andere plek slijtage te vinden, maar ik ben dan ook voorzichtig met mijn interieur.

Afbeelding
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Ytos
3rd Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:als je schoenen niet poetst worden ze ook kaal en schilferig, dat is een eigenschap van het materiaal leer (en daar gaat dan niemand over klagen bij de verkoper)
Niet helemaal waar. Er zijn veel misverstanden over leer. Dat komt onder andere door de vergelijking van leer als meubelstoffering met schoenen. Maar dat zijn materialen die op totaal verschillende manieren gebruikt en dus behandeld moeten worden.

Ik heb m'n opleiding daarover gehad bij Lederland/Mondileder, een leverancier van lederen zitmeubelen. Uitgaande van (half-)afgedekt leer, dat vaak op zitmeubelen én op autobekleding wordt gebruikt, zit het probleem van craquelé 'm in uitdroging van het leer. Het eerste wat men dan denkt is: "invetten!" Niet dus, want vet stoot water af. Denk maar aan olie en azijn. Een goed voedingsmiddel voor leer is dus vetvrij, vaak een vloeistof. Verder is de beste behandeling gewoon het leer af en toe afnemen met een sopje met wat handafwasmiddel. Dat verwijdert het lichaamsvet dat we zelf achterlaten en overig vuil. Tegelijkertijd brengt het iets vocht in, waardoor het leer soepel blijft. Daarnaast is het goed om te zorgen voor een vochtige omgeving en daar gaat het in onze auto's natuurlijk helemaal mis, met die gortdroge lucht uit de airco/cc. In combinatie met foutief (of geen) onderhoud en vaak onze spijkerbroeken (bekledingmoordenaars) kan dat verhoogde slijtage opleveren met craquelé en/of scheuren tot gevolg.

Bij schoenen is het zo dat je ze nou net wel aan de buitenkant moet behandelen met vaak vette kleurstoffen. Allereerst maak je daar beschadigingen onzichtbaar mee. Ten tweede bescherm je de schoen tegen weersinvloeden. Het vocht om het leer soepel te houden voeg je als drager zelf toe, van binnenuit. Oók als je geen zweetvoeten hebt, geef je genoeg vocht af wat dat betreft.
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options

Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
Poolrev
5th Gear member

Ik moet weer een oud topic naar boven halen helaas...

ruim 1,5 jaar terug is mijn stoelbekleding van de bestuurdersstoel onder garantie vervangen vanwege scheuren in de wang. Nu zijn we weer iets meer dan 1,5 jaar verder en wederom zitten er scheuren in de bekleding, en weer op dezelfde plek :? .

Ik baal er stevig van en het is ook wel een teleurstelling eigenlijk. Had toch wel iets meer van de kwaliteit verwacht en niet dat je om de 1,5 jaar de stoelbekleding moet gaan vervangen. En waarschijnlijk valt het nu ook niet meer onder de garantie, want m'n C30 is nu iets meer dan 3 jaar oud...
Bartk
2nd Gear member

Mja, je mag er toch vanuit gaan dat de zetels langer dan 1.5jaar mee gaan? In Engeland bv zouden ze dit 'Not fit for purpose' noemen en het hier absoluut niet bij laten.

FF voor mezelf, heb een nieuwe besteld met leder, kan ik me aan ook zo'n dingen verwachten? :sad11:
BarBaar
2nd Gear member

Zie ook http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=39331 (kunnen de topics samengevoegd worden?).

Ook in Nederland kan er sprake zijn van een ondeugdelijk produkt. In dit geval heb je dan recht op kosteloze vervanging/reparatie. Als ik dit alles zo lees, lijkt dit wel het geval te zijn (met mijn beperkte juridische vermogen overigens). Ook in de reviews van autoweek.nl worden er meldingen gedaan over slechte kwaliteit bekleding.

Ik ben het helemaal met Bartk eens dat je van de bekleding van je auto mag verwachten dat deze langer dan 1.5 jaar meegaat (bij normaal gebruik uiteraard).

Je moet alleen wel de moeite willen nemen om de discussie aan te gaan met Volvo om je recht te krijgen (heb ik ook niet gedaan overigens)

Zie bijvoorbeeld: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Had: Volvo C30 2.0D Momentum MY08, Cosmic White met een koffie kleurtje :) . 17";, verlaging, Spoilerset, High Performance audio, sportpedalen, sportstuur.
Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”