ik al eentje, is een felle verschijningPaul schreef:Ben nog niemand tegen gekomen met de LED's, ben nog een redelijk aparte verschijning geloof ik .
LED-Daglichten
- Philken
- 5th Gear member
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
-
- 3rd Gear member
Zijn er al wel bestelnummers bekend dan? Mijn dealer kon in het systeem nog geen nummers vinden.Panel Bas schreef:Ik wacht ook nog op de units; die van mij zouden 9 maart geleverd moeten worden bij de dealer. ben benieuwd. ( zijn overigens op 11 januari al besteld....)
V60 D4 R- design 2018. Polestar optimized, 19" polestar III velgen.
-
- 1st Gear member
geen idee, schijnbaar wel. Wellicht is het handig even contact op te nemen met een andere dealer. ( die van mij is De Rie in Hoorn). Ik kreeg wel mee dat de standaard omschrijving niet voorkwam in het computersysteem van de dealer; dit moest handmatig ingevoerd worden bij de bestelling.JaccoC30 schreef:Zijn er al wel bestelnummers bekend dan? Mijn dealer kon in het systeem nog geen nummers vinden.Panel Bas schreef:Ik wacht ook nog op de units; die van mij zouden 9 maart geleverd moeten worden bij de dealer. ben benieuwd. ( zijn overigens op 11 januari al besteld....)
informatie verwijderd door gebruiker
- Paul
- Geartronic member
En voor de C30 liefhebbers, zo ziet er uit op een C30.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 6th Gear member
Ziet er mooi uit..
Wellicht voor later in te laten bouwen als mogelijk en als beschikbaar..
Wellicht voor later in te laten bouwen als mogelijk en als beschikbaar..
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 2nd Gear member
bij het bestellen van onze V50 werd het standaard geselecteerd omdat het van nu wettelijk verplicht is hier in BE.
Een nabouwset heb ik al gezien voor de V50 dus het is mogenlijk.
Een nabouwset heb ik al gezien voor de V50 dus het is mogenlijk.
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman
)
Resto project: '95 480 GT Turbo
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman

Resto project: '95 480 GT Turbo
-
- 1st Gear member
mooi hoor. vrijdag gebeld met de dealer, die van mij waren er nog steeds niet. waarschijnlijk volgende week.... pffff.
edit: gisteren belde de dealer.... dat de lampjes iets vertraagd waren naar eind tweede kwartaal; maar waarschijnlijk 'ergens' het derde kwartaal.
Ik geloof dat ik de LED lampen maar om laat ruilen voor verstralers of mistlampen.... blijf niet wachten...
edit: gisteren belde de dealer.... dat de lampjes iets vertraagd waren naar eind tweede kwartaal; maar waarschijnlijk 'ergens' het derde kwartaal.
Ik geloof dat ik de LED lampen maar om laat ruilen voor verstralers of mistlampen.... blijf niet wachten...
informatie verwijderd door gebruiker
-
- 3rd Gear member
Heb eindelijk de bestelnummers van de lichtunits kunnen achterhalen. De lampen zijn vandaag door de dealer besteld, dus nu maar afwachten wanneer ze binnen zijn...
V60 D4 R- design 2018. Polestar optimized, 19" polestar III velgen.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Nou nou, een beetje vertrouwen in jullie Overheid.nossy schreef:niet dus :roll: zoals gewoonlijk met zo'n dingennossy schreef:is er al duidelijkheid qua wetgeving :?:
Natuurlijk is er al iets bekend lees hier maar eens
Voor de V50 'voort vrouwtje' is het dus NIET verplicht zoals je in de bovenstaande link hebt kunnen lezenBartk schreef:............omdat het van nu wettelijk verplicht is hier in BE

