Hey Boele,Boele schreef:Dit weekend het dashboard aangepakt. Uit elkaar halen van het dashboard ging vrij aardig, in elkaar zetten was iets ingewikkelder..
Het oude (originele) houtmotief vond ik niet mooi in combinatie met het Nardi stuurtje. Die is namelijk van mahoni. Ik heb hier een soort plakhout motiefje voor gevonden die vrijwel hetzelfde is als het stuurtje. Eerst is het oude folie verwijderd, de aluminium strip geschuurd en vervolgens het nieuwe erop geplakt. Vind het resultaat erg goed gelukt!
De klemmetjes, een soort krokodillenbekjes, zijn goed te monteren met een plamuurmes, dan haken de tandjes niet direct in het dekje en voorkomt dus het scheuren.
Nu het dashboard weer terug plaatsen in de auto, alles weer monteren en nog wat onderdelen kopen.
Als iemand een controlelampje van de handrem (links in het dashboard) overheeft, houd ik me aanbevolen! Zitten ongetwijfeld in een 140! De grote rode lamp! Helaas toch net iets te ruig los gehaald![]()
Alle klokjes heb ik schoongemaakt, nu nog even nieuwe lampjes kopen. Kan er nu immers goed bij dus vervang ze allemaal preventief.
Ik heb een foto gemaakt van wat ik liggen heb. Is er iets bij? Het lichtje van de handrem van de 140 zit in het midden.
Groetjes
Jan