We hebben hier in het zuiden nu 4 dagen carnavalsverlof en het weer werkt mee dus ga ik mn V70 weer eens poetsen na zo'n bar en boos wintertje.
Mijn tutlewax was op dus zojuist iets nieuws gehaald: Meguiars NXT tech wax 2.0 Zou veel beter zijn als zowat al het andere spul.
Ik heb het inmiddels in mn garage staan dus het is een beetje mosterd na de maaltijd maar heeft iemand ervaring met deze wax? Ik heb gekozen voor de vloeibare variant, niet de paste. Ik heb geen poetsmachine en ben van plan het gewoon met de hand op te brengen (zoals ik voorheen deed met de turlewax). Heeft nog iemand tips voor het beste resultaat? Kan het overal op gebruikt worden, ik bedoel dus ook op de stootstrips en bumperdelen welke in kleur zijn gespoten?
Meguiars NXT tech wax 2.0 ervaringen?
- dieselpower
- 4th Gear member
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- blastaway
- 5th Gear member
NXT wax is prima en is voor de "amateur" gebruiker goed. Je kan hem aanbrengen zonder verdere aanwijzing. Ik had zelf de M16 genomen, maar deze is ook prima.
Waar woon je in het Zuiden? Ik woon in Maastricht en kan je wel wat tips geven. Ik heb ook de hele week verlof.
Waar woon je in het Zuiden? Ik woon in Maastricht en kan je wel wat tips geven. Ik heb ook de hele week verlof.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- dieselpower
- 4th Gear member
haha
blastaway,
Zover in het zuiden woon ik niet. Ik zit omgeving Helmond Eindhoven. Zaterdag en zondag wel even naar de optochten kijken met de koters want die vinden het fantastisch. maandag of dinsdag wordt dus de poetsdag. Ik heb de auto nu 3 maanden en toen ik m kocht was ie gepolijst en gepoetst. Zeer strak. Ik moet zeggen dat ie nu nog blinkt als een spiegel maar een goede wasbeurt en daarna een waxlaagje is niet verkeerd (en vind ik leuk om te doen).
Wat is het verschil tussen het product wat ik heb gekocht en waarvoor jij zou hebben gekozen?
Ik heb een zilvergrijze (kleurcode 426) V70 editionII 2006. Ik zie in jou posts dat bij verschillende kleurentype's verschillende producten gebruikt omdat het ene product meer effect sorteerd als het andere bij bepaalde kleuren. Ik heb me nog nooit verdiept in deze materie, altijd gewoon 2-3 keer per jaar gewaxt met die groene turtle, en ik moet zeggen, ik heb toch altijd nette resultaten gehad. Ik wilde nu dus voor iets beters gaan en koos voor meguiars. Dit zou vlgs de automaterialenzaak "veul beter" zijn als turle ( en niks is te goed voor mn ride
).
Kijk, het spul heb ik nu toch staan maar als dit op is (en er zou iets "beters" zijn voor mijn kleur) dan ga ik daar de volgende keer opuit.
Overigens, tips nog altijd welkom.

Zover in het zuiden woon ik niet. Ik zit omgeving Helmond Eindhoven. Zaterdag en zondag wel even naar de optochten kijken met de koters want die vinden het fantastisch. maandag of dinsdag wordt dus de poetsdag. Ik heb de auto nu 3 maanden en toen ik m kocht was ie gepolijst en gepoetst. Zeer strak. Ik moet zeggen dat ie nu nog blinkt als een spiegel maar een goede wasbeurt en daarna een waxlaagje is niet verkeerd (en vind ik leuk om te doen).
Wat is het verschil tussen het product wat ik heb gekocht en waarvoor jij zou hebben gekozen?
Ik heb een zilvergrijze (kleurcode 426) V70 editionII 2006. Ik zie in jou posts dat bij verschillende kleurentype's verschillende producten gebruikt omdat het ene product meer effect sorteerd als het andere bij bepaalde kleuren. Ik heb me nog nooit verdiept in deze materie, altijd gewoon 2-3 keer per jaar gewaxt met die groene turtle, en ik moet zeggen, ik heb toch altijd nette resultaten gehad. Ik wilde nu dus voor iets beters gaan en koos voor meguiars. Dit zou vlgs de automaterialenzaak "veul beter" zijn als turle ( en niks is te goed voor mn ride