Maar het is me wat, moet deze 'Ollander' uit Portugal alweer de Belgen op weg helpen !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- nossy
- 4th Gear member
Wat zijn dagrijlichten?
De dagrijlichten zijn naar voren gericht, bevinden zich aan de voorkant van een voertuig en stralen wit licht uit. Ze moeten automatisch gaan branden zodra u de motor start.
Als u de mistvoorlichten of koplampen aansteekt moeten de lichten bovendien automatisch doven. Wanneer de dagrijlichten branden, zult u de stand- en achterlichten, de omtreklichten en de eventuele zijmarkeringslichten en de kentekenplaatlichten niet kunnen aansteken.
Zzoals eerder al aangehaald, wat doen ze dan met de nieuwe Mercedes E-klasse? daar branden de dagrijlampen ook samen mee met de koplampen :roll:
De dagrijlichten zijn naar voren gericht, bevinden zich aan de voorkant van een voertuig en stralen wit licht uit. Ze moeten automatisch gaan branden zodra u de motor start.
Als u de mistvoorlichten of koplampen aansteekt moeten de lichten bovendien automatisch doven. Wanneer de dagrijlichten branden, zult u de stand- en achterlichten, de omtreklichten en de eventuele zijmarkeringslichten en de kentekenplaatlichten niet kunnen aansteken.
Zzoals eerder al aangehaald, wat doen ze dan met de nieuwe Mercedes E-klasse? daar branden de dagrijlampen ook samen mee met de koplampen :roll:
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Daar doen ze helemaal niets mee omdat het niet verboden is. De nieuwe Mercedessen E-klasse die je nu ziet rondrijden hebben immers hun Europese en daarna nationale typegoedkeuring al gekregen vóór 070211 !nossy schreef:Zoals eerder al aangehaald, wat doen ze dan met de nieuwe Mercedes E-klasse? daar branden de dagrijlampen ook samen mee met de koplampen :roll:
Het voldoen aan de nieuwe eisen geldt voor personenauto's die vanaf 070211 voor de eerste maal een Europese en nationale typegoedkeuring hebben gekregen.
Ziehier de laatste regels uit deze bron
Voor een voertuig (van categorieën M1 en N1) dat voor 7 februari 2011 is goedgekeurd of voertuigen van andere categorieën die zijn goedgekeurd voor 7 augustus 2012, is dagrijverlichting niet verplicht.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 2nd Gear member
Dus Volvo heeft haar mislichten vervangen door led-lichten? Met als gevolg dat alle volvo's nu met foute quasi mislichten aan rijden?
Krijg je ook gratis een petje erbij als je die dingen besteld?
Krijg je ook gratis een petje erbij als je die dingen besteld?
Had: Volvo C30 2.0D Momentum MY08, Cosmic White met een koffie kleurtje
. 17";, verlaging, Spoilerset, High Performance audio, sportpedalen, sportstuur.
Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!

Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!
- Oceanracer
- Geartronic member
Lang leve één Europa...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Een tamelijk ongewenste wildgroei van verlichtingsideën door autofabrikanten, mede geuit door ledjes ineens als designfeatures te gaan gebruiken, kijk naar b.v. Audi en/of Citroën met een DS3, of neem VW met gele ledjes als knipperlichten, daar zat niets amberkleurigs of oranjeachtigs aan.
Bij Audi gaat de ledhoofdverlichting zelfs even uit als het ledknipperlicht knippert, je zou het anders niet zien...
Of vanuit VAG en MB die kortstondig oplichtende mistlampen als je de hoek omgaat.
Functionele dagrijlichten bestaan in Zweden reeds sinds eind jaren 70 en hebben hun dienst uitgebreid bewezen
Bij Audi gaat de ledhoofdverlichting zelfs even uit als het ledknipperlicht knippert, je zou het anders niet zien...
Of vanuit VAG en MB die kortstondig oplichtende mistlampen als je de hoek omgaat.
Functionele dagrijlichten bestaan in Zweden reeds sinds eind jaren 70 en hebben hun dienst uitgebreid bewezen
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
Het was dus veel gemakkelijker geweest dat voorbeeld te volgen: Na het starten dimlichten automatisch ontsteken. Maar nee, het wiel moest weer eens opnieuw worden uitgevonden. Met de huidige kerstboomverlichting als gevolg. Jammer. Lelijk zelfs!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
-
- 8th Gear member
Die jongens en meisjes in het EP willen steeds weer het wiel opnieuw uitvinden...Maar onder de streep hebben wij er alleen maar last van.
edit; sorry oceanracer!
Maar een beslissing om duizenden mensen in Libië te redden kunnen ze niet (VN), net zo erg..
edit; sorry oceanracer!

Maar een beslissing om duizenden mensen in Libië te redden kunnen ze niet (VN), net zo erg..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt