probleem: 93' 460 turbo: geen ontsteking geen benzine.

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
luxxx
Starter

Beste forum leden,

Na vaak dit forum te hebben bezocht en daarbij de nodige informatie te hebben vergaard ben ik met mijn volvo tot een situatie gekomen waarbij de wanhoop groot is. Na alle mogelijke bronnen te hebben onderzocht is er geen oplossing voor het probleem dat mijn auto niet wil starten.

Hopelijk kan iemand hier misschien meedenken met het probleem, of eventueel te hulp schieten om het op te lossen (De garage heeft het reeds op gegeven).

Het probleem is als volgt; terwijl ik in vochtige omstandigheden met een vaartje van 30 km per uur door een bocht reed gebeurde het. Mijn motor viel uit (de rest van de electra werkte nog) en mijn toerenteller begon alle kanten op te springen. De auto aan de kant gezet, geprobeert te starten maar helaas ging alleen de start motor rond en sloeg de motor zelf niet aan. Intressant detail is hierin dat de toerenteller op contact ook al aan het springen was.

Na het nodige onderzoek en meerdere pogingen tot starten heb ik de bpd sensor vervangen. helaas mocht dit niet baten en sloeg de auto niet aan.

Vervolgens, omdat ik zelf er niet meer uit kwam. is de auto naar de garage gebracht. Hier zijn de volgende dingen gedaan.

Relais gecontroleerd
Massapunten gecontroleerd
Contact slot gecontroleerd
BDP senson gecontroleerd
Ontstekings onderdelen doorgemeten.

En als laatste een andere ECU erin gedaan. (zelfde type met blauwe sticker) Dit was ook het enige wat een positief resultaat toonde, omdat de auto aansloeg, maar vervolgens na het indrukken van het gaspedaal er onmiddelijk mee ophield. De grap die volgde was natuurlijk dat dit een eenmalig succes was . Nu zit de garage op een punt waar ze er niet verder naar durven te kijken ivm de kosten die in de tijd zitten.
De diagnose is op dit moment: de brandstof pomp doet niets, en er is geen vonk.

Hopelijk is het een duidelijk en compleet verhaal, en heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden, of zelfs de mogelijkheid een kijkje er naar te nemen ( regio friesland uiteraard tegen vergoeding).

Alvast bedankt, en voor verdere informatie voel je vrij om hierom te vragen!
Iroll
6th Gear member

Welk relais is er precies vervangen, waar zat die? Ik verdenk het hoofdrelais achter het handschoenkastje. Daar zitten 2 relais naast elkaar een brandstof en een hoofdrelais. Zie hier blz 32 Verder zou ik de gasklepsensor eens doormeten.
gvanminnen
4th Gear member

Je hebt ook nog de ecu aan de bijrijderskant. Was ook een keer kapot gegaan bij mij, wel door een eigen fout. Toen startte die ook heel moeilijk en liep die heel rot.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”