100.000km beurt +verschil tussen de 100000 & 120000 km b

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
adnan
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 20.11.2010 - 00:26

Onlangs paar dealers rondgebeld voor prijsinfo. de prijs zit rond de 316 euro.

bij de 1 zit dit erbij:
Onderhoudsbeurt uitgevoerd
PAKKING RING 1x
OLIEFILTERELEMENT 1x
MULTIFILTER 1x
RU.SPROEIVLOEIS 1ltr
SHELL ULTRA0W30 3,7ltr
Bijdrage verwerking chemisch afval
Gratis Volvo Assistance 1x jaar
Storingscodes lezen/resetten €21,-
APK in combinatie met het onderhoudsbeurt € 23,-


de ander olie, oliefilter, luchtfilters kleine checkup ook 316 euro.

en weer bij een ander een prijs van 1172 euro!!!!
Echter hier word wel beweerd dat mijn roetfilter/katalysator MOET worden vervangen, dit om latere problemen te voorkomen wrd er gezegt. Ik heb geen roetfilter en een katalysator mag toch niet 735 euro ex BTW kosten??? een 120.000km beurt kost dan bij deze dealer 420 euro


Is dit gangbaar? of zijn het beetje hoge prijzen?

Wat is he tverschil tussen de 100.000km beurt en de 120.000 km beurt?
Gast

het is wel een kleurrijke post, maar met name het groene is moeilijk te lezen.
adnan
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 20.11.2010 - 00:26

ik zal de kleur speciaal voor jou veranderen :D
Lex
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 25.03.2005 - 18:49
Locatie: Noord Holland

Weet niet wat voor type V50 je hebt ( diesel/benzine? ).

Bij mijn 1.6D is de 120.000 km beurt aanzienlijk duurder vanwege de noodzakelijke vervanging van het roetfilter.
Voor de 100.000 km beurt was ik tussen de 300 en 400 euro kwijt.
Die 120.000 gaat behoorlijk over de 1.000 euro heen vanwege het genoemde roetfilter.
Volvo V50 1.6D Edition 1 (2007-2013)
adnan
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 20.11.2010 - 00:26

Sorry het betreft hier een diesel uit 2005.
Maar ik heb geen roetfilter in de V50.
En die kerel van de dealer zegt dat ik die wel heb hahaha (uitgaande van mijn kenteken)
Gebruikersavatar
LiGHTNiNG1979
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 12.02.2011 - 14:38
Locatie: Hoorn (NH)

Even inhaken op het roetfiltergebeuren.

Waarom moet dat roetfilter vervangen worden bij een volvo, terwijl je bij een ford of peugeot dit niet hoeft te doen bij 120.000km? Er ligt toch echt dezelfde motor in het vooronder....

De volvodealer kan er ook geen zinnig antwoord op geven, uhm ja uhh het staat in de papieren... Maar is het filter dan kapot of versleten na 120.000km? En wederom een hoop ge-uhhh....

Kortom, het is gewoon onzin om een goedwerkend roetfilter te vervangen omdat dat MOET van Volvo. Bij een ford of peugeot wordt ie pas vervangen als ie defect is. (dat lijkt mij logisch)

Bij mijn auto, S40 van juli 2006, is het filter niet vervangen bij de 120.000km beurt. Dit overigens op last van de leasemaatschappij. Heb de auto gekocht met 135.000km op de teller en alles werkt gewoon goed. De garage heeft de boel uitgelezen en er is niets op aan te merken. Filter is nog schoon, regenereerd nog goed etc.

En je kan trouwens op de site van de rdw je auto opzoeken, staat bij of je wel of geen af-fabriek roetfilter heb.
Volvo S40 2.0D Edition II Sport MY2007 - Rica 175pk/380Nm
Gast

Mijn V50 D5 moet binnenkort een 120.000 km beurt hebben.
Even nagevraagd, maar het roetfilter hoeft niet vervangen te worden, ook niet bij de volgende beurten.
Staat althans niet voorgeschreven in het reguliere onderhoud voor de D5
Gebruikersavatar
LiGHTNiNG1979
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 12.02.2011 - 14:38
Locatie: Hoorn (NH)

Zal wel te maken hebben met het feit dat een D5 geen PSA-Ford motor is...

Maar ik blijf erbij dat het koeiepoep is om iets wat goed werkt en geen storingen geeft, vervangen moet worden omdat het in het boekje staat.

Ze geven bij de dealer haast toe dat het puur financieel is... Tis natuurlijk ook heel vervelend dat ze maar om de 240.000km een distributiesnaar mogen vervangen. Om de 60.000 zou veel meer geld in het laadje brengen... toch??
Volvo S40 2.0D Edition II Sport MY2007 - Rica 175pk/380Nm
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

het is niet op de 2.0D powershift
Volvo for life
Gebruikersavatar
LiGHTNiNG1979
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 12.02.2011 - 14:38
Locatie: Hoorn (NH)

Ja das waar, maar wat is daar de reden voor? Is toch dezelfde motor, alleen dan met een automaat ipv handgeschakeld?
Volvo S40 2.0D Edition II Sport MY2007 - Rica 175pk/380Nm
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik zie dat ook niet zo duideljk, en ben het eens met diegene die zegt dat het vervangen van een goed functionerend roetfilter niet logisch is
Volvo for life
Gebruikersavatar
Chemzy
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 08.03.2009 - 14:28

Volgens het boekje moest bij 60 000 km ad-blue toegevoegd worden - niet gebeurd. Ik zit ondertussen bijna 30 000 km verder, nog altijd niet gebeurd en nog altijd geen melding gekregen dat het nu echt wel nodig is. M'n dealer vult pas bij als de melding tevoorschijn komt, hetzelfde voor de roetfilter. Hij heeft er blijkbaar rondrijden die al 200 000 km doen met hun eerste roetfilter.
Roetfilter moeten vervangen? Ik denk het dus niet...
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

De toevoeging van dat additief is wel zinvol om het roet te binden om daarmee aan de heel elementaire emissie eisen te voldoen.
Er zijn uiteraard bij 120.000km ook gewoon "uitgefilterde" rpf's die wel vervangen zouden moeten worden
Volvo for life
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Kan begrijpen dat ze problemen willen tegengaan door preventief te vervangen, maar misschien moet er dan door de dealers ook geval per geval bekeken worden. Iemand die zeer veel autostrade doet zal veel langer met zijn rotfilter kunnen doen dan iemand die enkel rond de kerktoren rijdt...
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

mee eens
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”