Kijk, het spul heb ik nu toch staan maar als dit op is (en er zou iets "beters" zijn voor mijn kleur) dan ga ik daar de volgende keer opuit.
Overigens, tips nog altijd welkom.
-
- 3rd Gear member
NXT 2 is een uitstekende was, meegespoten delen kun je er ook uitstekend mee doen.
Natuurlijk wel oppassen met de grijze ongespoten plastic delen die een auto eventueel heeft op bumpers, stootstrips etc vanwege de welbekende witte streep die je dan kunt krijgen (slijt er uiteindelijk wel af maar staat niet zo mooi
)
Ik gebruik hem nog steeds wel eens in mijn assortiment, juist omdat er wat fillers inzitten als ik geen tijd heb om de full monty te doen
grts
Hans
PS; Zoals met alle waxen geldt (open deur hier waarschijnlijk) hoe dunner hoe beter
Natuurlijk wel oppassen met de grijze ongespoten plastic delen die een auto eventueel heeft op bumpers, stootstrips etc vanwege de welbekende witte streep die je dan kunt krijgen (slijt er uiteindelijk wel af maar staat niet zo mooi

Ik gebruik hem nog steeds wel eens in mijn assortiment, juist omdat er wat fillers inzitten als ik geen tijd heb om de full monty te doen

grts
Hans
PS; Zoals met alle waxen geldt (open deur hier waarschijnlijk) hoe dunner hoe beter

- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Prima wax inderdaad.
Breng het deel voor deel DUN (hoe dunner hoe beter) aan en het laat het maximaal 10 tot 15 minuten curen, zeker niet langer.
Haal het hierna met een zachte doek weer weg, mocht het langer blijven zitten kan het je tot een volle dag verlof kosten om de wax te verwijderen helaas
Elke 4 tot 6 weken een nieuw laagje aanbrengen (langer gaat de wax niet mee helaas) en je auto staat er weer mooi bij.
Breng het deel voor deel DUN (hoe dunner hoe beter) aan en het laat het maximaal 10 tot 15 minuten curen, zeker niet langer.
Haal het hierna met een zachte doek weer weg, mocht het langer blijven zitten kan het je tot een volle dag verlof kosten om de wax te verwijderen helaas

Elke 4 tot 6 weken een nieuw laagje aanbrengen (langer gaat de wax niet mee helaas) en je auto staat er weer mooi bij.
-
- 3rd Gear member
En da's waar weet ik uit ervaring :roll:Driven2Shine schreef:Prima wax inderdaad.
- dieselpower
- 4th Gear member
Nou, mijn bevindingen:
Gisteren morgen de auto een sponsbad gegeven en droog gezeemd. daarna aan de slag gegaan. Ik heb naar aanleiding van de posts hierboven kleine gedeeltes per keer gedaan, zo ongeveer de grootte van een halve motorkap per keer.
Ik ben best tevreden over het product. De kleur van de auto lijkt "voller". Wat wel prettig is; die smalle rubber randjes bij de portieren en de roofrailstrip (als je begrijpt wat ik bedoel) die werden met de turlewax altijd wit en dat kreeg je moeilijk weg, dat is me nu niet gebeurd, de techwax slaat daar niet wit uit.
Met turtle wax zou ik iets eerder klaar zijn geweest, de techwax vraagt wat meer tijd maar het resultaat is wel beter vindt ik, de auto voelt ook gladder aan.
De auto staat er weer bij net als in de showroom toen ik deze kocht.
Gisteren morgen de auto een sponsbad gegeven en droog gezeemd. daarna aan de slag gegaan. Ik heb naar aanleiding van de posts hierboven kleine gedeeltes per keer gedaan, zo ongeveer de grootte van een halve motorkap per keer.
Ik ben best tevreden over het product. De kleur van de auto lijkt "voller". Wat wel prettig is; die smalle rubber randjes bij de portieren en de roofrailstrip (als je begrijpt wat ik bedoel) die werden met de turlewax altijd wit en dat kreeg je moeilijk weg, dat is me nu niet gebeurd, de techwax slaat daar niet wit uit.
Met turtle wax zou ik iets eerder klaar zijn geweest, de techwax vraagt wat meer tijd maar het resultaat is wel beter vindt ik, de auto voelt ook gladder aan.
De auto staat er weer bij net als in de showroom toen ik deze kocht.
-
- 2nd Gear member
Ik heb ook laatst mijn auto in de garage gedaan lekker warm maar wel wat krap.....
Ik vindt het een geweldige wax.
Maar de kleine stukjes per keer, en te lang laten zitten en haast niet meer te verwijderen geen last van gehad.
Ik kreeg ff een belangrijk telefoontje ff in huis geweest 20 minuten later terug, vergeten waar ik gebleven was, ja sorry ben blond en was een belangrijk telefoontje.
Maar zonder probleem alles kunnen uitpoetsen.
PS. de vrouw was minder blij ik heb een fijn kledingstuk van haar gebruikt om hem uit te poetsen ging geweldig. :mrgreen:
Voor de vraag waarom ik dat gebruikt heb, heb je mijn andere velgen wel eens gezien.
Ik vindt het een geweldige wax.
Maar de kleine stukjes per keer, en te lang laten zitten en haast niet meer te verwijderen geen last van gehad.
Ik kreeg ff een belangrijk telefoontje ff in huis geweest 20 minuten later terug, vergeten waar ik gebleven was, ja sorry ben blond en was een belangrijk telefoontje.
Maar zonder probleem alles kunnen uitpoetsen.
PS. de vrouw was minder blij ik heb een fijn kledingstuk van haar gebruikt om hem uit te poetsen ging geweldig. :mrgreen:
Voor de vraag waarom ik dat gebruikt heb, heb je mijn andere velgen wel eens gezien.
-
- 2nd Gear member
Wat is er beter aan de M16??blastaway schreef:NXT wax is prima en is voor de "amateur" gebruiker goed. Je kan hem aanbrengen zonder verdere aanwijzing. Ik had zelf de M16 genomen, maar deze is ook prima.
Mij werd juist voor het gemak en verwerking de NXT aangeraden.
Ben niet alleen een amateur maar ook nog eens leek bertreft beste waxen.
Tegenwoordig keus uit tig soorten en geuren en kleuren.
Ik had wat rond gekeken ook online bijvoorbeeld een poorboy's wax nou zo poor is die niet best prijzig.
En dan werd er aangeraden eerst behandelen met wax.... daarna wax ..... en als afsluiting wax ........
Ik weet het ff niet meer, elk en ieders advies/tips welkom.
- dieselpower
- 4th Gear member
Even wat foto's van het resultaat:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- dieselpower
- 4th Gear member
nog een:
- dieselpower
- 4th Gear member
nog een;
- dieselpower
- 4th Gear member
Ja, auto voelt echt glad. Ik moet zeggen,ik vond de resultaten in mn garage al goed, net tijdens de fotoshoot zag ik pas het geheel.T4Freak schreef: En hij voelt ook weer lekker glad?
Mijn auto blijft duidelijk zichtbaar langer schoon zelfs regen glijdt er direct weer vanaf zonder strepen of kringen.

