Mijn claxon haperde eerst en nu doet ie het helemaal niet meer... ik heb al elders gelezen dat het aan onderbroken massa kan liggen die rond de stuurkolom gewikkeld zou zijn of zo iets. Als dat het geval mocht zijn, schijnt dat een dure reparatie te zijn... wie kan mij vertellen wat dat ongeveer gaat kosten om dat te laten doen? Zelf heb ik daar geen verstand van.
Wat ik eerst wil proberen is kijken of het iets met (vuile) contactpunten te maken heeft... dan moet de stuurklep er natuurlijk af, maar wie weet hoe dat werkt? Kun je die er af trekken? Aan de achterkant van het stuur zitten twee schroeven, moet ik die soms los draaien?
Uit een ander bericht haal ik niet met zekerheid of ik die moet losdraaien, het klinkt meer als een vermoeden. Bovendien wordt er gesproken over Torix30 of Torx-schroeven, wat zijn dat?
Bouwjaar is 1997
Graag jullie antwoord, alvast bedankt!
Claxon V40 werkt niet meer
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
bij de V40 kan ik het me niet herinneren, maar zit er ook geen stekker vlak aan de claxon zelf? Wat het gaat kosten, geen idee. Het kunnen idd contactpunten zijn. De 440 had slecht contact achter het centraal gedeelte van het stuul (dus waar je op duwt), heb het er gwn afgetrokken, wat aan geprult en het was in orde. Bij de V40 kan je het er ook gwn aftrekken denk ik. Wel voorzichtig natuurlijk! Maar heb het nooit hoeven doen dus ja, niet zeker
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05