Interieurfilter + behuizing plaatsen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
sven-
3rd Gear member

Volvo-ers,

Ik beschik ondertussen over de behuizing van een interieurfilter, incl. afdekkap, beugel etc. en ik heb ook een nieuw filterelement. Deze spullen wil ik gaan monteren, dus ik heb eventjes een kijkje genomen in de instructies van Volvo (de .pdf van Skydrive) en daar staat na een tijdje iets over een schuimrubber (zie plaatje hieronder) die je moet plaatsen. Die heb ik volgens mij niet...of begrijp ik de instructie nu verkeerd?

Afbeelding
kip88
3rd Gear member

Dat schuimrubber dient als afdichting, zodat er geen water in kan lopen. Dus dat moet je wel monteren. Kan je overigens ook makkelijk zelf maken.
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
sven-
3rd Gear member

Begrijpelijk, maar moet dat er dan niet al standaard zitten?

Hoe zit het bij de Volvo's die deze optie vanuit fabriek kregen?

En heb je nog tips voor het evt. zelf maken van dat rubber?

Bedankt!
MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
Iroll
6th Gear member

Gewoon een stuk tochtstrip eromheen plakken.
sven-
3rd Gear member

Oke, ik stuit op een ander probleem, namelijk dat de behuizing niet goed in de ruimte past. Zie foto. Die grijze slang zit in de weg. Wat kan ik hieraan doen? Plus weet iemand waar die zwarte opening (rood omcirkeld) naartoe loopt?

Afbeelding
Iroll
6th Gear member

Die grijze "slang" is bekabeling, die is toch flexibel genoeg om aan de kant te drukken? Eventueel iets aan trekken om meer speling te krijgen.
Dat gaatje is voor de afwatering van regen/spatwater, in de andere hoek zit er ook een. Zorg dat die niet verstopt raken met bladeren ed om lekkage in het interieur te voorkomen. Onderaan zit een slangetje bevestigd om het water naar beneden weg te voeren.
sven-
3rd Gear member

Ik snap dat het bekabeling is maar het is nauwelijks buigzaam, dat is een beetje het probleem...daarnaast kwam ik ze op de instructietekeningen niet tegen...nu komt er sowieso druk op de behuizing te staan en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Maar ik zal het nogmaals proberen.
Iroll
6th Gear member

Ik snap dat het bekabeling is maar het is nauwelijks buigzaam, dat is een beetje het probleem...daarnaast kwam ik ze op de instructietekeningen niet tegen...
Klaag en mopper modus aan? Elke 4xx heeft die kabel daar zitten, dus die kan het probleem niet zijn. Stop je energie in een oplossing raad ik je aan, leg hem uit de weg met een paar kabelbindertjes bijv. Je kan ook wachten tot het buiten 30c is, dan wordt je slang vanzelf wat flexibeler of zet er een :violent3: op om hetzelfde te bereiken.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”