Wat betreft schoon blijven in de regen, dat moet ik afwachten. Nu eerst genieten van de blingbling.
edit, het resultaat kan nog beter; ik rijdt nog rond op wintervelgen/banden. Beetje warmer nog en er kan weer lichtmetaal onder. Dan is ie écht af.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ja.....zo kan ie wel weer. Al dat gebling bling van gepoetste Volvo's, ik moet ook nodig aan de gang maar wacht nog eventjes op beter (warmer) weer.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- dieselpower
- 4th Gear member
Ik heb de mazzel dat ik kan wassen op mn inrit. Daarna 10 meter vooruit en ik sta in een geisoleerde garage. Wel ietwat krap met 275cm breedte (maar is gaat wel hoor) maar wel droog en redelijk warm.V70/2.4D/2003 schreef:Ja.....zo kan ie wel weer. Al dat gebling bling van gepoetste Volvo's, ik moet ook nodig aan de gang maar wacht nog eventjes op beter (warmer) weer.
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
@Dieselpower, zie dat je een caravan heb.
Een tip, doe ook de voorkant van je Caravan met deze Wax.
Alle vliegen die er op komen tijdens het rijden veeg je er zo van af met een doekje.
Alle vliegen die er op komen tijdens het rijden veeg je er zo van af met een doekje.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- dieselpower
- 4th Gear member
Kijk, das nou idd een tip. Spreek jij uit ervaring?xc-men schreef:@Dieselpower, zie dat je een caravan heb.
Het slachtveld wat je oppikt met je caravan op een heen en terugrijs naar het zuiden is gigantisch. Als je dan ook nog de pech hebt

- toppertje
- 6th Gear member
ook ik heb altijd duizenden lijken voor op de caravan
bij aankomst in Spanje(s,nachts rijden),maar ik was bij aankomst
altijd even de voorkant.
na 3wkn zon wil het er idd moeilijk af.
bij aankomst in Spanje(s,nachts rijden),maar ik was bij aankomst
altijd even de voorkant.
na 3wkn zon wil het er idd moeilijk af.
geen glans zonder wrijving